Skocz do zawartości

Mechanizm różnicowy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam do was takie pytanie, kumpel ma Poloneza truck'a, cieka nim po polach i lasach, ale chce zablokować mechanizm różnicowy żeby można było polatać bokami w zakrętach. I tu mam do was pytanie jak go zablokować, czy trzeba go wyjmować? Mam nadzieje że pomożecie.

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem obcykany tak bardzo w samochodach i sie pytam, czytałem na necie że można zablokować dlatego pytałem. Oglądałem kiedyś program w TV jak rozebrali tylny most i coś spawali i był zablokowany, ale może to był jakiś inny most. Czyli nie da sie zrobić czegoś takiego. Szkoda.

 

To można to zrobić czy nie, może mi ktoś zaznaczyć lub wytłumaczyć dokładnie co trzeba zaspawać. http://www.info-motoryzacja.pl/zdjecia/mec...m_roznicowy.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...algetriebe1.jpg

Lub może jakiś artykuł o tym ja nic nie moge znaleźć.

Edytowane przez Damiano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokuje się - najlepiej przez zaspawanie tych małych zębatek (satelity). W necie jest dużo takich porad nawet ze zdjęciami jak to zrobić.

 

Dobrze mówisz jest to opisane w jakiejś tuning-owej gazecie chyba z lutego tylko nie pamiętam jaki tytuł był :wink:

 

Nie jestem obcykany tak bardzo w samochodach i sie pytam, czytałem na necie że można zablokować dlatego pytałem. Oglądałem kiedyś program w TV jak rozebrali tylny most i coś spawali i był zablokowany, ale może to był jakiś inny most. Czyli nie da sie zrobić czegoś takiego. Szkoda.

Wszystko się da. Poszperaj w necie na pewno coś znajdziesz a jak nie to poszukaj tu --> http://www.fsoptk.pl/forum2/index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

(...)

Jak zablokujesz mechanizm różnicowy to rozerwiesz jego obudowę na pierwszym zakręcie i będzie po zabawie.

Nie przesadzaj...

 

W Technikum robiliśmy szpery wciskając podkładki dystansowe między satelity a ich obudowę. Potrzeba było trochę siły i smykałki, by skasować luzy między satelitami, półosiami i obudową satelitów, wywołując wyraźne naprężenie między nimi, lecz doprowadzało to do zwiększenia tarcia wewnętrznego w dyfrze tak, że na luźnej nawierzchni (szuter, trawa, droga gruntowa) skutkiem był cug obu kół, zaś na suchym asfalcie nie było odczuwalnej różnicy.

Most trzeba zalać olejem ATF i jazda :banghead:

Powodzenia.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...