Skocz do zawartości

Sprzęgło hydrauluczne a konwencjonalne.


Kamsel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie czy daje ono coś poza tym że się liniek nie wymienia co jakiś czas? Czy to tylko bezużytyczny bajer?

hydrauliczne daje przede wszystkim to, że nie musisz używać tak dużej siły żeby wysprzęglić...

pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charakteryzuje się tym że potrzeba mniej siły do wysprzęglania niż w konwencjonalnym układzie, dla tego w dużych sprzętach stosuje się tylko hydraulikę bo w przeciwnym razie takie sprzęgło byłoby nie do wciśnięcia, nie tak dawno temu złapałem klamkę sprzęgła w KTM EXC chyba 520 i byłem zaskoczony, można je było obsługiwać jednym paluszkiem

Edytowane przez st@f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w drzecie sprzęgło pracuje lżej niż ktmie a jest na linke :icon_biggrin:

myśle że tu bardziej chodzi o lepsze dozowanie i brak korekty naciągu co w przypadku linki bywa czasem wkurzające .

I jeszcze jest taka zaleta że wysprzęglik hydrauliczny można wymienić, na linke z reguły jest częścią kartera

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale spoktałem się ze sprzęgłem hudraulicznym w lc4 400 tam też tak ciezko działa? czy ktm sobie wymysłił że będzie stosował hudraulike? Albo tylko ktoś sobie zamontował.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem w opisie jakiegoś motocykla sportowego ( ŚM z ub.roku) że sprzęgło z linką jest bardziej przecyzyjne w operowaniu nim niż hydrauliczne.

Zaś hydrauliczne na pewno wymaga bardzo troskliwego serwisu, szczególnie wysprzęglika. W ŚM nr 1/2008 Dziawer ćwiczył Aprilię Tuono. I na zdjęciach nowego motocykla widać że płyn w zbiorniku sprzęgła testowanego motocykla jest czarny - czyli praktycznie do wymiany co przegląd.

Zaś w znanym mi SV 1000 puściły uszczelki wysprzęglika w trasie na Pomorzu, bo autoryzowany serwis Suzuki nawet nie zajrzał do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydrauliczne sterowanie sprzegla stosowane jest, poniewaz umozliwia dowolne ksztaltowanie przewodu olejowego. Linka wraz z pancerzem maja swe ograniczenia i nie moga byc zakrzywiane ze zbyt malym promieniem, gdyz spowoduej to zakleszczenie linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze sprzęgło do wyciskania z jakim się spotkałem to te stosowane w jawie ts 350. fakt,że co jakiś czas trzeba je podciągać,ale to z rególy nie stanowi problemu. poza tym raz miałem przyjemnośc odpowietrzać hydrauliczne sprzęgło... łatwe to nie było... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

tez nie zaobserwowalem jakiejs wiekszej roznicy raczej przerost formy nad trescia z ta hydraulika na sprzegle. Idea ma na celu wysprzeglenie z uzyciem mniejszej sily, ale w praktyce nie zauwaza sie roznicy.

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz konstrukcyjnie nie ma problemu aby zrobić bardzo miękkie sprzęgło hydrauliczne tylko co z dozowaniem i kontrolą wycisku? wiatr będzie Ci wtedy mieszał sprzęgłem :buttrock:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz konstrukcyjnie nie ma problemu aby zrobić bardzo miękkie sprzęgło hydrauliczne tylko co z dozowaniem i kontrolą wycisku? wiatr będzie Ci wtedy mieszał sprzęgłem :buttrock:

 

 

... no troche przesadziles z tym wiatrem Piotrze :D , w obu uzytkowanych przeze mnie motocyklach na codzien sprzeglo hydrauliczne jest dosc twarde i uwazam, ze zdecydowanie moglo by byc bardziej miekkie, a dozowanie razczej latwiejsze jest w przypadku czegos co dziala miekko i plynnie ...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie- sporzegło hyrlauliczne potrafi naprawde dac sie weznaki lewj dłoni. w mojej byłej VFR (rc24) miałem stalowy oplot, sprezyny akcesoryjne i nowe tarcze hamulcowe (zalozył to wszystko poprzedni wlasciciel) i cholernie ciezko chodzilo, nie pomagaly czyszczenia itp. W obecjen VFR (rc46) juz chodzi o wiele lzej- wiec to chyba moze zalezec od sprezyn.

I zgadzam sie z tym -zeby co sezon zmieniac plyn w calym ukladzie- strasznie sie syfi cholerstwo.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...