Skocz do zawartości

Koszty utrzymania motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

W tajemnicy Ci powiem,że na forum jest kopalnia wiedzy w tym zakresie..spróbuj użyć wyszukiwarki...

 

Chyba zdajesz sobie sprawę,że nieodłącznym elementem są ciuchy i kask...i jeśli nie trafisz na trupa,czego Ci życzę...koszty eksploatacyjne...płyny,filtry,heble,opony no i wacha..wszystko zależy od tego, jak zamierzasz eksploatować sprzęt..

 

Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Z moich wstępnych obliczeń wynikało, że 100zł miesięcznie stałych opłat wystarczy, oczywiście wykluczając element losowy:)

 

Cena motocykla + rejestracja (krajowy około 300zł, sprowadzany około 900zł) + ubranie (od 500zł do 5 tys zł) + przegląd około 400zł (podstawowe płyny i robocizna)

 

Czyli mniej więcej tyle ile liczyłem, chciałem wydać na ubranie około 1000zł. Mam czas mogę szukać po promocjach. Motocykl raczej sprowadzę zza granicy, dużo osób w okolicy mi w tym pomoże.

 

Jedyne wątpliwości jeszcze mam czy aby na pewno cbf600. Trudno jest wybrać coś z tego segmentu gdy nie ma się możliwości przetestowania każdego zanim się ograniczy grono.

 

Jeśli posiadacie jakieś inne propozycje typu XJ 600 proszę piszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CBF 600, XJ 600 , BANDIT 600 - najlepiej do każdego z nich się przymierzyć i będziesz wiedział .

 

CBF'ka to t bardzo wdzieczny sprzet. (wiem bo jezdze na codzien) Czasami czyta sie ze jest nudny...Pisza tak dlatego bo jest przewidywalny (co dla Ciebie jako "swierzaka" powinno byc tylko zaleta) - jednak ma osiagi ku temu by dac mase frajdy z jazdy - dobrze przyspiesza, świetnie skreca, wiecej wybacza niz inne sprzety . Jest swietny i jesli tylko masz odrobine rozsadku to bedzie na pierwsze moto jak najbardziej OK.

 

Zajrzyj tez na forum cbf (klania sie google) - znajdziesz tam mase informacji o tym motocyklu.

----------------

pzdr

Mariusz

HONDA CBF600 N/A '10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam, że CBF600 to bardzo dobry wybór na początek. Wymieniony wyżej mały Bandit również jest dobrym pomysłem. Odnośnie czy szukać w PL czy za granicą, to nawet w PL jest dużo tych sprzętów pochodzących od polskich dealerów z historią łatwiejszą do sprawdzenia.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedziele masz motobazar we Wrocławiu, na Giełdowej.

 

Aby jeździć w miarę komfortowo i czuć się bezpecznie trzeba wydać na ciuchy (buty, spodnie, kurtka, rękawice, kask + duperele typu pas nerkowy, kominiarka/chusta) jakieś 2500 - 3000 jeśli kupujesz rzeczy nowe. Oczywiście każdy ma inny próg bólu w tych sprawach, ale na przykład jazda w ciepły dzień po mieście w kurtce z niewypinaną membraną to pływanie we własnym pocie, itd.

 

OC ze zniżkami i rejestracja pojazdu to ~500pln.

 

To, ile wydasz na przegląd zależy od tego, co musisz w motocyklu zrobić. Wymiana oleju z filtrem jest konieczna.

 

no i musisz kupić smar do łańcucha i naftę, jakieś 30pln :))

 

M,

Edytowane przez Macjek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedziele masz motobazar we Wrocławiu, na Giełdowej.

 

Aby jeździć w miarę komfortowo i czuć się bezpecznie trzeba wydać na ciuchy (buty, spodnie, kurtka, rękawice, kask + duperele typu pas nerkowy, kominiarka/chusta) jakieś 2500 - 3000 jeśli kupujesz rzeczy nowe. Oczywiście każdy ma inny próg bólu w tych sprawach, ale na przykład jazda w ciepły dzień po mieście w kurtce z niewypinaną membraną to pływanie we własnym pocie, itd.

 

OC ze zniżkami i rejestracja pojazdu to ~500pln.

 

To, ile wydasz na przegląd zależy od tego, co musisz w motocyklu zrobić. Wymiana oleju z filtrem jest konieczna.

 

no i musisz kupić smar do łańcucha i naftę, jakieś 30pln :))

 

M,

 

Ah zjazd i dwa kolokwia, nawet uciec się nie da;/

 

Postanowiłem, że wybiorę pomiędzy XJ600 Bandit i CBF600 podczas jakiejś giełdy itp. CBF600 jest droższy jednak dużo nowsza konstrukcja, z wad to chłodzenie cieczą. Najgorzej będzie ze znalezieniem pewnego miejsca garażowania we Wrocławiu.

 

http://otomoto.pl/honda-cbf-600-super-abs-nie-bandit-fazer-M3096626.html bardzo podoba mi się ta wersja.

 

Zakup planuję w okolicach września lub wstrzymam się do zimy (we wrześniu już chłodno) ze względu na ceny, CBF 600 jest sporo droższy od bandit i xj 600.

 

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Mniej więcej wyklarowała mi się sytuacja z zakupem pierwszej maszyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozejrzyj się jeszcze za Hornetem 600. Jest tego dużo, są roczniki starsze niż CBF, więc można trafić moto trochę starsze i w lepszym stanie. Hornet jest lżejszy i ma trochę więcej charakteru ;)

Nie wiem czy to nie za mocna bestia jak na początek, to duży moment obrotowy. Czytałem, że to już poważna moc i lepiej się wstrzymać z nim na pierwsze moto. Jednak ukrywać nie będę, że hornet wygląda cudownie.

 

DO ADMINA: Proszę jeśli to możliwe o przywrócenie mojego wątku do mojego wątku, nie róbmy w tym offtopicu.

Edytowane przez nedroxn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Coś w tecie kosztów utrzymania i awaryjności Ducati MTS1200.

 

Osobiście jestem zwolennikiem marki, która uchodzi za absurdalnie drogą nie tylko w zakupie ale przede wszystkim w serwisowaniu.

Podobno także motocykle z logo Ducati stoją tak często w serwisie, że należy mieć specjalną linię kredytową w banku.

Ja mam już kolejne Ducati i jak na razie nie było większych przykrych przygód.

 

A tak na serio dokładnie wygląda to tak:

 

Pozwolę sobie opisać dokładnie koszty eksploatacji (te związane z serwisem) w zakresie od 0 do 24 tyś/km Ducati Multistrada 1200 - motocykl był kupiony nowy w salonie/

 

Dodam na wstępie iż w przypadku Ducati Multistrady 1200 przeglądy są przewidziane w następujących odstępach.

pierwszy 1,5tyś, drugi 12tyś(olejowy) i przegląd duży 24tyś

 

Pierwszy przegląd był wykonany po 1,5tyś.

czynności to wymiana oleju -234,88zł, filtra oleju - 41,71zł, dodatkowo sprawdzenie smarowanie i naciąganie łańcucha - 40,65zł na koniec koszt serwisu 178,86zł

Koszt pierwszego serwisu wyniósł 496,10zł

 

Wbrew zaleceniom instrukcji obsługi - olej wymieniam co 6tys/km koszt olej, filtr + wymiana to 396,59zł

 

Po przejechaniu 8 tyś km musiałem wymienić oponę ponieważ Ducat dość ostro obchodzi się z tylna oponą - koszt wymiany w serwisie to 48,78zł + koszt wybranej opony.

 

Kolejny serwis przypadł po 12 tyś

Do czynności jak przy przeglądzie po 1,5tyś doszły dodatkowo wymiana płynów hamulcowego i sprzęgła 46,34zł + sprawdzenie napięcia pasków rozrządu

Całkowity koszt serwisu - 662,44zł

 

Po zimie niestety w Ducacie padł akumulator -koszt wraz z wymianą 239,27zł

 

Kolejny koszt to kolejny serwis olejowy (poza programowy)- 396,59zł

 

Kolejna wizyta w serwisie to duży przegląd po 24tyś/km

Dodatkowo do kosztów jak przy przeglądzie 12tyś doszła wymiana pasków i rolek - całość serwisu to koszt 1357,84zł

 

W najbliższym czasie czeka mnie jeszcze wymiana zestawu napędowego.

Na ta chwilę to wszystkie koszty serwisowe związane z Ducati Multistrada 1200 - jak na razie nie licząc akumulatora nie przytrafiła się w mojej Multi żadna usterka czy ponad programowa naprawa.

(Przepraszam urwał się uchwyt mocujący klakson i ten powędrował w inne miejsce) Reszta to czysta niczym nie zmącona przyjemność użytkowania wyjątkowego motocykla.

Edytowane przez krl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CBR F2 rocznik 1991, przebieg 67 tyś

Kupiłem ją jak miała 59 tyś.

Pierwsze co zaczęło się odzywać to słynny rozrząd w tym moto. Koszt oryginalnego napinacza to 279 zł i łańcuszek 230 zł Morse. Ślizgi i koła były w bdb stanie.Jak można było sądzić po stanie śrub to był on nie ruszany od nowości. Doszła do tego uszczelka pod deklem zaworów bo stara była już nieźle zmęczona - koszt 150 zł. Na robociźnie oszczędziłem, gdyż robiłem to sam. Wymieniłem wtedy także płyn chłodniczy, gdyż poprzedni właściciel był niedbaluchem i bałem się, że może tam pływać zwykła woda z rzeki :P - koszt 40 zł; płyn marki Prestone.

 

Na motobazarze dokupiłem ciężarki do kierownicy - koszt 25 zł

Filtr + olej Motul 5100 - ok. 150 zł

Po zimie padł mi akumulator - 100 zł

Klocki na tył - 65 zł

Komplet używanych opon - 210 zł, przerzucenie i wyważenie + nowe wentyle - 70 zł (koło odkręcałem samemu, zawiozłem samą felgę z oponą)

W zime planuje zrobić regulacje zaworów - nie znam ceny płytek, bd to robił sam.

 

Generalnie ciężko dostać dziś dobry egzemplarz - większość na allegro jest już na wykończeniu, biorą więcej oleju jak paliwa. Należy uważać, bo często latały w stuncie i potem ktoś je znów przerabiał na normalny motocykl (jak oglądałem inne to 2 wyglądały dość podejrzanie). Trzeba zwaracać uwagę na rozrząd - praktycznie zawsze do wymiany jest nie tylko napinacz, a także łańcuch. Przeglądy większości podzespołów wg. manuala powinno się robić co 12 tyś km.

Edytowane przez whirl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...