Zyga Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Witam mam kłopot z odpaleniem mojego xj rocznik 1991Wszystko chodzilo dobrze do kiedyś motocykl postał 3 dni w garażu i teraz nie zapala.Raz mi zapalił ale pochodził 20 sekund strasznie się dusil i padł calkiemchodzil na 2 cylindrach , świece po wykręceniu nie dawaly iskry ale po wyczyszczeniu iskra bylaa motocykl dalej nie pali paliwo w gazniku jest . Jak sprawdzic czy paliwo dochodzi bo swiece są chyba mokrejest jakiś inny sposób dla pewnosci kupie nowe świece a filtr powietrza też jest nowe. Prosiłbym o pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yans Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 http://forum.motocyklistow.pl/XJ-600S-nie-...lic-t93028.html Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyga Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Dzięki za link jutro bede działał dalej .Jeszcze jedno mam pytanie bo do tej pory to robiłem tylko silniki samochodowe ale diesel.Gdzie w moim xj jest ta :pompka podciśnieniowa żeby ja wyczyścić czy to jest po prostu kranikbo jak zciągłem wężyk to w pozycji pri paliwo leci a w res i on nie leci nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Dzięki za link jutro bede działał dalej .Jeszcze jedno mam pytanie bo do tej pory to robiłem tylko silniki samochodowe ale diesel.Gdzie w moim xj jest ta :pompka podciśnieniowa żeby ja wyczyścić czy to jest po prostu kranikbo jak zciągłem wężyk to w pozycji pri paliwo leci a w res i on nie leci nic wszystko jest w porzadku nie masz co czyscic, podcisnienie po uruchomieniu silnika otwiera zawor w kraniku w pozycjach on i res, na pozycji pri ustawiasz gdy motocykl odpalasz pierwszy raz po dlugim postoju. pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyga Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Wymieniłem świece na nowe dla pewności i dalej nicOkazało sie ze na 100% paliwo nie dochodzi.I mam pytanie jak to jest z tym kranikiemJak jest na ON i Res paliwo nie leci a w pozycji PRI leciZ kranika wychodzą dwa wężyki grubszy idzie gdzies za gaznikii jak prubowałem wlać tam paliwo to nie dalo radeA ten cieńszy idzie do gazników z przodu i sie rozgałezia na dwa i jak wlałem troche paliwo do tego wezyka to odpalił od szczała i świetnie chodziłI nie wiem co teraz zrobic czy to wina kranika czy zle węzyki podpięte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 To świadczy o tym że nie dostaje paliwa na ON . Spróbuj kranik przekręcić na PRI, poczekać chwile i odpalić... powinien zapalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 (edytowane) Czolem! Kranik jest podcisnieniowy.Powinna do niego dochodzic jeszcze jedna cieniutka rurka, ktora wytwarza podcisnienie w kraniku, ktore otwiera membrane. Dopiero jak membrana jest otwarta, to paliwo na pozycjach On i Res plynie. Zobacz, czy masz przewod podcisnienia, bo bez niego paliwo nie bedzie plynelo. W linku podanym wyzej problem nieodpalania wynikal wlasnie z braku podcisnienia. Pozdro PSProblemem moze byc tez pompka paliwowa. Edytowane 20 Marca 2008 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Problemem moze byc tez pompka paliwowa. jak ma kranik to nie pompka Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egeba Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 (edytowane) mozna miec caly czas kranik ustawiony na PRI ? edit: chyba nie mozna , nie ma opcji wykasowania postu? Edytowane 20 Marca 2008 przez Egeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 jak ma kranik to nie pompka moze miec i to i to :-) przyklad XV800 :-) podcisnieniowy kranik+membranowa pompa paliwa :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Czolem! Moja mama ma XJ600 i jest w niej i pompka i kranik podcisnieniowy :icon_mrgreen:.Wiem co mowie :P. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyga Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Mam przewód podcisnienia 1i4 sa po łaczone razem i ida do kranika a 2 i 3 tez tylko te nie ida do kranika .nalalem trochę paliwa przez ta rurke podcisnienia i zapalil od razu pochodził z 10 minut i potem tez pali bez kłopotu od razu .A kranik ustawiam na rozruch pri jazda on czy lepiej zeby byl caly czas na pri.Czy to wina tego podcisnienia bo jak postoi dłuzej to nie wiem czy mi zapali czy nie trzeba bedzie znow lac do cylindrów na rozruch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Pozycja PRI jest tylko na wypadek wysuszenia gaźników po skończonej rezerwie.Po ponownym zatankowaniu przekręcasz na PRI i po chwili odpalasz silnik a następnie przekręcasz na ON.Pozostawianie motocykla na PRI grozi wyciekiem całego paliwa na podłogę garażu lub zalaniem na pełno bloku silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Czolem! Aaa, czyli teraz juz wszystko dziala? XJty starszych rocznikow, z pneumatyczna pompka (choc nie wiem, czy z elektryczna nie jest podobnie) mialy zawsze problemy z odpalaniem po dluzszym postoju. Moja mama ma XJ600 i kumpel ze studiow - roczniki odpowiednio '95 i '93. Obie maja tendencje do trudnego odpalania pod postoju dluzszym niz tydzien, a kolega po 2 tygodniach juz z rozrusznika nie potrafi odpalic motocykla. W moim odczuciu problemem jest konstrukcja ukladu paliwowego. W motocyklach pozbawionych pompki paliwowej i z kranikiem podcisnieniowym po dluzszym postoju wystarczy przekrecic kranik na PRI i wowczas gazniki zalewane sa paliwem. Proste jasne i logiczne. W XJ po drodze mamy jeszcze te feralna pompke paliwa, przez ktora paliwo juz samo z siebie nie przeplynie do gaznikow mimo pozycji PRI. A ze jest to pompka pneumatyczna, to dziala dopiero jak silnik sie kreci, czyli jak krecisz rozrusznikiem. Czyli dopiero jak naciskasz starter zaczynasz napelniac gazniki paliwem, mimo, ze trzymales kranik na PRI. Efektem jest dlugie pilowanie rozrusznikiem, nim silnik zaczyna dostawac paliwo. Nie polecam jazdy na PRI. Przy odpalaniu po dluzszym postoju jednak chyba warto z tej pozycji skorzystac. Gdy uruchamiamy motocykl mojej matki po dluzszej przerwie, kranik dajemy na PRI, ssanie i krecimy pare sekund (3-5), po czym dajemy odpoczac akumulatorowi. Po np. minucie kolejna proba. I tak az moto zaskoczy. Zazwyczaj udaje sie przy 3-4 probie. I tez moto nie od razu lapie na wszystkie gary.Tu pozostaje wiec kwestia w jakim stanie jest aku, bo moze sie okazac, ze gdy juz silnik bedzie dostawal paliwo, to z kolei iskra moze juz byc za slaba z uwagi na zdychajacy akumulator. Tak ja widze ten problem. Opieram sie jednak tylko na wlasnych doswiadczeniach z tym sprzetem i obserwacjach jego budowy i zachowan. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egeba Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 dzieki za odpowiedz, musze jesze dokladnie sprawdzic ale chyba od wrzesnia jezdze na PRI, ale nigdy nie mialem problemu z odpaleniem moto (od kupna jeszcze nei dotykalem kranika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.