Skocz do zawartości

Fajki


Gość Visuz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie walczę z brakiem iskry na jednym z garnków w moim staruszku CX-sie. Podczas sprawdzania przewodów omomierzem szukając ewentualnej przerwy lub zwarcia odkryłem, że moje fajki mają rezystancję około 10 kilo oma każda (czyli całkiem sporo). Czy to normalne? Zawsze myśałem że fajki to po prostu zwykłe złączki do połączenia świec z przewodami od cewek zapłonowych. Czy w fajkach jest jeszcze jakiś rezystor czy "cóś" innego co powoduje tak znaczy opór elektryczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Tzn. istnieją fajki bezoporowe, ale ty masz pewnie standard z oporem. Chodzi o to żeby nie siać zakłóceń dookoła. Stąd też świece np NGK DR8 są z rezystorem, a D8 są bez.

 

Sysko masz git. Znaczy, zdrowo jest żeby obydwie były takie same :crossy:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... ale w takim razie skoro miałem i mam świece DR8ES-L (czyli z oporem jeśli dobrze zrozumiałem) i dodatkowo fajki równiez z rezystorem to czy po zsumowaniu nie za dużo tych kiloomów wychodzi? :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spotkaliscie sie z fajkami(cewkami?) które miały rezystancje przekraczająca 200Mohm ? Bo mam taką w XT600 , iskra jest bielutka, moto pali jak złoto. Gdzies o oczy mi sie obiła informacja że w niektórych modelach występują specjalne przerwy w celu zwiększenia wysokiego napiecia(łaczna wieksza przerwa powoduje potrzebe wyindukowania wiekszego napiecia na cewce do przebicia powietrza) i wzrostu energii iskry na swiecy.

Moze byc tez tak ze suma przypadków doprowadziła do złamania drutu w kablu WN i powstania niewielkiej , mało istotnej dla iskry przerwy a miernik juz tego nie wyłapie.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... ale w takim razie skoro miałem i mam świece DR8ES-L (czyli z oporem jeśli dobrze zrozumiałem) i dodatkowo fajki równiez z rezystorem to czy po zsumowaniu nie za dużo tych kiloomów wychodzi? :icon_eek:

POwiem tak - jest szkoła falenicka i otwocka - wybierz co chcesz, ja kiedyś dla sprawdzenia podłączyłem d8ea i różnicy nie było absolutnie żadnej!

 

Tak więc sie nie przejmuj.

 

Ale jak wymieniłem fajki i kable na nowe, to teraz mogę myć motor ile chcę, przekręcam kluczyk i pali bez mrugnięcia! A nie było tak dobrze wcześniej.... :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli walczysz z brakiem iskry, to niechcacy buber dal znac jak szukac objawow przebicia, gdy miernik zawodzi. prad ma to do siebie, ze lubi chadzac po najkrotszej drozce. im wieksze napiecie tym jeszcze mu latwiej. takze na miernik Twoj caly uklad zaplonowy po stronie wysokiego napiecia bedzie cacy (nawet z tymi kOhmami), a jednak nie bedzie dzialal. do tego testu potrzeba specjalnego miernika traktujacego instalacje znacznym napieciem (kV). mozna sie bez tego obejsc, wlasnie myjac motor, a dokladniej po umyciu motocykla (najlepiej wieczorem lub w nocy) szukac chcrakterystycznej iskry dajacej przeskok miedzy np kablem a rama, zamiast w swiecy. to bedzie oznaczalo mikropekniecie izolacji kabla i wymiana na nowy. powodzenia

 

p.s. zapomnialem o jeszcze jednej metodzie. dla ludzi lubiacych wrazenia :)

 

odpalasz moto, jedna reka lapiesz dobry kontakt z masa motocykla a druga prowadzisz wzdluz przewodow, fajek az.... zobaczysz gwiazdy :icon_eek: to tam wlasnie jest problem:D

 

tak na serio to nie stosowac tej metody, bo jeszcze jakis 13latek tak zrobi i bedzie mial pretensje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika to z prawa ohma: R = U/I => U = RI

z czego wynika że przy małym prądzie a dużej rezystancji, mamy dużą różnicę napięć, stąd zdrowa iskra

Z prawa Ohma to wynika spadek napięcia na dodatkowej rezystancji, czyli zjawisko szkodliwe :)

Napięcie na odbiorniku (świeca) będzie wtedy pomniejszone o o ten spadek w stosunku do pełnego napięcia cewki.

 

Na chłopski rozum rezystancja szeregowa w obwodzie HV powoduje wydłużenie czasu narastania napiecia w tym obwodzie, co przekłada się na mniejszą ilość generowanych harmonicznych.

Edytowane przez brys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli walczysz z brakiem iskry, to niechcacy buber dal znac jak szukac objawow przebicia, gdy miernik zawodzi. prad ma to do siebie, ze lubi chadzac po najkrotszej drozce. im wieksze napiecie tym jeszcze mu latwiej. takze na miernik Twoj caly uklad zaplonowy po stronie wysokiego napiecia bedzie cacy (nawet z tymi kOhmami), a jednak nie bedzie dzialal. do tego testu potrzeba specjalnego miernika traktujacego instalacje znacznym napieciem (kV). mozna sie bez tego obejsc, wlasnie myjac motor, a dokladniej po umyciu motocykla (najlepiej wieczorem lub w nocy) szukac chcrakterystycznej iskry dajacej przeskok miedzy np kablem a rama, zamiast w swiecy. to bedzie oznaczalo mikropekniecie izolacji kabla i wymiana na nowy. powodzenia

 

 

 

Coś mi się przypomina z elektrotechniki, że jeśli izolatorem między dwoma przewodnikami jest tylko powietrze to przy napięciu 1kV iskra może pokonać (skoczyć) około 0,5mm, czy tak? Ile średnio napięcia jest na uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej w motocyklach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się przypomina z elektrotechniki, że jeśli izolatorem między dwoma przewodnikami jest tylko powietrze to przy napięciu 1kV iskra może pokonać (skoczyć) około 0,5mm, czy tak? Ile średnio napięcia jest na uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej w motocyklach?

 

dokladnych danych nie pamietam, ale to jest to zjawisko. przeciez na swiecy masz przerwe (zalozmy) do 1mm, jest tam powietrze i iskra lata. ogolnie w motoryzacji spotkalem sie z oznaczeniami (nie mierzylem, bo nie dysponuje takim sprzetem) o wartosciach od 12 do 24kV. wartosc jest wieksza niz ten zakladany 1kV z tego wzgledu ze jeszcze iskra pokonuje powietrze (a raczej mieszanke paliwa z powietrzem) pod cisnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...