Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ogladalem filmik z Erikiem na oficjalnej stronie Buella, facetowi glos sie zalamywal jak mowil o zamknieciu fabryki. Swoja droga dziwna sprawa, dwa tygodnie temu H-D oglosil zmiane logo buella i w sumie po co?? Pewnie jakiemus pajacowi z korporacji wyszlo w slupkach na czerwono i stwierdzili ze Buell sie nie oplaca. A pomyslec ze na wiosne chcialem kupic fat-boya za kare h-d dla mnie tez przestaje istniec.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Halo Halo!!

A próbował ktoś może malować ramę XB proszkowo? Wiąże się to z wygrzewaniem w piecu (ok.270st.) Czy nie uszkodzi to w żaden sposób ramy, części zbiornikowej (ewentualnej osnowy zbiornika)??

Dziadek!? Ty malowałeś od tak po prostu metodą natryskową?

Właśnie odświeżam sobie nowy nabytek (zimowy projekt - XB9 i cosik jeszcze ale o tym kiedy indziej)...

Aha - uszczelniacze zawieszenia - skąd, za ile i jakie polecacie?

 

Drugie AHA! Czy posiada ktoś może jakieś części: zegary XB, reflektory XB, stelażyk podnóżków Ulysses, przełączniki na kierownicę, kompletną klamkę sprzęgła itp Byłbym wdzięczny!

Edytowane przez maarp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo Halo!!

A próbował ktoś może malować ramę XB proszkowo? Wiąże się to z wygrzewaniem w piecu (ok.270st.) Czy nie uszkodzi to w żaden sposób ramy, części zbiornikowej (ewentualnej osnowy zbiornika)??

Dziadek!? Ty malowałeś od tak po prostu metodą natryskową?

Właśnie odświeżam sobie nowy nabytek (zimowy projekt - XB9 i cosik jeszcze ale o tym kiedy indziej)...

Aha - uszczelniacze zawieszenia - skąd, za ile i jakie polecacie?

 

Drugie AHA! Czy posiada ktoś może jakieś części: zegary XB, reflektory XB, stelażyk podnóżków Ulysses, przełączniki na kierownicę, kompletną klamkę sprzęgła itp Byłbym wdzięczny!

 

Spokojnie możesz malować proszkowo rame wahacz i całą resztę.

Z ramy wyciągasz pompe i gotowe tylko bozabezpieczaj wszystkie śruby i otwory wahacz tak samo wyciągasz łożyska płyczesz go z oleju i do prochu.Tylko poproś żeby wygrzali przed lakierowaniem coby odgazowało dobrze,nawet nie musisz piaskować umnie jest położone na fabryczny lakier.

Łożyska do wachacza jak i zresztą całej reszty dostaniesz w każdym sklepie tylko do główki ramy są pod zamówenie.Uszczelniacze też standard w końcu to zawieszenie Schowa (zciągnij weż na wzór i idź do sklepu mogą mieć od ręki).

Z częściami chyba nie pomogę została mi pompa hamulcowa z klamką przód ,pompa tył jakieś przewody,tylnia tarcza i jakieś pierdoły.

 

Napisz na priv mam kilka fajnych patentów np jak schowac zacisk tylny za wahacz.

 

Powodzenia w projekcie ja tej zimy u siebie małe dłubanko też robie w planach jest: dołożenie drugiej sondy O2 i dokładniejszy tuning silniczka na dwóch szerokopasmowych sondach O2 za pomocą Direct Linka autotunera http://www.technoresearch.com/Products/Dir...irect-Link,może jakiś wydech wymodze. Zobaczymy na ile fundusze pozwolą.

Pozatym dostałem zlecenie od kumpla na przebudowe GSXR 1100 na streeta znowu zima pracowita sie zapowiada :buttrock:

 

Powodzenia w przebudowie! :flesje:

Edytowane przez Dziadek XB

ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się cieszę - to że malnąć można to wiedziałem - jednak bardziej zastanawiałem się czy wnętrze ramy jest także czymś wyściełane.

Co do łożysk to wiem hehe bo przez ostatni roczek rozłożyłem i złożyłem dwa różne modele Buella.

A teraz po raz pierwszy "dziewiątka" i Uly, czyli również pracowita zima! Ach jak przyjemnie. Uwielbiam to! :-) Tak się zastanwiałem czy by jakiejś nowej Buły nie kupić, bo ceny się zrobiły dobre, ale co ja bym robił przy nowej? Czyścił?

Co do uszczelniaczy - to chodziło mi o rozmiary, np czy są to: 43X54X9,5/10,5 ??

Główkuję w jakim by to stylu przyodziać malutką Bułę? Bo jeśli chodzi o RaceKit to standard: wgra się Race mapę, filter K&N oraz Termignoni oraz kilka innych ulepszeń.

Co do wrażeń... XB9S - krótko z przodu, krótko z tyłu. Lekko i zwinnie - fantastyczna zabawa w mieście. Wygodna pozycja i ergonomia do walk ulicznych, natomiast na traskę średniawo się nadaje. Co do osiągów hmmm no napiszę delikatnie. Różnica między XB9 a XB12 jest i to znacząco zauważalna, ale podoba mi się ten nieco bardziej kręcący silniczek!

Suuuper zabawa!!

No, zobaczymy co z tego wyjdzie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

W związku z tym że interesuje mnie zakup XB12S mam kilka pytań:

1. Słyszałem że wadą silnikową jest przegrzewanie się tylnego cylindra, czy to prawda?

2. Jak sprawdzić ramę czy nie była szpachlowana i ponownie malowana?

3. Czy istnieje strona ze schematami oryginalnego lakierowania/wyglądy buella wg rocznika?

4. Czy przesiadka z Yamahy V-max na Buella nie będzie na zasadzie "z deszczu pod rynnę"?

5. Przy jakich obr/min jest odcięcie/ogranicznik zapłonu?

6. Widziałem w niektórych egzemplarzach na boku ramy elementy plastikowe (slider?) , czy to jest standard czy dodatkowy element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

W związku z tym że interesuje mnie zakup XB12S mam kilka pytań:

1. Słyszałem że wadą silnikową jest przegrzewanie się tylnego cylindra, czy to prawda?

2. Jak sprawdzić ramę czy nie była szpachlowana i ponownie malowana?

3. Czy istnieje strona ze schematami oryginalnego lakierowania/wyglądy buella wg rocznika?

4. Czy przesiadka z Yamahy V-max na Buella nie będzie na zasadzie "z deszczu pod rynnę"?

5. Przy jakich obr/min jest odcięcie/ogranicznik zapłonu?

6. Widziałem w niektórych egzemplarzach na boku ramy elementy plastikowe (slider?) , czy to jest standard czy dodatkowy element?

 

ad1 faktem jest że tylni cylinder trochę się nagrzewa ale jak jest wszystko ok to sie nie przegrzewa

ad2 tu za bardzo ci nie pomogę jak jest dobrze zrobiona to nie zopbaczysz chyba że testerem do lakieru

ad3 pewnie gdzieś jest tylko do czego ci to?

ad4 V max 140KM Xb12 bodajże 102KM całkowicie inna sylwetka i styl jazdy. Na to pytanie musisz sobie sam odpowiedzieć

ad5 na czerwonym polu ;) żartuje w xb9 przy 7500 obr/min w xb12 bodajże 6500obr/min maarp będize wiedział lepiej

ad6 jest to dodatkowy element ale często spotykany i przydatny w tych modelach

 

Pozdro!

 

No to się cieszę - to że malnąć można to wiedziałem - jednak bardziej zastanawiałem się czy wnętrze ramy jest także czymś wyściełane.

Co do łożysk to wiem hehe bo przez ostatni roczek rozłożyłem i złożyłem dwa różne modele Buella.

A teraz po raz pierwszy "dziewiątka" i Uly, czyli również pracowita zima! Ach jak przyjemnie. Uwielbiam to! :-) Tak się zastanwiałem czy by jakiejś nowej Buły nie kupić, bo ceny się zrobiły dobre, ale co ja bym robił przy nowej? Czyścił?

Co do uszczelniaczy - to chodziło mi o rozmiary, np czy są to: 43X54X9,5/10,5 ??

Główkuję w jakim by to stylu przyodziać malutką Bułę? Bo jeśli chodzi o RaceKit to standard: wgra się Race mapę, filter K&N oraz Termignoni oraz kilka innych ulepszeń.

Co do wrażeń... XB9S - krótko z przodu, krótko z tyłu. Lekko i zwinnie - fantastyczna zabawa w mieście. Wygodna pozycja i ergonomia do walk ulicznych, natomiast na traskę średniawo się nadaje. Co do osiągów hmmm no napiszę delikatnie. Różnica między XB9 a XB12 jest i to znacząco zauważalna, ale podoba mi się ten nieco bardziej kręcący silniczek!

Suuuper zabawa!!

No, zobaczymy co z tego wyjdzie?

 

Wnętrze ramy jest surowe widać je po wyjęciu pompy dokładnie,co do uszczelniaczy musze poszukać w piwnicy może gdzieś stary na wzór schowałem dam znać jak znajde.

Jak chcesz żeby twoja 9-tka ganiała 12-ki wstaw całą jednostke wtryskową od xb12 po 2004r i zrób do niej mapke powiem ci jest kosmos testowałem się raz z FZR 1000 (140KM) i do 120km/h miała problem potem siedziałem jej na ogonie do 180km/h.

Myślałem nad wstawienie pieca od 12-ki ale z opini słyszałem że nie reaguja tak żywo na gaz jak 9-tki i są bardziej toporne.

 

Najśmieszniejsze jest to że wystarczy wstawić wał z korbami od 12-ki do 9-ki i masz 1200 :icon_rolleyes: reszta jest taka sama (no może oprócz wtrysku i ECM)

 

ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hayabusarider:

1 - motocykl służy do jazdy, brak jazdy = brak chłodzenia, jeśli jeździsz z głową to nie będzie to problemem. Lecz jeśli lubisz g...skie parady na zlotach i katowanie maszyny w miejscu to może się to zdarzyć (ale i w każdym motocyklu).

2 - hmmm myślę że po "wizji lokalnej" kilku maszyn nabędziesz doświadczenia, choć nie każda malowana maszyna musi być powypadkowa. Tak jak i Dziadek zeszłej zimy, tak i ja w tym roku nieco customizuję jedną ze swoich Bułek (a uzbierały się już 3) i zamierzam pomalować ramę choć nie ma na niej żadnej ryski. Wczesne modele były malowane farbą o gładszej fakturze i nieco grafitowym odcieniu. Modele z lat 2008/2009 bardziej chropowatą i bardziej czarną.

3 - no cóż tylko internet, internet, internet oraz przyglądanie się, porównywanie i oględziny na żywo.

4 - Vmini to całkiem inna para kaloszy, japońskie to, z czterema garkami więc i praca bardziej "kulturalna", nieco bardziej skomplikowane, inna pozycja... A Buła to Buła - prosto i na temat bez zbędnych "wodotrysków". Ja nie zamienił bym jej (ich) na nic innego (na razie ;-) ...).

5 - jak sobie ustawisz (SpyEcm itd) ale generalnie na czerwonym polu jak napisał Dziadek, w XB12 około 7500 z tego co pamiętam choć przyznam się że nie często gości wskazówka na tym polu w moim użyciu.

6 - "frame pucks" montowane w późniejszych modelach standardowo, we wczesnych lata 2002-2005 najczęściej jako dodatek. Jest to element od tak po prostu naklejany na wystające krawędzie ramy/zbiornika.

 

Dziadek:

No mam na razie maleńki problem z uszczelniaczami. Żaden katalog tego nie przewiduje tzn marki Buell :-)

Tak jak wspomniałem - przystępuję do "przybajerzenia" ramy, mam pewien pomysł, zobaczymy jak wyjdzie.

Co do przeróbki silnika to na razie nie ma po co. W garażu stoi XB12, XB9 i "XB5" czyli Blast ze swoją połową silnika od XB9.

Muszę stwierdzić że XB12 daje znacznie więcej pewności siebie na szosie. Odkręcasz po prostu manetę i do przodu bez wahania. Przyjemny kop w przód. Mniej kultury pracy z racji większego skoku tłoka - ale mnie się to podoba. XB9 mniej mocy i niedomaga już powyżej setki z kawałeczkiem ale! ALE jakoś tak "równiej" się tym jedzie. Tak czy owak obydwa silniki dają mnóstwo frajdy z jazdy - i każdy nieco innej. Nie potrafię stwierdzić który jest lepszy gdyż do tej pory jeździłem tylko 1200, teraz od kilku dni nie mogę się oderwać od XB9!! Co do silnika 500cc to muszę Wam również powiedzieć że to zajebiaszcza zabawa! Robi to to sobie "pom pom", na gaźniczku jest i całkiem przyjemnie idzie do przodu. Dla dziewczyny jak znalazł!

Konkluzja - XB12 na dalsze trasy, XB9 na miacho!! I taka jest moja wersja.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chcialbym sie z wami podzielic pewnym pomyslem ktory kielkuje tutaj w Poznaniu od jakiegos czasu. Mianowicie chcielibysmy powolac do zycia klub Buell Polska, cos na ksztaut BRAG-a w USA lub Desmomaniax. Mamy na tyle żadkie motocykle ze wspolne spotkania, wymiana uwag i pomyslow moglaby byc ciekawa. Narazie to dosc luzny pomysl i jestem ciekaw odpowiedzi z Polski bo u nas w Poznaniu byloby z 10 - 15 zainteresowanych wlascicieli tej "kolekcjonerskiej" juz marki. Zbieramy tez zapisy chetnych na zakup okolicznosciowego sygnetu z logo Buella w roli glownej, kiedys widzialem takie projekty na xbforum i pare osob jest czyms takim zainteresowana. Wszelkie pomysly badz uwagi kierujcie prosze do Jacka z V-force [email protected]

 

Pozdro

 

Poniżej link do jednego z sygnetow

 

http://i70.photobucket.com/albums/i114/bdixiekidd/51.jpg

 

a tu inny

http://i70.photobucket.com/albums/i114/bdixiekidd/21.jpg

 

 

aha a jakby ktos chcial tunningowac swoja maszynke to oto dwa fajne adresy:

 

 

http://www.twinmotorcycles.nl/ - maja swietny sklep z niesamowitymi czesciami do przebudowy i tunningu

 

 

http://www.xbdashboards.com/ - koles robi cyferblaty do licznikow wg upodobania klienta, sam mam i polecam, bardzo dobra jakosc, chyba mowi po Polsku bo imie i nazwisko swojskie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budować! Organizować!

Bo co ja tu sam we Włocku mogę? ;-)

Rozmawiałem ostatnio z Jackiem kiedy wpadłem do salonu zainteresowany nowymi cenami Buły - i myślę że może się udać!

Szkoda tylko że BRAG już nie istnieje...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chcialbym sie z wami podzielic pewnym pomyslem ktory kielkuje tutaj w Poznaniu od jakiegos czasu. Mianowicie chcielibysmy powolac do zycia klub Buell Polska, cos na ksztaut BRAG-a w USA lub Desmomaniax. Mamy na tyle żadkie motocykle ze wspolne spotkania, wymiana uwag i pomyslow moglaby byc ciekawa. Narazie to dosc luzny pomysl i jestem ciekaw odpowiedzi z Polski bo u nas w Poznaniu byloby z 10 - 15 zainteresowanych wlascicieli tej "kolekcjonerskiej" juz marki. Zbieramy tez zapisy chetnych na zakup okolicznosciowego sygnetu z logo Buella w roli glownej, kiedys widzialem takie projekty na xbforum i pare osob jest czyms takim zainteresowana. Wszelkie pomysly badz uwagi kierujcie prosze do Jacka z V-force [email protected]

 

Pozdro

 

Pomysł ciekawy aczkolwiek jestem sceptycznie nastawiony do wszelkiego rodzaju klubów ,gadżety typu sygnet :wink: raczej nie dlamnie ale jakaś naklejka na motor (auto) naszywke na kombinezon myśle że to by było lepsze.

Spotkanie jakieś by się przydało żeby na żywo powymieniac się refleksjami i pomysłami ,kiedyś zorganizowałem coś takiego na jedny forum ale jak to bywa wszyscy mówili że będą a przyjechało tylko 5 osób :rolleyes: ale jak jest inicjatywa to można coś pomyślec mamy całą zimę nato.

 

 

Dziadek:

No mam na razie maleńki problem z uszczelniaczami. Żaden katalog tego nie przewiduje tzn marki Buell :-)

 

Miałem ten sam problem mówie ci rozbierz zawieszenie i weż simmering ze sobą jest to standardowy simmer do japońskich zawieszeń żadna calowa wydumka.Szukałem ale nie znalazłem starego simmera a ze swoich lag nie moge odczytac słaby dostęp jak wszystko poskładane.

ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gonsso:

Ja również nie jestem zwolennikiem świecidełek, ani na moto, ani by je nosić. Tak jak Dziadek napisał - ciekawszym i praktyczniejszym gadżetem była by unikatowa naszywka, naklejka itp

Dziadek:

Dzięki Dziadek. Wiem że to zwykły uszczelniacz ale chciałem być przygotowany aby już na nic nie czekać i nie wychodzić z garażu. Tylko praca, praca, praca. Wyznaczony czas - miesiąc.

Z tego co wyśledziłem ów uszczelniacz powinien być taki jak m.in. w Suzuki SV650 albo 41x53x8/10,5 lub też 41x54x11 - i tu pewności jeszcze nie mam bo się do rozbiórki zabrać nie mogę gdyż codzień śmigam na moto.

Aha - napisz jeszcze czy proszkowy lakier strukturalny nie ściera się w miejscu styku kolan z ramą, czy nie robi się bardziej matowy? Poza tym czy nie jest problemem utrzymanie tego w czystości? Ja użyłem strukturalnego w Blaście (wahacz, stelażyki podnóżków itp) ale są to mniejsze powierzchnie a i tak nieco trudniej utrzymać je w czystości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ok przecież ja nikogo nie zmuszam, dalem cynk ze robimy takie cos i kto chce ten niech mowi. Co do naszywek to też sie zrobi, koszulki tez nie problem, mamy przeca cala zime, jak narazie to 19stego jedziemy z Jackiem do holandii na hamownie zeby w koncu ustawic to jego cudo z odpowiednimi parametrami wtrysku, a przy okazji i ja sie zhamuje. Sama idea "klubu" jest taka zeby sie spotkac od czasu do czasu, moze wynajac tor , albo wspolnie pojechac na tor do niemcow. Angole z ukbeg.com, raz do roku sie spotykaja i fajnie spedzaja czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha - napisz jeszcze czy proszkowy lakier strukturalny nie ściera się w miejscu styku kolan z ramą, czy nie robi się bardziej matowy? Poza tym czy nie jest problemem utrzymanie tego w czystości? Ja użyłem strukturalnego w Blaście (wahacz, stelażyki podnóżków itp) ale są to mniejsze powierzchnie a i tak nieco trudniej utrzymać je w czystości.

 

Po roku z proszkowym lakierem strukturalnym na ramie kołach wachaczu itp. niema ślady po jakich kolwiek zmatowień czy ścierania sie struktury w miejscach newralgicznych. Fakt strukture ciężej utrzymać w czystości szczególnie koła ale efekt jest super. do malowania silnika zacisków i dupereli możesz użyć farby VHT Wrinkle Spray super efekt w zależności ile warstw nałożysz i jak szybko je wygrzejesz otrzymuje się rożną strukturę.

 

gonsso Nagrajcie sprzęty na hamowni i wrzućcie na youtube :buttrock: tylko pozazdrościć.

 

Panowie w końcu oleje Royal Purple będą dostępne w Polsce

http://www.innochem.pl/index.php?option=co...e&id=1&Itemid=2

 

Wysłałem donich zapytanie po ile będą mieli Max Cycle 20W50 czyli to co pasuje do naszych silników i skrzyń.

 

Osobiście śmigam na takim I jest Rewelacja chłodniej ciszej łatwiej wchodzą biegi w Usa cena 1qwarty 14,50 USD ciekawe ile powiedzą.

 

Pozdrawiam!

ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

szukam właścicieli Uly celem wymiany doświadczeń i ewentualnego spotkania

 

pozdrawiam

mt

A czemuż tylko Uly? Przecież to niemal identyczne maszyny jak Lightning czy Firebolt. Ta sama konstrukcja, silnik itp itd :-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...