Skocz do zawartości

Jak to jest z tymi kaskami?


Rekomendowane odpowiedzi

W tej najczęściej spotykanej wersji ów kask a'la szkopy jest strasznie głośny - na powolne defilady jedynie, bo nie zasłania uszu. A ponieważ pytasz, moim zdaniem nie pasuje też estetycznie do Intruza. To tyle. Oczywista subiektywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kask szczekowy napewno jest bezpieczniejszy od otwartego ale nieco mniej bezpieczny ze wzgledu

na rucome czesci od typowego integrala.

Jednakze wszystko zalezy oczywiscie od rodzaju wypadku jaki moze sie zdarzyc. W wiekszosci wypadkow to

sa szlify i tutaj nie ma w zasadzie roznicy. Niestety z kolei przy ciezkich wypadkach jak motocyklista uderza

w samochod albo jakas twarda przeszkode (barierka / drzewo) to nie obrazenia glowy czesto decyduja o

najpowaznijeszych dolegliwosciach czy nawet smierci a szyi... Dlatego ja zastanawiam sie powaznie nad

zakupem specjalnego kolnierza, ktore ostatnio staja sie coraz bardziej popularniejsze.

Belgu1.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja dlugo zastanawialem sie nad kaskiem na choppera i w koncu zdecydowalem sie na kask otwarty, Caberga Slight Jeta'a - jest bardzo cichy, zupelnie jak w intehralu, a jednak otwarty!

 

Lecz w tym sezonie na jazde po miescie w upalne dni - obowiazkowo orzeszek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kask szczekowy napewno jest bezpieczniejszy od otwartego ale nieco mniej bezpieczny ze wzgledu

na rucome czesci od typowego integrala.

Jednakze wszystko zalezy oczywiscie od rodzaju wypadku jaki moze sie zdarzyc. W wiekszosci wypadkow to

sa szlify i tutaj nie ma w zasadzie roznicy. Niestety z kolei przy ciezkich wypadkach jak motocyklista uderza

w samochod albo jakas twarda przeszkode (barierka / drzewo) to nie obrazenia glowy czesto decyduja o

najpowaznijeszych dolegliwosciach czy nawet smierci a szyi... Dlatego ja zastanawiam sie powaznie nad

zakupem specjalnego kolnierza, ktore ostatnio staja sie coraz bardziej popularniejsze.

 

 

O jaki kołnierz chodzi?

Masz jakieś fotki?

:lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o ten dział to powinniście sie martwic o nogi a nie o głowę szlif choperem prędzej skończy sie zdartym tyłkiem lub połamana noga jeśli o mnie chodzi to kask jest tylko po to żeby uszu nie przewiało i robactwo o twarz sie nie rozbijało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jaki kołnierz chodzi?

 

na przykład o taki. pomysł z resztą jest już w kilku firmach i wersjach

 

jeśli chodzi o ten dział to powinniście sie martwic o nogi a nie o głowę (...)

 

tjaa... wygląda na to, że niektórzy w ogóle nie muszą się martwić o głowę. w razie czego - strata nieznaczna :biggrin:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ku*wa na ten kask ''choruje'' :icon_eek: Też uważam,że to najlepszy szczękowiec na sprzęt typu chopper/drag itp

 

jeśli chodzi o integrale to

http://www.helmetshop.de/NewOXeShop3.0.3/w...c5dd56.77879926

<--ten jest najciekawszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam otwartego Nolana N42 i jeszcze dłużej integrala Marushin. Ostatni raz w Nolanie śmigałem we wrześniu i nie mam zamiaru w najbliższym czasie się z nim przepraszać, bo integral rządzi. Jest cieplej, ciszej i bezpieczniej!

Jest tylko jeden malenki minus i nikt o tym do tej pory nie napisał...

W integralu jak chcesz rzucić okiem na licznik lub kontrolki (kierunków czy luzu) to trzeba ruszyć głową w dół, bo szczęka zasłania. W otwartym kasku wystarczy szybki ruch gałek ocznych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jaki kołnierz chodzi?

Masz jakieś fotki?

O mniej wiecej to co zapodal Jeszua w swoim linku... z tym, ze ten od BMW jest wyjatkowo jakis

zaawansowany. Sa nieco prostsze konstrukcje i pewnie tansze innych producentow kaskow.

 

jeśli chodzi o ten dział to powinniście sie martwic o nogi a nie o głowę szlif choperem prędzej skończy sie zdartym tyłkiem lub połamana noga jeśli o mnie chodzi to kask jest tylko po to żeby uszu nie przewiało i robactwo o twarz sie nie rozbijało

Widac "Demonie", ze niewiele sie znasz lub niewiele sobie robisz ze swojego bezpieczenstwa...

Jak przypieprzysz kaskiem w asfalt (nie poszlifujesz a uderzysz) to docenisz jakosc kasku pod warunkiem,

ze przezyjesz.

A tak sie sklada, ze w kwestii nog to raczej sa bezpieczne...

1. jak masz gmole to mala szansa na przygniecienie przez motocykl (wiem bo lezalem),

2. aby nie bylo zbyt mocnych potluczen i otarc to nosi sie odpowiedni stroj? A nie jeansy...

Belgu1.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW rozwiązaniem łączącym oba są szczękowce (z podnoszoną szczęką) z możliwością demontażu tejże. np. sv55s airoha ma dostępny kit do zdjęcia szczęki (kask można wyjąć taniej na allegro, ale kit dość drogi, ca. 200zeta), natomiast justissimo gt caberga ma ten kit w zestawie (ale kask droższy, tysiaka trzeba dać).

600 zł za nówkę z wysyłką do Polski, ale za poprzednik GT (czyl zwykły Caberg Justissimo). Jet kit w zestawie.

 

po zdjęciu szczęki wprawdzie widać, że coś jest nie do końca tak z wyglądem (sterczą po bokach twarzy metalowe zamki)

W Cabergu Justissimo osłony boczne się zakłada i zamków nie widać :icon_rolleyes:

 

Yogurt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupując teraz nowy kask na mojego customa na początku myślałem o otwartym kasku, przymierzyłem nolana n42 ale jakoś mi nie podszedł. Naczytałem się trochę o wypadkach i stwierdziłem że na pewno będzie on integralny lub szczękowy. Znowu przymierzyłem nolana n102 ale wydał mi się strasznie duży i z wyglądu no choppera mi nie przypadł. No i dziś kupiłem MOMO DEVIL http://www.momodesign.com/momodesign2007/c_caschi_list.htm kosztuje ponad 1100zł. Zrobiłem już dziś jazdę próbną i muszę stwierdzić że nie żałuje ani jednej zł. Szyba w nim jest tak długa że w ogóle nie widać dołu szczęki, jeździ się jak normalnym otwartym. Kolega wyżej pisał że aby w integralu spojrzeć na licznik to trzeba ruszyć głową a tu tego nie ma! Polecam go jest wygodny a zaczyna szumieć(delikatnie) dopiero przy 120km/h nie wiem jak w innych bo do tej pory jeździłem tylko w orzeszku! A i co najważniejsze ani razu stojąc na skrzyżowaniu nie musiałem podnieść szyby, nie paruje nic a nic! Szczękę można w nim zdjąć ale jest do tego potrzebny śrubokręt! Oto zdjęcia mnie w tym kasku, wydaje mi się że na customa pasuje! http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae791747e66d2947.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab72819646d348de.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...