Skocz do zawartości

niebieski dym przy przyśpieszaniu


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.mam niebieski(tak mi sie przynajmnie wydaje ze jest neibieski) dym przy przyśpieszaniu.Co to moze byc?Z tego co znalazłem na necie to chyba będą uszczelniacze zaworowe.Tak?Czy mzoe co innego.

 

Ps.Aby to wymienić trzaba głowice ściągać i zawory zdejmowac?Czy gdy nie wymienie uszczelniaczy będzie mi żarło olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.mam niebieski(tak mi sie przynajmnie wydaje ze jest neibieski) dym przy przyśpieszaniu.Co to moze byc?Z tego co znalazłem na necie to chyba będą uszczelniacze zaworowe.Tak?Czy mzoe co innego.

 

Ps.Aby to wymienić trzaba głowice ściągać i zawory zdejmowac?Czy gdy nie wymienie uszczelniaczy będzie mi żarło olej?

 

jak niebiesko to ewidentnie olej widać, czyli będzie żarło, jak dla mnie jak wyżej- uszczelniacze zaworowe, czyli głowiczka na pół niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moga tez byc poprostu zawory do wymiany (regeneracji) Jest sposob na sprawdzenie czy to zawory czy pierscienie. Musialbys wykonac pomiar cisnienia sprezania w garku. Czyli potrzebny Ci jest cisnieniomierz wkrecany do cylindra w miejsce swiecy. Dokonaj pomiaru. Jezeli cisnienie jest mniejsze niz powinno byc (dane serwisowe) wlej niewielka ilosc oleju (50 ml) do cylindra przez otwor na swiece i dokonaj jeszcze raz pomiaru cisnienia. Jezeli cisnienie znacznie wzrosnie wzgledem pierwszego pomiaru (nawet do wartosci wiekszej niz w serwisowce) oznacza to ze pierscienie sa do wymiany. Cisnienie wzroslo gdyz olej uszczelnil pierscienie. Jezeli natomiast cisnienie pozostanie bez wiekszych zmian olej zostal wypluty przez nieszczelne (nadpalone) zawory.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moga tez byc poprostu zawory do wymiany (regeneracji) Jest sposob na sprawdzenie czy to zawory czy pierscienie. Musialbys wykonac pomiar cisnienia sprezania w garku. Czyli potrzebny Ci jest cisnieniomierz wkrecany do cylindra w miejsce swiecy. Dokonaj pomiaru. Jezeli cisnienie jest mniejsze niz powinno byc (dane serwisowe) wlej niewielka ilosc oleju (50 ml) do cylindra przez otwor na swiece i dokonaj jeszcze raz pomiaru cisnienia. Jezeli cisnienie znacznie wzrosnie wzgledem pierwszego pomiaru (nawet do wartosci wiekszej niz w serwisowce) oznacza to ze pierscienie sa do wymiany. Cisnienie wzroslo gdyz olej uszczelnil pierscienie. Jezeli natomiast cisnienie pozostanie bez wiekszych zmian olej zostal wypluty przez nieszczelne (nadpalone) zawory.

 

Powodzenia

 

 

z praktyki wynika, ze diagnostyka cisnienia w cylindrze nie obrazuje w pelni przyczyny brania oleju, poniewaz zwiazek pomiedzy pierscieniem zgarniajacym odpowiedzialnym za zgarnianie oleju ze scianek cylindra a pierscieniami odpowiedzialnymi za cisnienie jest zaden...

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jezeli wszystkie pierscienie maja duzy luz na zamkach to ma zwiazek.

Grucha, proponije zebys pojezdzil przez sezon, a nastepnej zimy remont silnika - bo objawy wskazuja ze tego potrzeba twemu motorkowi.

Poza tym rocznik tez mowi sam za siebie.

Do czasu remontu poduczysz sie na forum od strony teoretycznej i zbierzesz pieniadze na czesci :crossy:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chce pojeździć gdzieś do października i sprzedać moto.

 

Ps.JAkis rok temu była robiona generalka silnika w serwisie(koszt 1600zł)-tzn były zmieniane kartery a przy oikazji reszta,+ regeneracja głowicy.to ja niewiem;(.Więc mam nadzieje ze się uda...poczekam jeszcze jak będzie brał duzo oleju to spróbuje z tymi uszczelniaczami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.mam niebieski(tak mi sie przynajmnie wydaje ze jest neibieski) dym przy przyśpieszaniu.Co to moze byc?Z tego co znalazłem na necie to chyba będą uszczelniacze zaworowe.Tak?Czy mzoe co innego.

 

Ps.Aby to wymienić trzaba głowice ściągać i zawory zdejmowac?Czy gdy nie wymienie uszczelniaczy będzie mi żarło olej?

 

Są 2 możliwości albo uszczelniacze są już sciuchrane albo pierścionki zatem remont silnika Cię czeka :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po wymianie oleju? w serwisówce u mnie pisze niebieski dym- i prawdopodobne przyczyny to jest napisane że albo uszczelki głowicy , za dużo oleju, albo niestety regeneracja tloka+gladzi cylka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie,nie napewnio nie.bo w xt odkręca się tylko 3 korki i jest dostęp do zaworów.nie trzeba odkręcać całej pokrywy klawiatury(zaworów).

 

 

Ps.A ha jeszcze jedno świeca jest czarna.

Może jakiś ceramizer lub moto doktor by tutaj pomógł?co myślicie ?

Bo mam w swoim posiadaniu moto doktora ale niewiem czy wlać?Czy to nadaje się do motoru?

Edytowane przez grucha87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...