Skocz do zawartości

Kawasaki er 5 - jak może być zdławiona?


alfonso
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowych motocyklistów.

Znajomy kolega motocyklista ma problem ze swoją kawasaki er 5 zapytuję w jego imieniu o ten motocykl.

Posiada Kawasaki er 5 która mogła być zdławiona w niemczech.

Moto osiąga max 155km/h i ewidentnie słabo wkręca się na obroty. Jako, że pochodziło z nauki jazdy

w Niemczech jest podejrzenie, że zostało zdławione. Czy ktoś z Was może podpowiedzieć co mogło być przerobione jak mogła być zdławiona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowych motocyklistów.

Znajomy kolega motocyklista ma problem ze swoją kawasaki er 5 zapytuję w jego imieniu o ten motocykl.

Posiada Kawasaki er 5 która mogła być zdławiona w niemczech.

Moto osiąga max 155km/h i ewidentnie słabo wkręca się na obroty. Jako, że pochodziło z nauki jazdy

w Niemczech jest podejrzenie, że zostało zdławione. Czy ktoś z Was może podpowiedzieć co mogło być przerobione jak mogła być zdławiona?

z tego co pamiętam te silniki były dławione na gaźnikach. Poszukaj w archiwum na pewno coś znajdziesz.

pozdroo

Edytowane przez gawlik.bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem klopoty z pisaniem na forum, wiec poprosilem kolege o napisanie posta.

 

Szukalem w archiwum i nic konkretnego nie znalazlem. Bede wdzieczny za konkretne porady np jakie dysze byc powinny, jak poznac, czy gaznik ma jakies przetloczenia powodujace mniejszy ruch przepustnicy itp.

 

Motocykl ma na 100% oryginalny przebieg, zostal sprowadzony z niemiec z przebiegiem 800km, teraz ma 16000km i w Polsce nikt przy nim nie grzebal. Jezdzila nim moja dziewczyna. Jej taka charakterystyka silnika nie przeszkadzala, ja natomiast szukam przyczyny "mulowatosci", jestem bowiem pewien, ze kawka powinna lepiej sie zbierac i szybciej pomykac. Od 3 biegu nie dokreca sie do czerwonego pola, a na kazdym biegu wyzsze obroty nie powoduja jakiegos wzrostu adrenaliny. Dodam, ze nie jezdze motocyklami 100 konnymi, wiec nie jest to efekt przesiadki na slabszy sprzet.

 

Najprawdopodobniej jest to wersja 27KM której jest dużo w Niemczech. Te silniki były dławione tak jak pisał przedmówca na gażnikach. Chyba będzie musiał rozejrzeć się za nieblokowanymi gaźnikami.

 

Pozdrawiam

 

 

Nie jest to wersja 27KM, motocykl z taka moca nie rozpedzilby sie do 155km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo były tylko 2 wersje er5 albo 27KM albo 50KM chyba że była jeszcze wersja 34KM Jak to miało miejsce w GPZtach. Ale żeby się upewnić to rozbierz gażniki i zobacz czy nie masz otworów na przepustnicach jeśli są to wszystko jest jasne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szukalem w archiwum i nic konkretnego nie znalazlem. Bede wdzieczny za konkretne porady np jakie dysze byc powinny, jak poznac, czy gaznik ma jakies przetloczenia powodujace mniejszy ruch przepustnicy itp.

.........................

Nie jest to wersja 27KM, motocykl z taka moca nie rozpedzilby sie do 155km/h.

 

 

bardzo ciekawe że nic nie znalazłeś - są co najmniej 2 tematy e których sposoby dławienia , oddławiania z 27KM , 50KM są dokładnie opisane łącznie z omówieniem "optycznych " różnic . omówione też tam są sposoby na to żeby własnie ER 5 osiągało 60 KM zamiast oryginalnych 50

 

 

 

.......

a właśnie 27 KM er 5 do takiej prędkości się rozpędza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ciekawe że nic nie znalazłeś - są co najmniej 2 tematy e których sposoby dławienia , oddławiania z 27KM , 50KM są dokładnie opisane łącznie z omówieniem "optycznych " różnic . omówione też tam są sposoby na to żeby własnie ER 5 osiągało 60 KM zamiast oryginalnych 50

.......

a właśnie 27 KM er 5 do takiej prędkości się rozpędza

A czy ER5 może mieć 60km? wydawało mi się że w odblokowane mogą mieć maks 50km, 60, a dokładnie to chyba 62km to moc GPZ 500, której silnik różni się od tego w ER wałkami rozrządu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ER5 może mieć 60km? wydawało mi się że w odblokowane mogą mieć maks 50km, 60, a dokładnie to chyba 62km to moc GPZ 500, której silnik różni się od tego w ER wałkami rozrządu...

 

 

dokładnie tak - zmiana wałków rozrządu + (o ile dobrze pamiętam) modułu i ma 60 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ciekawe że nic nie znalazłeś - są co najmniej 2 tematy e których sposoby dławienia , oddławiania z 27KM , 50KM są dokładnie opisane łącznie z omówieniem "optycznych " różnic . omówione też tam są sposoby na to żeby własnie ER 5 osiągało 60 KM zamiast oryginalnych 50

.......

a właśnie 27 KM er 5 do takiej prędkości się rozpędza

 

A mnie ciekawi, ze jednak znalazles. Jesli zadales sobie tyle trudu, aby odpisac, bylbym wdzieczny za wklejenie do postu odpowiednich linkow. Mi niestety nie udalo sie nic pomocnego odszukac.

 

A co do 27KM, jezdzilem kiedys cb 500, ktore max rozpedzalo sie do 130km/h i stad moje podejrzenie, za Kawka ma jednak wiecej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ciekawe że nic nie znalazłeś - są co najmniej 2 tematy e których sposoby dławienia , oddławiania z 27KM , 50KM są dokładnie opisane łącznie z omówieniem "optycznych " różnic . omówione też tam są sposoby na to żeby własnie ER 5 osiągało 60 KM zamiast oryginalnych 50

.......

a właśnie 27 KM er 5 do takiej prędkości się rozpędza

 

 

Kiler jeśli znalazłeś dwa tematy dotyczace dławienia kawy w archiwum wklej jeśli możesz te dwa linki. Trzeba jokoś pomóc koledze motocykliście.

Na forum jest sporo profesjonalnych mechaników motocyklowych może jeszcze ktoś coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra . więc tak - te silniki (kle er5 itp ) są dławione przez wykonanie dziurek w przepustnicach . żeby je odblokować wystarczy te dziurki zaślepić (tylko solidnie bo jak to czym się zaślepiliście wpadnie do silnika to .......... ) albo też założyć gaźniki od nie dławionej wersji . wtedy te silniki odzyskują swoją pełna nominalną 50 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...