gumbej Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Szukam i Szukam i dupa bladaAutko Teścia więc trzeba sie wykazać.Nie wiemy co ile wymienia sie pasek rozrządu ?? :D No ale jak przytaszczył bym jeszcze serwisówke :buttrock: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Szukam i Szukam i dupa bladaAutko Teścia więc trzeba sie wykazać.Nie wiemy co ile wymienia sie pasek rozrządu ?? :icon_mrgreen: No ale jak przytaszczył bym jeszcze serwisówke :bigrazz: :icon_mrgreen: pasek wymienia sie o 60kkm, przy wymianie sprawdz stan kol rozrzadu(czy nie maja zadziorow i czy nie sa juz zurzyte!!) bo to slaba strona tych silnikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Kolego dobra rada:od razu wymień pasek i koła zębate. Twojego teścia auto to Audi 80 i jest to diesel wolnossący, albo mnie pamięć myli ale z turbo zaczęły się dopiero od 1.9 w Avancie. Przyokazji przejrzyjcie zawory jeśli jest głowica bez hydraulicznych popychaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) Kolego dobra rada:od razu wymień pasek i koła zębate. Twojego teścia auto to Audi 80 i jest to diesel wolnossący, albo mnie pamięć myli ale z turbo zaczęły się dopiero od 1.9 w Avancie. Przyokazji przejrzyjcie zawory jeśli jest głowica bez hydraulicznych popychaczy. Kolega chyba nie wie co mówi:) Ten silnik jest właśnie TD 1,6 i robiony długo juz w golfie II. Audi B3 nie miało silnika 1,9 TD i nie było Audi w żadnym awancie modelu B3 do roku 1991. Dopiero B4 były Avant i miały silniki 1,9 TD i TDI lecz nie miały już 1,6 TD. gumbej, zapewne audi to już kiedyś rozrząd miało zmieniany. Zasadą jest 60 tyś km. Można zrobić te 80 90 tyś, ale muszą być zmienione wszystkjie koła zębate. Normalnie nie warto ich zmieniać i założyć nowy pasek i rolki będzie chodzić. Koła te w Audi i tym silniku jeżdżą po 600 700 tys km i nic im sie nie dzieje. VW T4 zrobił 1,2 mln i nadal by chodził gdyby nie większy kolega TIR go skasował :) Pozdrourban Edytowane 5 Marca 2008 przez urban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 >Można zrobić te 80 90 tyś, ale muszą być zmienione wszystkjie koła zębate. Normalnie nie warto ich zmieniać i założyć nowy pasek i rolki będzie chodzić. e no troche przesadziles z wymiana kolek za kazdym razem! :-) kolka wymiania sie jak sie zuzyja i pasek zacznie z nich zjezdzac - co w praktyce oznacza od 150kkm w zwyz! u mnie w golfie zuzyly sie po ok. 600kkm...na marginesie kazdy silnik turboD spod znaku VW ma hydrauliczne popychacze wiec odpada regulacja zaworow! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 zasada przy zmianie rozrządu to wymieniać komplet!! pasek rolka i napinacz. kto tak nie robi robi na skruty i n aswoją odpowiedzialność. Ostatnio kolega kupił focusa zetec 1.6 16v i miał 154tys km i chciał pasek zmienić. Powiedzieli mu w warsztacie że to oryginalny pasek i że ma zmieniać rozrząd co 120tyś km!!! perwsze słyszę o takim przebiegu. co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 zasada przy zmianie rozrządu to wymieniać komplet!! pasek rolka i napinacz. kto tak nie robi robi na skruty i n aswoją odpowiedzialność. Ostatnio kolega kupił focusa zetec 1.6 16v i miał 154tys km i chciał pasek zmienić. Powiedzieli mu w warsztacie że to oryginalny pasek i że ma zmieniać rozrząd co 120tyś km!!! perwsze słyszę o takim przebiegu. co wy na to? Taki przebieg jest realny w samochodzie benzynowym. Ale napewno powinno być to nie dłużej jak 5 lub 6 lat, oraz w zależoności od warunków drogowych. Tzn w Polsce ten przebieg spada napewno do 100 lub nawet 80 tyś km ponieważ u nas nie jedziesz równo, tylko przyspieszasz, zwalniasz i tak non stop. Wtedy pasek ulega licznym naprężeniom i się zużywa. Takim optymalnym przebiegiem na fabryczny zestaw rozrządu jest te 100tys km, ale tylko pierwsze 100 tys samochodu, każda następna zmiana maks do 70 80 w zależności od producenta zastosowanego paska i rolek. Maniek za kazdym razem kól nie trzeba zmieniać, ale jeżeli chcesz zrobić te 120 tyś na rozrządzie w VW to lepiej zmienić kółka. Dlatego że stare kolo po tych 120 tyś juz nie ma idealnie takiej płaszczyzny jak nowe koło i delikatnie zjada pasek. Może to sie wydawać absurdalne ale z doświadczenia wiem że tak jest. Normalnie absurdem było by zmieniać te koła bo po co. Taniej wyjdzie zrobić te 30 40 tys mniej na rozrządzie i zmieniać. Pozdrourban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Moze to nie serwisowka ale wyciag z autodaty o rozrzadzie (wymiana i terminy wymiany) http://mars.edu.wsnhid.pl/~s7962/Timing_be...udi80_1.6TD.pdfJak bys potrzebowal inne dane tego auta to pisz.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.