magneto Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 witam. dokladniej mówiac problem dotyczy Hondy GT 650 HAWK z 1988 roku. Stan licznika ( :notworthy:) ok 104 tys km. kupilem do motocykla nowe swiece zaplonowe, zalecane przez producenta, NGK. Motocykl chodzil na nich idealnie przez jakies dwie- dwie i pol godziny(nie mam prawka, moto niezarejestrowane, wiec po co ryzykowac) co dalo mniej wiecej jakies 10 odpalen. przed kazdym roizpoczeciem jazdy silnik byl nagrzewany do normalnej temperatury pracy. w tym czasie swiec juz nie wykrecalem, bo nie bylo takiej potrzeby- nawet przy temperaturze -10 *C odpalil za pstryknieciem rozrusznika. zalozone filtry powietrza to filtry K&N STOŻKOWE. tak wiec chcac troche polepszyc wlasciwosci filtrowania nasaczylem je olejem silnikowym- MIDLAND 10W40 polsyntetyk. motocykl po nasaczeniu nie pracowal normalnie- wykrecal max 4 tys obrotow i nie chcial odpalac. po wyczyszczeniu filtrow problem ten sam, wiec wykrecilem swiece, ktore byly strasznie okopcone. problem zniknal. niestety teraz po odpaleniu i przejazdzce po kilku minutach silnik zaczyna strzelac w wydech, co moim zdaniem jest spowodowane czarnymi jak smola(ale suchymi) swiecami. nagar zebrany na nich jest strasznie sypki i daje sie zetrzec szmatka. jednak silnik nadal normalnie pracowac nie chce, a nie mam zamiaru co kilka minut stac godzine nad kuchenka gazowa i nagrzewac swiece do czewonosci... co moze byc tego powodem? padniete uszczelniacze zaworowe? pierscienie(kompresja nie byla mierzona, jednak nie wydaje mi sie zeby byla zla...)? bardzo prosze o pomoc. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Powodem są jakieś dzikie patenty z filtrami i olejem na nich. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 teraz filtry zostaly wymoczone i wyczyszczone(w benzynie) wiec niesadze zeby byl tam na nich jeszcze olej... te dzikie patenty byly metoda dorazna poki nie zaopatrze sie w porzadne srodki do nasaczania filtrow... pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 (edytowane) A po co rozgrzewasz silnik "do normalnej temperatuty pracy" ? Pewnie grzejesz na ssaniu, albo robisz mu przegazówki. To niczego nie daje tylko silnik sie nagarem obkleja. Silnik najlepiej rozgrzewa sie w czasie jazdy. Odpalasz i jak silnik dobrze reaguje na dodanie gazu to siadasz i jedziesz. I jak najszybciej wyłączasz ssanie. A wypalanie świec bardzo szybko je zniszczy... Edytowane 27 Lutego 2008 przez sorier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 a wiesz, że instrukcja obsługi KNów wyraźnie i kategorycznie zabrania używania benzyny do czyszczenia? pzdr, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 A po co rozgrzewasz silnik "do normalnej temperatuty pracy" ? Pewnie grzejesz na ssaniu, albo robisz mu przegazówki. To niczego nie daje tylko silnik sie nagarem obkleja. Silnik najlepiej rozgrzewa sie w czasie jazdy. Odpalasz i jak silnik dobrze reaguje na dodanie gazu to siadasz i jedziesz. I jak najszybciej wyłączasz ssanie. moze jestem mlody i czasem mam glupie pomysly, ale akurat nie do tego stopnia. silnik odpalam i czym predzej na ssaniu przeciagam go ile sie da. najszybciej osiaga wowczas temperature pracy. nie, tak na powaznie nie o to chodzi. ssanie wylaczam po kilku sekundach bo mu nie jest potrzebne, silnik kreci sie na wolnych do drgniecia wskazowki od temperatury wowczas siadam na motocyklu i pomalu jade, bo nie ma sie u mnie gdzie rozpedzic. o tym akurat w tym przypadku mowic nie trzeba. a co do czyszczenia w benzynie to dzieki za informacje- teraz juz bede wiedzial. zreszta wolalbym przejsc na oryginalny filtr, ale poki co mam troche inne wydatki, zreszta ciezko bedzie dorrwac oryginalna obudowe do Hawka. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 A obie świece są jednakowo okopcone? Bo może któryś gaźnik daje za bogatą mieszanke... moze jest rozregulowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Moto ma 4 świece, po dwie na garnek, z czego kazda jest identycznie okopcona... ale z drugiej strony pomyslalem ze moze skoro to Vka to nie poszlyby uszczelniacze jednoczesnie w cylindrach... moze faktycznie trzeba porzadnie wymoczyc filtry w... wlasnie, w czym? Woda z ludwikiem? to to chyba bardziej stosowane do gabkowych... pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 (edytowane) http://grupy.scigacz.pl/Czyszczenie,i,smar...19,2007_03.htmlhttp://www.tuningbaja.pl/cms.php?file=instfil oczywiście wiadomo dlaczego "do obsługi filtra należy stosować wyłącznie produkty polecane przez producenta" :icon_razz: - jeśli jednak skusiłbyś się na zestaw czyszczący KN to poszukaj w sklepach motoryzacyjnych - to to samo, tyle, że taniej :flesje: pzdr, Adam P.S. zastanawia mnie punkt 12. z drugiego linku - "należy pozwolić aby nagromadzony brud działał na naszą korzyść. Pomaga on lepiej filtrować powietrze" Edytowane 27 Lutego 2008 przez fxrider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 ja bym wymienił te świece na nowe, bo może te wszystkei "przygody" z filtrami i olejem je wykończyły. Koszt niewielki, a jesli to nie to zawsze mozesz je zostawić na później...Jeżeli moto przestało chodzić po zalozeniu filtrow nasaczonych olejem to wlasnie tu bym szukal a nie w uszczelniaczach, pierscieniach itp...pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 (edytowane) magneto, jeśli dobrze zrozumiałem, w twoim moto nie ma airbox-a. Poszukaj jakiegoś od revere ( filtr powietrza jest taki sam, myślę, że airbox również):http://hawkworks.net/hawkfiche/air_cleaner.html Zawsze można zadzwonić do jakiegoś ASO Hondy i się zapytać (chociaż trzeba trafić na "życzliwą: osobę :icon_exclaim: )A o tych stożkach to chyba zapomnij, bo zostały uszkodzone przez te kąpiele i nasączanie olejem silnikowym.Pozdrawiam Edytowane 27 Lutego 2008 przez sitars Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 (edytowane) Zamontuj oryginalny filtr powietrza i udaj się na pełną regulację gaźnika.Cholera wie czy po twoich zabawach z nasączaniem filtra olejem nie zassało go do gaźników. Pamietaj.. silnik musi się przewietrzać na trasie.Musi dostać wysokich obrotów i konkretnej temperatury.Wtedy świece są wypalane prawidłowo i cały nagar z tłoka , świecy układu wydechowego sie wypala.Może masz po prostu zamulony silnik przez te twoje zabawy. No ale jak ty przelecisz traske skoro prawka nie masz...? Edytowane 27 Lutego 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 faktycznie, chyba przedobrzylem... :/ poki co wymyje filtry w wodzie z ludwikiem, jesli problem dalej bedzie sie pojawial to w weekend rozbiore gazniki i wyczyszcze(oczywiscie zeby nie bylo niedomowien- synchro tez) i mam nadzieje ze bedzie dobrze. niestety airbox od revere nie pasuje, bo pod bakiem Hawka jest na prawde malo miejsca... pzdr:) a prawko juz rozpoczete:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Witam ponownieTo dziwne, że nie pasuje, bo na fiszkach Hawka wygląda identycznie. Ale mówi się trudno, powodzenia w przywracanie moto do życia.Pozdrawiam Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 nie mam 100% pewnosci ale mialem wrazenie ze od NTV jest wiekszy... ale dzieki za danie mi watpliwosci...:) posprawdzam, a najlepiej zwerbuje kogos z NTV do siebie i sie pomysli...:( pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.