Skocz do zawartości

Zielona WFM M06 1955


qlimaxDJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Kolejne pytanie z cyklu jak to zrobić? :icon_mrgreen:

 

Wyjmował ktoś może pierścień zabezpieczający łożysko wału,znajdujący się w prawym karterze silnika S01?Musze go wyciągnąć bo po szkiełkowaniu została wokół niego kupa pyłu i chce to wyczyścić,ale walcze z nim bezskutecznie...skurczybyk siedzi tam 55 lat i widocznie mu dobrze bo nie chce wyleść:icon_mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co go wyciągać? Przedmuchanie sprężonym powietrzem (pod ciśnieniem ok 4-5 at) i ewentualnie mycie benzyną ekstrakcyjną powinno rozwiązać sprawę. Jeśli to nie wystarczy, to podgrzej małym palniczkiem karter w pobliży tego pierścienia i wówczas stosując miedziany dobijaj i młotek rozruszaj go, tak by przesuwał się wzdłuż rowka. Wówczas powinien wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem,żeby go nie ruszać,tylko dobrze wyczyścić,ale z drugiej strony dręczy mnie myśl,że zawsze coś mogło by zostać w szczelinie,a potem przez to mogło by mi się zatrzeć łożysko :icon_rolleyes: Ale może po prostu mam schizy :icon_mrgreen: Chyba jednak póki co porządnie to wyczyszcze :wink: Dzięki za radę :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glimax pewnie pisze o tej tulei między łożyskami a HD1940 o Segerze. Zgadłem? :biggrin: niełatwo będzie. Porządnie to umyj i przedmuchaj, będzie git.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!Dzisiaj pytanie do specjalistów z dziedziny mechaniki :smile:

 

Jak poprawnie ustawić luz osiowy wału?Ile tam trzeba tych podkładek włożyć,żeby było git?Przerobiłem teorie z książki,gdzie nawet jakieś wzory na wyliczanie były podane,ale wole się dowiedzieć jak to w praktyce wygląda?Co się stanie np.jak źle ustawie taki luz i wsadze za dużo,albo za mało podkładek dystansowych?

 

Druga sprawa jest podobna i dotyczy dystansowania skrzyni biegów.Da się to jakoś w miarę sprawnie zrobić,czy po prostu trzeba ustawiać,składać silnik do kupy i sprawdzać jak to chodzi,metodą prób i błędów?

 

Sorki Panowie,bo pytania może głupie,ale zależy mi żeby było zrobione jak należy,a nie robiłem tego nigdy :wink: No chyba że ktoś mieszka w okolicach Bielska-B. kto był by chętny poświęcić mi godzinke,a odpłace się dużym flakonem :flesje: :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reguły nie ma na to ile podkładek. Każdy silnik jest inny. Metody znasz odpowiednie - mierzona lub próby i błędy. Jeśli masz sprzęt do mierzenia i umiesz się nim poprawnie obsługiwać to mierz. A jak nie to próbuj aż do bólu. Za mały luz jest bardzo niezdrowy bo jak się silnik nagrzeje to będą większe opory, szybkie zużycie a może nawet jakaś masakra w silniku. Duże luzy też są niezdrowe, wał będzie się kolebotał, hałasował, łańcuch sprzęgłowy będzie dostawał po d... gdy nie będzie w osi, magneto czyli zapłon mogą też sprawiać problemy gdy wał chodzi na boki. Wrzuć wał w kartery, uszczelka, skręć to jak trzeba i pokręć trochę wałem. Możesz go bardzo delikatnie stuknąć gumowcem prosto w końcówki czopów co by na łożyskach się ułożył. Pokręć znowu wałem, zmierz co i jak i będziesz wiedział ile podkładek, jeśli w ogóle będą potrzebne. Często zdarzało mi się że nie były potrzebne. Dzisiejsze uszczelki są chyba cieńsze niż kiedyś więc i odstęp mniejszy. Latarka się przyda, albo dobre światło co by zajrzeć wgłąb skrzyni korbowej gdy wał jest w niej.

 

A ze skrzynią biegów to niewiele Ci poradzę. Nie wnikałem w perfekcję ustawienia aż tak bardzo. :biggrin: Zwykle to wkładam wałek sprzęgłowy w łożysko, obok niego wałek pośredni i patrzę czy zęby obu wałków i trybów są mniej więcej równo. Jeśli nie to regulowałem podkładką na wałku sprzęgłowym. Pośredni wałek wtykasz potem w prawy karter wraz z wałkiem zdawczym i patrzysz czy w miarę równo stoją. Zwróć uwagę czy tryb na końcu wałka pośredniego nie ociera o karter, a to się zdarza gdy mosiężne tulejki mają luz. A zawsze mają ten luz. :biggrin: Gdy skręcisz kartery z uszczelką i wszystkimi śrubami to wtedy możesz zbadać luz poosiowy wałka pośredniego. Zauważ że zęby nacięte na wałku sprzęgła, współpracujące z trybem na lewym końcu wałka pośredniego, są trochę szersze. To samo na wałku zdawczym ale trochę mniej. postaraj się ustawić tak aby zęby nie zazębiały się na powierzchni na której jest ukos krawędzi zęba. Każdy ząb ma ukos na obu końcach. W tą strefę nie należy wchodzić. Coś mnie się przypomina że na wałku sprzęgłowym, od strony wałka zdawczego powinna być jakaś taka grubsza podkładka. Ważne jest aby nie pakować zbyt grubej na wałek sprzęgłowy od strony sprzęgła, miedzy zęby nacięte na wałku a łożysko bo jeśli wałek ci "wpadnie" do skrzyni zbyt głęboko to wtedy gdy założysz kosz sprzęgła i dokręcisz zabierak to będzie on haczył o kosz sprzęgła albo w ogóle nie będzie się obracał. Wtedy trzeba będzie lekko splanować zabierak od czoła, krzywda mu się nie stanie. Złóż na razie bez podkładek i zobacz luz wałka sprzęgłowego i pośredniego. Rozłóż i spójrz na ustawienie zębów naciętych na głównym z trybem pośredniego. Na pośrednim jest tam duży tryb który może się kolebotać na boki, Załóż go odpowiednią stroną i dociśnij gdzieś na obwodzie aby sprawdzić czy nie haczy o blok zębami.

 

Ale namieszałem. :biggrin: Mam nadzieję że coś skumasz. A najlepiej to zwróć się do książki obsługi. Tam na pewno jest w jasny sposób napisane.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dzięki qurim za wyczerpującą wypowiedź :)

 

Mam takie pytanie odnośnie ramy:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7fc4d4400d5f1b7f.html

 

Niebieskim kolorem są zaznaczone tuleje od mocowania ośki podnóżków, i moje pytanie jest takie: czy one fabrycznie tak zachodziły do wewnątrz,czy zostały wgięte na skutek dokręcania ośki? Bo wygląda to raczej jak ta druga opcja,cały płaskownik z tulejką zagięty do środka od zbyt mocnego dokręcania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki qurim za wyczerpującą wypowiedź :)

 

Mam takie pytanie odnośnie ramy:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7fc4d4400d5f1b7f.html

 

Niebieskim kolorem są zaznaczone tuleje od mocowania ośki podnóżków, i moje pytanie jest takie: czy one fabrycznie tak zachodziły do wewnątrz,czy zostały wgięte na skutek dokręcania ośki? Bo wygląda to raczej jak ta druga opcja,cały płaskownik z tulejką zagięty do środka od zbyt mocnego dokręcania??

 

 

Cześć,

 

Czy podnóżek się mieści w ramie? Czy wygląda w miare normalnie, czy ramiona mocowania do ramy również są nienaturalnie wygięte do wewnątrz? U mnie rama jest prosta w tym miejscu, ale niekoniecznie u Ciebie ma też tak być :)

 

http://www.bikepics.com/pictures/1703518/

Edytowane przez Occult
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samej osi podnóżków nie posiadam póki co,ale jeśli chodzi Ci o stojak,czy jak sie to tam zwie (stopka centralna?) to posiadam dwie i obie pasuja bez żadnego kombinowania w to miejsce,maja nawet kilka milimetrów luzu:)Może i to tak ma być fabrycznie,bynajmniej wygląda to troche dziwnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samej osi podnóżków nie posiadam póki co,ale jeśli chodzi Ci o stojak,czy jak sie to tam zwie (stopka centralna?) to posiadam dwie i obie pasuja bez żadnego kombinowania w to miejsce,maja nawet kilka milimetrów luzu:)Może i to tak ma być fabrycznie,bynajmniej wygląda to troche dziwnie:)

Tak ma być. Tuleje wchodzą w ramę, by blach tworzące belkę nie zostały ściśnięte w trakcie dokręcania śruby od podnóżek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dopiszę jeszcze że, całość składa się z 4 tulejek (dwie w ramę, dwie w centralkę) oraz jednej długiej tulejki między ramiona centralki. Po skręcenieu wszystko jest sztywne, a centralka pracuje na dwóch tulejkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!

 

Odkurzam trochę temat ponieważ mam pytanko do specjalistów: jakie jest oznaczenie gwintu ośki koła w WFM? (chodzi mi dokładnie o przednią ośkę) Bo potrzebuję kupić taki gwintownik,tylko właśnie nie wiem co to za gwint :) Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć wszystkim! :biggrin:

 

Znowu problem :icon_razz: Otóż składam silnik i jestem na etapie skrzyni biegów.Wszystko ładnie,pięknie złożone,malutkie luzy poosiowe zostawione ,ale po skręceniu karterów:

-pomiędzy 3 a 2 biegiem zrobił mi się drugi luz :icon_eek:

-pierwszy bieg raz wchodzi bez problemu,a raz nie chce wskoczyć :dry:

 

No i nie mogę wybadać dlaczego mi się tak dzieje... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...