Guzik Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 wlasnie nabylem dwie nowki nokiana do mojego bolida Opel Astra. w zeszlym roku bedac w trasie z powodu powaznej awarii musialem przy drodze w wulkanizacji nabyc to co tam bylo i kupilem dwie Debice.i teraz mam dylemat: Nokiany jako lepsze zalozyc na przod czyli na kola napedowe czy na tyl?slyszalem kilka teorii. wg chyba lepiej zalozyc na kola napedowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Guzik, opony z wyzszym bieznikiem ida zawsze na tyl. :D Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek_N Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Dokładnie tak jak ks-rider pisze. Kiedyś czytałem, że zawsze opony z lepszym bieżnikiem (nowe) zakładamy na tył. Zmniejsza to ryzyko utraty przyczepności osi tylnej, czy jakoś tak. Cytuj http://motowyjazdy.ubf.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 ale osie sa dwie. czemu tyl jest wazniejszy? przeciez przednia os tez moze sie uslizgnac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIL Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Przednie koła czy to w motocyklu czy samochodzie są bardziej obciążone przy hamowaniu. Jeżeli zaczniesz hamować ostro na mokrym to wydaje mi się, że nawet zwiększony nacisk na przednie koła nie wypompuje całej wody spod opony przy płytkim bieżniku. W takiej sytuacji łatwo o poślizg. Samochód przednionapędowy jest podsterowny, ale jest też stateczny w przeciwieństwie do tylnonapędowego. Czyli ja bym radził w przednionapędówce założyć lepsze na przód, a w tylnonapędówce lepsze na tył. Cytuj Ludzi sie hoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zonq Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Wydaje mnie sie, ze na tyl wazniejsze, podczas hamowania z zablokowanymi kolami dupa Cie nie wyprzedzi to raz, dwa to na zakrecie lepiej byc podsterownym niz nadsterownym(lepiej jechac przodem niz bokiem a nawet tylem), a na koniec dodam, ze w poslizg zazwyczaj wpadaja kola tylne, wiec lepiej jakby mialy wieksza przyczepnosc. O! a jako taki namacalny przyklad podam "pociag", nieodlaczna zabawe na polskich zakrapianych imprezach, Ci z tylu zawsze maja przeje*ane :banghead: i lepiej miec tam dobre trepy niz slizgac sie na pantofelkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takiro Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Przednie koła czy to w motocyklu czy samochodzie są bardziej obciążone przy hamowaniu. Jeżeli zaczniesz hamować ostro na mokrym to wydaje mi się, że nawet zwiększony nacisk na przednie koła nie wypompuje całej wody spod opony przy płytkim bieżniku. W takiej sytuacji łatwo o poślizg. Samochód przednionapędowy jest podsterowny, ale jest też stateczny w przeciwieństwie do tylnonapędowego. Czyli ja bym radził w przednionapędówce założyć lepsze na przód, a w tylnonapędówce lepsze na tył. Ale jak zablokujesz koła przy hamowaniu (przy zalożeniu, że auto bez ABS) to żaden bieżnik nie wypompuje ci wody spod koła, żeby tak się stało koła muszą się obracać, czyli jednak lepsze opony na oś napędzaną. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 najlepiej na wszystkich 4 kołach mieć dobre gumy :biggrin: Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 (edytowane) SiemaKiedys bylo o tym w TVN turbo w szkole auto skody, i mowili ze lepiej jest na tył wrzucic lepsze opony. Na macie poslizgowej sobie lepiej radzilo z lepszymi gumami na tyle. TU znalazlemz ciekawosci cos o tym KLIKPOzdro. Edytowane 2 Kwietnia 2008 przez diabel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIL Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Polecam lekture http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/katbocznego.html Z moich wniosków : Trzeba zapewnić jak najlepszą przyczepność osi tylniej w samochodzie tylnonapędowym, czyli samochodu nadsterownego, żeby w jak największym stopniu zmniejszyć kąt znoszenia bocznego osi tylnej.. W samochodzie przednionapędowym ( podsterownym ) trzeba zadbać o przyczepność opon przednich. Tak myślę. A najlepiej kupić quattro :icon_mrgreen: Cytuj Ludzi sie hoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 SiemaKiedys bylo o tym w TVN turbo w szkole auto skody, i mowili ze lepiej jest na tył wrzucic lepsze opony. Na macie poslizgowej sobie lepiej radzilo z lepszymi gumami na tyle. TU znalazlemz ciekawosci cos o tym KLIKPOzdro.okzaloze lepsze na tyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIL Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Zamiast pomyśleć kierujesz się intuicją. Cytuj Ludzi sie hoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 dziwna teoria, przecież na mokrym przednie koła usuwają wodę .No ale się nie czepiam, może niektórzy jeżdżą po drogach publicznych jak Kubica Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 (edytowane) Lo bosze jak czytam co niektore wypowiedzi to.... lapy i giry lopadaja. Tylna os jest osia stabilizujaca. Czy auto jest napedzane na os przednia czy ylna nie gra roli. Podczas hamowania nastepuje dynamiczne przemieszczenie sil dociazenia osi. Przednia zostaje dociazona a tylna odciazona dlatego lepsze opony daje sie bezwzglednie na tyl. Ile wody usowa opona z dobrym bieznikiem ( na sekunde ) ? To co niektorzy napisali ( ze zadna opona nie usunie wody z pod kola / opony ) to raczej smieszne. O Aquaplaningu, chyba kazdy slyszal, przy jakiej predkosci do niego dochodzi ? I w zaleznosci od 1. predkosc2. waga pojazdu3. wysokosc beznika4. ilosc wody na powierzchni5. sama mieszanka gumy ( komponenty opony ) kiedy ustepuje. :) Edytowane 15 Kwietnia 2008 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalin Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Lepsze na tył, bo tył trudniej kontrolować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.