Skocz do zawartości

Problem z xj 600


Zyga
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam kłopot z odpaleniem mojego xj rocznik 1991

Wszystko chodzilo dobrze do kiedyś motocykl postał 3 dni w garażu

i teraz nie zapala.Raz mi zapalił ale pochodził 20 sekund strasznie się dusil i padł calkiem

chodzil na 2 cylindrach , świece po wykręceniu nie dawaly iskry ale po wyczyszczeniu iskra byla

a motocykl dalej nie pali paliwo w gazniku jest . Jak sprawdzic czy paliwo dochodzi bo swiece są chyba mokre

jest jakiś inny sposób dla pewnosci kupie nowe świece a filtr powietrza też jest nowe.

Prosiłbym o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link jutro bede działał dalej .

Jeszcze jedno mam pytanie bo do tej pory to robiłem

tylko silniki samochodowe ale diesel.

Gdzie w moim xj jest ta :

pompka podciśnieniowa żeby ja wyczyścić czy to jest po prostu kranik

bo jak zciągłem wężyk to w pozycji pri paliwo leci

a w res i on nie leci nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link jutro bede działał dalej .

Jeszcze jedno mam pytanie bo do tej pory to robiłem

tylko silniki samochodowe ale diesel.

Gdzie w moim xj jest ta :

pompka podciśnieniowa żeby ja wyczyścić czy to jest po prostu kranik

bo jak zciągłem wężyk to w pozycji pri paliwo leci

a w res i on nie leci nic

 

wszystko jest w porzadku nie masz co czyscic, podcisnienie po uruchomieniu silnika otwiera zawor w kraniku w pozycjach on i res, na pozycji pri ustawiasz gdy motocykl odpalasz pierwszy raz po dlugim postoju.

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem świece na nowe dla pewności i dalej nic

Okazało sie ze na 100% paliwo nie dochodzi.

I mam pytanie jak to jest z tym kranikiem

Jak jest na ON i Res paliwo nie leci a w pozycji PRI leci

Z kranika wychodzą dwa wężyki grubszy idzie gdzies za gazniki

i jak prubowałem wlać tam paliwo to nie dalo rade

A ten cieńszy idzie do gazników z przodu i sie rozgałezia na dwa

i jak wlałem troche paliwo do tego wezyka to odpalił od szczała i świetnie chodził

I nie wiem co teraz zrobic czy to wina kranika czy zle węzyki podpięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Kranik jest podcisnieniowy.

Powinna do niego dochodzic jeszcze jedna cieniutka rurka, ktora wytwarza podcisnienie w kraniku, ktore otwiera membrane. Dopiero jak membrana jest otwarta, to paliwo na pozycjach On i Res plynie.

 

Zobacz, czy masz przewod podcisnienia, bo bez niego paliwo nie bedzie plynelo.

 

W linku podanym wyzej problem nieodpalania wynikal wlasnie z braku podcisnienia.

 

Pozdro

 

PS

Problemem moze byc tez pompka paliwowa.

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przewód podcisnienia 1i4 sa po łaczone razem i ida do kranika

a 2 i 3 tez tylko te nie ida do kranika .

nalalem trochę paliwa przez ta rurke podcisnienia i zapalil od razu

pochodził z 10 minut i potem tez pali bez kłopotu od razu .

A kranik ustawiam na rozruch pri jazda on czy lepiej zeby byl caly czas na pri.

Czy to wina tego podcisnienia bo jak postoi dłuzej to nie wiem czy mi zapali

czy nie trzeba bedzie znow lac do cylindrów na rozruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja PRI jest tylko na wypadek wysuszenia gaźników po skończonej rezerwie.

Po ponownym zatankowaniu przekręcasz na PRI i po chwili odpalasz silnik a następnie przekręcasz na ON.

Pozostawianie motocykla na PRI grozi wyciekiem całego paliwa na podłogę garażu lub zalaniem na pełno bloku silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Aaa, czyli teraz juz wszystko dziala?

 

XJty starszych rocznikow, z pneumatyczna pompka (choc nie wiem, czy z elektryczna nie jest podobnie) mialy zawsze problemy z odpalaniem po dluzszym postoju. Moja mama ma XJ600 i kumpel ze studiow - roczniki odpowiednio '95 i '93. Obie maja tendencje do trudnego odpalania pod postoju dluzszym niz tydzien, a kolega po 2 tygodniach juz z rozrusznika nie potrafi odpalic motocykla.

 

W moim odczuciu problemem jest konstrukcja ukladu paliwowego.

 

W motocyklach pozbawionych pompki paliwowej i z kranikiem podcisnieniowym po dluzszym postoju wystarczy przekrecic kranik na PRI i wowczas gazniki zalewane sa paliwem. Proste jasne i logiczne.

 

W XJ po drodze mamy jeszcze te feralna pompke paliwa, przez ktora paliwo juz samo z siebie nie przeplynie do gaznikow mimo pozycji PRI. A ze jest to pompka pneumatyczna, to dziala dopiero jak silnik sie kreci, czyli jak krecisz rozrusznikiem. Czyli dopiero jak naciskasz starter zaczynasz napelniac gazniki paliwem, mimo, ze trzymales kranik na PRI. Efektem jest dlugie pilowanie rozrusznikiem, nim silnik zaczyna dostawac paliwo.

 

Nie polecam jazdy na PRI. Przy odpalaniu po dluzszym postoju jednak chyba warto z tej pozycji skorzystac. Gdy uruchamiamy motocykl mojej matki po dluzszej przerwie, kranik dajemy na PRI, ssanie i krecimy pare sekund (3-5), po czym dajemy odpoczac akumulatorowi. Po np. minucie kolejna proba. I tak az moto zaskoczy. Zazwyczaj udaje sie przy 3-4 probie. I tez moto nie od razu lapie na wszystkie gary.

Tu pozostaje wiec kwestia w jakim stanie jest aku, bo moze sie okazac, ze gdy juz silnik bedzie dostawal paliwo, to z kolei iskra moze juz byc za slaba z uwagi na zdychajacy akumulator.

 

Tak ja widze ten problem. Opieram sie jednak tylko na wlasnych doswiadczeniach z tym sprzetem i obserwacjach jego budowy i zachowan.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...