grucha87 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 witam.mam niebieski(tak mi sie przynajmnie wydaje ze jest neibieski) dym przy przyśpieszaniu.Co to moze byc?Z tego co znalazłem na necie to chyba będą uszczelniacze zaworowe.Tak?Czy mzoe co innego. Ps.Aby to wymienić trzaba głowice ściągać i zawory zdejmowac?Czy gdy nie wymienie uszczelniaczy będzie mi żarło olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazan Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 witam.mam niebieski(tak mi sie przynajmnie wydaje ze jest neibieski) dym przy przyśpieszaniu.Co to moze byc?Z tego co znalazłem na necie to chyba będą uszczelniacze zaworowe.Tak?Czy mzoe co innego. Ps.Aby to wymienić trzaba głowice ściągać i zawory zdejmowac?Czy gdy nie wymienie uszczelniaczy będzie mi żarło olej? jak niebiesko to ewidentnie olej widać, czyli będzie żarło, jak dla mnie jak wyżej- uszczelniacze zaworowe, czyli głowiczka na pół niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Albo uszczelniacz/e albo pierścień oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loczek218 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Moga tez byc poprostu zawory do wymiany (regeneracji) Jest sposob na sprawdzenie czy to zawory czy pierscienie. Musialbys wykonac pomiar cisnienia sprezania w garku. Czyli potrzebny Ci jest cisnieniomierz wkrecany do cylindra w miejsce swiecy. Dokonaj pomiaru. Jezeli cisnienie jest mniejsze niz powinno byc (dane serwisowe) wlej niewielka ilosc oleju (50 ml) do cylindra przez otwor na swiece i dokonaj jeszcze raz pomiaru cisnienia. Jezeli cisnienie znacznie wzrosnie wzgledem pierwszego pomiaru (nawet do wartosci wiekszej niz w serwisowce) oznacza to ze pierscienie sa do wymiany. Cisnienie wzroslo gdyz olej uszczelnil pierscienie. Jezeli natomiast cisnienie pozostanie bez wiekszych zmian olej zostal wypluty przez nieszczelne (nadpalone) zawory. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 a czy jeśli odkręce np.pokrywke do regulacji zaworów(nak klawiaturą) odpale motor to z odtworu wydobywa się dym.Co to moze byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 nie ma co kombinowac , szlif cylindra i wiekszy tlok sie klania. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Moga tez byc poprostu zawory do wymiany (regeneracji) Jest sposob na sprawdzenie czy to zawory czy pierscienie. Musialbys wykonac pomiar cisnienia sprezania w garku. Czyli potrzebny Ci jest cisnieniomierz wkrecany do cylindra w miejsce swiecy. Dokonaj pomiaru. Jezeli cisnienie jest mniejsze niz powinno byc (dane serwisowe) wlej niewielka ilosc oleju (50 ml) do cylindra przez otwor na swiece i dokonaj jeszcze raz pomiaru cisnienia. Jezeli cisnienie znacznie wzrosnie wzgledem pierwszego pomiaru (nawet do wartosci wiekszej niz w serwisowce) oznacza to ze pierscienie sa do wymiany. Cisnienie wzroslo gdyz olej uszczelnil pierscienie. Jezeli natomiast cisnienie pozostanie bez wiekszych zmian olej zostal wypluty przez nieszczelne (nadpalone) zawory. Powodzenia z praktyki wynika, ze diagnostyka cisnienia w cylindrze nie obrazuje w pelni przyczyny brania oleju, poniewaz zwiazek pomiedzy pierscieniem zgarniajacym odpowiedzialnym za zgarnianie oleju ze scianek cylindra a pierscieniami odpowiedzialnymi za cisnienie jest zaden... pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 No jezeli wszystkie pierscienie maja duzy luz na zamkach to ma zwiazek.Grucha, proponije zebys pojezdzil przez sezon, a nastepnej zimy remont silnika - bo objawy wskazuja ze tego potrzeba twemu motorkowi.Poza tym rocznik tez mowi sam za siebie.Do czasu remontu poduczysz sie na forum od strony teoretycznej i zbierzesz pieniadze na czesci :crossy: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 ja chce pojeździć gdzieś do października i sprzedać moto. Ps.JAkis rok temu była robiona generalka silnika w serwisie(koszt 1600zł)-tzn były zmieniane kartery a przy oikazji reszta,+ regeneracja głowicy.to ja niewiem;(.Więc mam nadzieje ze się uda...poczekam jeszcze jak będzie brał duzo oleju to spróbuje z tymi uszczelniaczami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 witam.mam niebieski(tak mi sie przynajmnie wydaje ze jest neibieski) dym przy przyśpieszaniu.Co to moze byc?Z tego co znalazłem na necie to chyba będą uszczelniacze zaworowe.Tak?Czy mzoe co innego. Ps.Aby to wymienić trzaba głowice ściągać i zawory zdejmowac?Czy gdy nie wymienie uszczelniaczy będzie mi żarło olej? Są 2 możliwości albo uszczelniacze są już sciuchrane albo pierścionki zatem remont silnika Cię czeka :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 ale zaczęła kopcić nagle? może uszczelka poszła pod głowicą! Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qReK Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 A może po wymianie oleju? w serwisówce u mnie pisze niebieski dym- i prawdopodobne przyczyny to jest napisane że albo uszczelki głowicy , za dużo oleju, albo niestety regeneracja tloka+gladzi cylka.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 chyba zaczeło kopcić po regulacji zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 może przy regulacji jakiś "mechanik" ruszył śruby od głowicy bo np chciał dociągnąć :bigrazz: Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 (edytowane) nie,nie napewnio nie.bo w xt odkręca się tylko 3 korki i jest dostęp do zaworów.nie trzeba odkręcać całej pokrywy klawiatury(zaworów). Ps.A ha jeszcze jedno świeca jest czarna.Może jakiś ceramizer lub moto doktor by tutaj pomógł?co myślicie ?Bo mam w swoim posiadaniu moto doktora ale niewiem czy wlać?Czy to nadaje się do motoru? Edytowane 17 Marca 2008 przez grucha87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.