Skocz do zawartości

Wywala płyn przelewem


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mój problem polega na tym, że w chłodnicy na zimnym silniku poziom płynu chłodniczego jest mniej więcej w połowie chłodnicy, gdy w zbiorniczku jest pomiędzy min i max. Czy tak powinno być? Natomiast gdy korek jest odkręcony i dodam gazu to poziom płynu w chłodnicy podnosi się, a poza tym jeszcze gdy go mocniej przegonię to wywala mi płyn przelewem w zbiorniczku. O co tu chodzi? Proszę o pomoc. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile poziom plynu w chlodnicy i zbiorniczku jest taki jak ma byc (tzn plynu nie jest za duzo ) i po nagrzaniu zaczyna wybijac plyn przez zbiorniczek a silnik sie nie przegrzewa, to to jest prawie pewny znak uszkodzonej uszczelki lub ewentualnie zwichrowanej glowicy. ( czy motocyckl byl kiedykolwiek przegrzany ? ) Dla swietego spokoju sprawdz najpierw korek,ale raczej to nie jest jego wina.Wiele japonskich samochodow ma korki ktore pasuja do twojego motocykla,Roznia sie tylko cisnieniem przy ktorym on otwiera polaczenie do zbiorniczka,tzn np 0.9 ,1.0 ,1.1 itd.Numer ten znajduje sie na korku.Mozesz korek pozyczyc z jakiejs puszki do sprawdzenia.

 

Termostat do takich objawow nic niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień uszczelkę pod głowicą, wali Ci kompresja w układ chłodzenia. Druga przyczyna to nierówna płaszczyzna przylegania głowicy do cylindra, przeważnie efekt zbyt mocnego dokręcenia głowicy( bez mierzenia momentu kluczem dynamometrycznym),głowicę trzeba splanować. Trzecia przyczyna mikropęknięcie materiału głowicy w okolicy komory spalania. Trzeba oddać do warsztatu zajmującego się naprawami głowic samochodowych, mają sprzęt do sprawdzenia tego typu usterek pod ciśnieniem.

Pozdrawiam!

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień uszczelkę pod głowicą, wali Ci kompresja w układ chłodzenia. Druga przyczyna to nierówna płaszczyzna przylegania głowicy do cylindra, przeważnie efekt zbyt mocnego dokręcenia głowicy( bez mierzenia momentu kluczem dynamometrycznym),głowicę trzeba splanować. Trzecia przyczyna mikropęknięcie materiału głowicy w okolicy komory spalania. Trzeba oddać do warsztatu zajmującego się naprawami głowic samochodowych, mają sprzęt do sprawdzenia tego typu usterek pod ciśnieniem.

Pozdrawiam!

Robert

 

+1.

 

Dodam tylko ze o ile motocykl dlugo byl jezdzony z takimi objawami to nic z tym sie nie da zrobic z wyjatkiem zamiany na dobra glowice.Glowica na zimno moze byc idealnie plaska a po nagrzaniu zwichrowana..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ważne, ale stało się tak po wywrotce.... wcześniej nie było nic z tych objawów, po wywrotce sie tak zaczęło ale silnik nie jest draśnięty gdyż był to tylko lekki szlif na prawą stronę.

No, to pełne zaskoczenie. :bigrazz: Albo zbieg okoliczności albo sprawdź cały układ chłodzenia. Po wywrotce jedynym elementem czułym na wstrząs może być termostat. Chyba że masz gdzieś niewielki otwór po szlifie i pompa dodatkowo zaciąga powietrze. nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...