Skocz do zawartości

PROSTOWNIK 6V


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli nie musze ladowac akumulatora ? Sam sie bedzie ladowal ? Tak wogle do akumulatora trzeba dolewac wody destylowanej ? Jesli tak to co ile mniej wiecej ?

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Techniacz > w skuterze przerywacz kierunków jest zintegrowany z układem ładowania.

 

Co do elby' date=' czy nie elby, to jutro sprawdzę to na schematach i w miarę możliwości wyjaśnię. Jutro, bo schematów nie mam w domu.[/quote']

 

Ok seba to czekam, bo ja przejżałem już te wszystkie schematy bardzo dokładnie, kabel po kablu i nie mogłem znaleźć. Jakbys znalazł to moze jakos w paincie zaznacz :D

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elba 12V - model SR50 - układ ładowania zintegrowany z przerywaczem kierunków, posiada odzielny prostownik. Przewód zielony z prądem wyprostowanym zasila światło hamowania i jednocześnie podaje prąd do układu ładowania (złącze 59a). Przewód czarny (złącze 49) połączony jest z + akumulatora. Przewód czarno szary (złącze 49a) to prąd przerywany, prowadzi do przełącznika kierunków. Złącze 31b to masa.

Podłączenie prostownika zwyczajne: przewody czerwono-żółty i szaro-czerwony podłączone do wejść oznaczonych ~ (prąd zmienny), do plusa przewód zielony, no i jeszcze masa.

 

Elba 6V - SR50 - różni się tym, że nie posiada oddzielnego prostownika. Złącze 49, przewód czarny prowadzi do + akumulatora, przewód szaro-czarny (zł 49a) do przełącznika kierunków, 31b do masy.

Różnica jest na złączu 59b gdzie zamiast przewodu zielonego podłączamy czerwono-żółty, bezpośrednio z prądnicy.

 

Modele S51 B1-3 / B1-4, S51 B2-4, S51 E, S51C posiadają układ ładowania nie mający nic wspólnego z przerywaczem kierunkowskazów. W jego skład wchodzi dławik zapobiegający podaniu zbyt dużego prądu żarówce 5W świateł pozycyjnych oraz prostownik.

 

W praktyce wygląda to tak, że jadąc bez świateł mamy najlepsze ładowanie, po włączeniu świateł pozycyjnych (5W) prąd ładowania nam spada, a po wciśnięciu hamulca (21W + 5W) nie ma wcale ładowania.

Cewka ładująca jest 21 watowa, przez co przy zapalaniu światła hamowania przygasa światło pozycyjne :lol: fajnie to wygląda :lol:

 

W skuterach światło pozycyjne 5W jest zasilane z tej samej cewki co światło drogowe / mijania. Ma to swoje wady i zalety. Zaletą jest to, że jadąc na światłach mamy zapewnione cały czas pełne ładowanie. Tracimy je dopiero po wciśnięciu hamulca. Nie jest możliwe podłączenie żarówki 5W do przewodu zielonego (elba 12V złącze 59a), bo zostanie ona spalona niezwłocznie po uzyskaniu wyższych obrotów (brak wspomnianego dławika).

Powyższe dotyczy skuterów z prostownikiem, w tych drugich światło stopu zasilane jest przewodem szaro-czerwonym z prądnicy (bez prostownika).

 

Co mam w paincie zaznaczyć :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...