Skocz do zawartości

Gówniana iskra w Jawce. Proszę pomóżcie desperatowi.


Gość joserodo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1. Zapłon ma prawidłowe wyprzedzenie, przerwa na przerywaczu też jest ustawiona poprawnie, cewka zapłonowa nowa, swieca też a mimo to iskra na świecy w mojej jawce jast marna. Tak marna, że w czasie jazdy pojawia sie (głównie podczas przyśpieszania) wyraźne (odczuwalne) gubienie zapłonów. Silnik się zalewa (gaźnik został wyregulowany i był spawdzony więc to odpada) i nie ma mocy.

W momencie ruszania na niskich obrotach dodanie gazu kończy się zalaniem silnika, jeśli natomiast będę katował go dalej i uda sie wejść na średnie obroty silnik pracuje normalnie, aż do wysokich kiedy to zachowuje sie tak jakby w ogóle nie było iskry, ewidentnie się zalewa.

Co robić???

Podejrzewam mimo wszystko złą przerwę na przerywaczu gdyż mimo, że ma ona wynagane 0,35 - 0,4 mm to w stopniach o.w.k. nie jest tyle ile trzeba gdyż krzywka ma bicie promieniowe (wina koła zamachowego).

2. Jeśli ktoś wie (orientacyjnie), ile powinno wynosić (w stopniach o.w.k.) rozwarcie styków przerywacza w jawce byłbym bardzo wdzięczny.

3. Sorka za nieład w mojej wypowiedzi, ale pisze to w totalnym wkur..., bo miałem jutro pośmigać z WGM, ale jak widać g... z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam.b6 mówi dokładnie to co jest... u siebie miałem tak gównianą iskre, ze w ogóle nie zapalała mimo że niby była, jak wymieniłem kondensator wszystko było okej

 

więc Joserodo, jutro nie pojezdzisz jeśli nie masz jakiegoś zapasowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam.b6 mówi dokładnie to co jest... u siebie miałem tak gównianą iskre' date=' ze w ogóle nie zapalała mimo że niby była, jak wymieniłem kondensator wszystko było okej

 

więc Joserodo, jutro nie pojezdzisz jeśli nie masz jakiegoś zapasowego[/quote']

 

Chodzi o to, że kondensator na 100% jest good, sprawdze jeszcze przedody, podejrzewam też fajkę. Ale co do przerwy też nie bym był pewien więc jak ktoś ma takie dane to bardzo bym prosił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

 

Jeszcze jak kiedys miałem motoryne to wymieniłem w nie przerywacz pojezdziła jeden dzien, po rozebraniu i sprawdzeniu iskra była bardzo słaba. Okazało sie ze styk kowadełka obracał sie i czasami była iskra mocna a czasami słaba ale zacisnełem to w imadle i wszystko juz było ok. Sprawdz przerywacz w jakim stanie jest u ciebie.

 

Oczywiscie wyzej wymienione odpowiedzi tez moga powodowac to zjawisko.

 

 

Pozdro @

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czasie jazdy pojawia sie (głównie podczas przyśpieszania) wyraźne (odczuwalne) gubienie zapłonów

(...)

W momencie ruszania na niskich obrotach dodanie gazu kończy się zalaniem silnika, jeśli natomiast będę katował go dalej i uda sie wejść na średnie obroty silnik pracuje normalnie, aż do wysokich kiedy to zachowuje sie tak jakby w ogóle nie było iskry

(...)

Chodzi o to, że kondensator na 100% jest good

 

Mi to wygląda na uszkodzenie kondensatora lub na podbijanie platynek spowodowane zużytymi łożyskami wału korb.

 

Skąd masz pewność że kondensator jest 100% good :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo. Wymieniłem platynki, kondensator, fajke. Oglądałem wszystkie kable, niby O.K. Okazało sie że po kablu idącym do cewki pozostała tylko izolacja która dziwnym trafem nie przewodziła prądu :lol: Z początku jeździła noramalnie, później na wysokich zaczynała przerywać aż na końcu zgasła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez stawiam na kondona. Zobaczy czy dobrze zmasowiony. A jesli podejzewasz fajke to załóż sam przewód na świece, ew zobacz jaka ma iskre na przewodzie. Ja osobiscie mam magneto z lat 70' i działa idealnie wiec magneto bym odrzucił. Mozesz tez sprawdzic kabelki czy nie ma przebicia czy cos.... ale to raczej nie to jesli iskre masz regularna

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze jeszcze to koło magnesowe.

 

A jeżeli nie to w zanadrzu mam pewną modyfikacje zapłonu (mój patebt), która albo bedzie genialnym lekiem na wszystkie zapłonowe bolączki, albo gównowartym komplikującym życie wiejskim tjuninkiem. Na razie nie zradze szczegółów, powiem co to dopiero gdy bedę w 100% pewny ze to działa.

 

Życzcie mi powodzenia. Od tego zależy być czy nie być mojej Jawki, jeśli sie nie uda to pójdzie na żyletki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze jeszcze to koło magnesowe.

 

A jeżeli nie to w zanadrzu mam pewną modyfikacje zapłonu (mój patebt)' date=' która albo bedzie genialnym lekiem na wszystkie zapłonowe bolączki, albo gównowartym komplikującym życie wiejskim tjuninkiem. Na razie nie zradze szczegółów, powiem co to dopiero gdy bedę w 100% pewny ze [b']to[/b] działa.

 

Życzcie mi powodzenia. Od tego zależy być czy nie być mojej Jawki, jeśli sie nie uda to pójdzie na żyletki.

 

Joser nie przesadzaj.. gdybym ja miał takie podejscie to juz dawno goliłbys sie moim Simsoniem :lol:

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joser nie przesadzaj.. gdybym ja miał takie podejscie to juz dawno goliłbys sie moim Simsoniem :lol:

 

Wizja golenia zyletkami marki Jawka mnie przekonała. Sprawdziłem, okazało się że koło magnesowe było juz rozmagnesowane i to powodowało całe zamieszanie. Potrzebne jest nowe na które na razie nie mam kasy.

 

A patent, jest niezły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...