MłodyWilk22 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 WitamDziś przy kontrolowaniu naciągu łańcucha zauwazyłem przez przypadek, że tylna zębatka ma luzy.Rusza się do przodu i do tyłu i na boki też nie jest od końca stabilna... Rozebrałem tył bo myslałem, ze wysypało się łożysko, ale wygląda bardzo zdrowo i luzow na boki też nie ma. Sprawdzałem z serwisówką czy może jakiegoś elementu mi brakuje, ale wszytsko jest oki. Ta guma amortuzująca tez cała i niegdzie ani nie przerwana ani nie poszczępiona. Ale chyba wychodzi na to, ze guma poprostu ma dość... Wcześniej nigdy tego nie miałem w rzadnym motocyklu... Tą gumę się co jakiś czas wymienia czy u mnie się coś rypneło :crossy: W rozpoczynającym się sezonie nie mogłem sie nacieszyć mocą więc przyznam sie bez bica odkręcałem jej równo :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Te gumy maja na celu amortyzowac szarpniecia. Z czasem sie "uklepuja" i nadaja sie do wymiany. Zamawia sie je jak kazda inna czesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 (edytowane) To że zebatka ma ruch do przodu i na do tyłu to wydaje mi się właśnie całkiem normalnym zjawiskiem uklepania gumy, ale czy ta guma ma wpływ na ruchy zebatki na boki :) :icon_mrgreen: Moim zdaniem NIE... Ale nich wypowiedzą się Ci którzy mieli z tym do czynienia bo nie chce jakis swoich filozofi tworzyc... Edytowane 15 Marca 2008 przez MłodyWilk22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 no nie, na boki nie powinna sie ruszac. Osiowosc przekladni lancuchowej musi byc zachowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Dwie części do wymiany:Łożysko w zabieraku zębatkiGuma absorbera Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borys_moto Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Ja właśnie zdjąłem kapę gdzie zanjduje się wałek zdawczy z zębatką i zauważyłem luz między wałkiem a zębatką. Nie jestem jakimś specem ale wydaje mi się że tak nie powinno to wyglądac gdyż luz zmienia osiowośc pracy zębatek napędu. Może powinna byc tam jakaś podkładka? Pomóżcie motocykl Varadero 1000 Dodam że przejechałem na tym już parę dobrych kilometrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Dwie części do wymiany:Łożysko w zabieraku zębatkiGuma absorbera Jak tam Panie Dudek z terminami u Pana bo chcial bym podjechac pokazac moj naped bo tez nie do konca podoba mi sie jego praca. obawiam sie ze tez bedzie podobnie jak u kolegi ktory zalozyl temat. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yamahadt80lc2 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Ja właśnie zdjąłem kapę gdzie zanjduje się wałek zdawczy z zębatką i zauważyłem luz między wałkiem a zębatką. Nie jestem jakimś specem ale wydaje mi się że tak nie powinno to wyglądac gdyż luz zmienia osiowośc pracy zębatek napędu. Może powinna byc tam jakaś podkładka? Pomóżcie motocykl Varadero 1000 Dodam że przejechałem na tym już parę dobrych kilometrów w wielu motocyklach jest tak ze przednia zębatka na wałku zdawczym ma drobne luzu. i to jest tak robione fabrycznie. nie pamietam teraz dlaczego ale już w paru moto słyszałem ze tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 (edytowane) Dzisiaj rozebrałem koło jeszcze raz i faktycznie Piotr Dudek ma rację ;) Gumy uklepane... Tylko pytanie czy łatwo je dostać w sklepie motocyklowym czy tez trzeba sprowadzać je na zamówienie :wink: Tak czy siak luz nie jest duży także moge zamówić a na tych narazie jeździć :) Wybiłem łożysko ze zbieraka zębatki i naprawdę wygląda jak nowe i aż się wierzyć nie chce, ze z nim coś nie tak... Ale faktycznie po usztywnieniu w imadle łożysko kołoysze sie delikatnie na boki co na zębatce daje już całkiem niezłe luzy... Ale to pryszczyk - łożysko dostane od ręki :)jakie polecacie :wink: Dużo na forum sie mówiło o firmie SKF... Chyba najlepsze, co :) :) bart_b do Piotra to aż wstyd z taką pierdołą jeździć :) sciągnąć tylne koło i obejrzeć gumy jak i łożyska to naprawdę pryszcz :) borys_moto najlepeij to zajrzeć do Hyanesa i sprawdzić czy niczego nie barkuje. U mnie jest to rozrysowane idealnie wiec sprawdzałem element po elemencie. Edytowane 17 Marca 2008 przez MłodyWilk22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 co do lozysk to oczywiscie ze SKF albo KOYO i nic wiecej. (no moze ew OPTIMAL) co do podjechania na warsztat to chetnie sie przejade i dowiem od mechanika jak ma byc prawidłowo. Nie musisz jechać tak daleko, kup sobie kilka książek i poczytaj ale na razie nie psuj motocykli swoim klientom bo ktoś w końcu Cię opisze na tym forum.moderator Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 bart z terminami krucho ale po świętach w niedzielę możesz podjechać Ps. ąbsorber należy zamówić w serwisie. Można przez net. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 No panowie problem jest znacznie poważniejszy... :banghead: Byłem w sklepie z łożyskami i gośc bierze moje łożysko do ręki i mówi, że niczym nie odbiega od nowego. Wyciaga mi nowe łożysko z pudełka(SKF) i okazuje się że ma dokładnie takie same minimalne luzy na boki. Twierdzi, że łożysko musi miec takie luzy bo inaczej by się zatarło. Kazał przywieśc całe koło.No wiec przywoże mu całe koło do sklepu no i doszliśmy do jednego. Wytarta jest oś jak i tuleje(dystanse) usztywanijace własnie to łożysko. I luz nie bierze sie z tego ze zebatka lata na łozysku tylko, ze całość lata pomiedzy tymi dystansami a ośką :banghead: Tzn to bardziej na ośce wygląda na odcisnięcia :/ http://img358.imageshack.us/my.php?image=koovp5.jpg Czy to jest normalne :) :) Albo ktoś kiedyś tego nie dokręcił albo, co :) Czy to tak działa te 175km na takie elementy :lapad: Mam dwie możliwości:1. kupić kompletną używaną ośkę z nakrętką i dystansami za 100zł - jutro obejrze w jakim jest stanie...2. dotoczyć ciaśniejsze tuleje(dystanse). w ogóle nie kumam dlaczego tak sie stało... Przeciez to siedzi na sztywno i wcale nie nie obraca... Ps. Gumy amortyzujące do tylnego koła kosztują 260zł :biggrin: Myślałem, ze to tańsze troszkę :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Panowie wszystko jasne :) Tak jak Piotr Dudek mówił - łozysko wymieniłem i luzów brak :clap: Podziękowania dla Piotr Dudka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasio Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Panowie wszystko jasne Tak jak Piotr Dudek mówił - łozysko wymieniłem i luzów brak :clap: Podziękowania dla Piotr Dudka :notworthy:wymieniłeś tylko łożysko w zębatce czy wszystkie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Od tamtej pory wymienił pewnie wszystkie łożyska. Nie rozgrzebuj starych tematów. Pozdrowienia z 2008 roku. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.