Skocz do zawartości

XL600R, dysze, Szwajcaria i zagadka


teslasim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem XL 600 R-F rocznik 1985 technicznie niemal ideał pojawił się jednak problem.

 

Przy kupnie silnik chodził pięknie nie nagrzewał się zbytnio, elektroda świecy brązowa itd. zabrałem się za przegląd wszystkiego i dotarłem do zasyfionego na w pół przytkanego filtra powietrza bez wahania wyczyściłem go (gąbkowy) i okazało się że po kilku kilometrach normalnej jazdy po mieście silnik jest bardzo gorący elektroda świecy bielutka (czyli przegrzewanie) przyczynę określiłem oczywiście jako przytkany gaźnik.

 

Rozebrałem gaźnik wszystko pięknie ładnie membrana pompki w idealnym stanie tylko trochę czarnego syfu na dnie komór pływakowych ale dysze czyste, na obu dyszach (silnik jednocylindrowy gaźnik dwu gardzielowy) nabite 100 i tu się zaczyna zagadka co tu robią tak małe dyszę, trochę suchych danych:

 

gaźniki XL600R

 

"83 PH60A 2x30mm dysza pierwsza 125, druga 112, wolnych 55, ustawienie pływaka 20mm

 

"84 PH64A 2x30mm obie dysze 120, wolnych 65, ustawienie pływaka 20mm

"84 Kalifornia PH66A 2x28mm obie dysze 118, wolnych 65, ustawienie pływaka 20mm

 

"85 PH68A-B dysza pierwsza 118, druga 115, wolnych 65, ustawienie pływaka 18mm

"85 Kalifornia PH68B-B wolnych 65, ustawienie pływaka 18mm

 

"86 PH68G dysza pierwsza 118, druga 115, wolnych 62, ustawienie pływaka 18mm

"86 Kalifornia PH68H wolnych 62, ustawienie pływaka 18mm

 

mój to PH68E gardziele owalne z tego co udało mi sie zmierzyć to gdzieś 31x26mm obie dysze 100, wolnych 65

 

Korekcja do wysokich wysokości zmniejsza dysze co najwyżej o 8 jednostek, mój motocykl pochodzi ze Szwajcarii a duża część jej terytorium to Alpy więc prawdopodobnie dysze zmniejszono do tych warunków

 

nigdzie jednak nie ma mowy o dyszy 100, po numerze silnika doszedłem że to nie była na pewno wersja dławiona

 

Dorobienie lub zdobycie (wątpię) dysz 118 i 115 załatwi problem? gaźnik nie sprawiał wrażenia że go ktoś wcześniej rozbierał

 

No bo nie wiem czy przesłonienie wlotu powietrza sprawdzi się na dłuższą metę może dzięki temu spalanie by było mniejsze niż seryjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli dla ciebie 5/100 to duzo , to poco kupowales 600 , mogles poszukac 125 i palila by 2/100.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przesłonięcie wlotu powietrza spowoduje zwiększenie spalania, ponieważ mieszanka zostanie wzbogacona.
Nie w przypadku gdy dysze są za małe.

 

Przepustnica nienaruszana 2QA,

iglica I gardzieli 3UC rowek 4 z 5 od góry,

iglica II gardzieli E3049Crowek środkowy,

nie znalazłem fabrycznych ustawień :buttrock:

 

Z tym przysłanianiem to chodziło że on już jeździł długo w ten sposób i nic mu się nie stało, ale na dłużej bym tego tak nie zostawił.

 

Nitomen

Dla mnie teraz 600 4T to nowość uczę się jej i na razie nie potrzebuje pełnej mocy osiągi przydadzą się później i nie myśl że nie mam grosza na utrzymanie maszyny ale jakby miała palić mniej minimalnym kosztem a osiągi mieć i tak zadowalające to czemu nie.

 

Najbardziej to mnie interesuje co tam robiły takie dyszę,

zmiana nie jest problemem dyszę 117,5 i 115 do Keihina nie jest trudno dostać

chodzi tylko o to żeby drugi raz nie musieć wyciągać tego gaźnika bo to dość problematyczne, czy nie trzeba będzie korygować ustawienia iglic, interesuje mnie co producent chciał osiągnąć montując takie dysze

 

(na śrubach nie było śladów odkręcania rysek jakie zostawia amatorskie rozkręcanie gaźnika a uniknąć się tego nie da bo wszystko jest tak mocno poodkręcane że nawet precyzyjnie dobierając bit i tak pod wpływem dużej siły odkręcania odkształci łby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę ciągnąć tego wątku spalania bo to bez sensu to było tylko taki pomysł w związku z zastaną sytuacją w gaźniku.

 

Po prostu chcę żeby po poskładaniu silnik się nie przegrzewał, na pewno zmienię dyszę na 117,5 oraz 115 nie wiem czy jeszcze coś zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj jakies ustawienie z tych ktore podawales wyzej z zastosowaniem wiekszych dysz, tam powinno byc podane ustawienie iglicy i rodzaj "usmiechu". Potem sprawdzasz jaki masz nr na przepustnicy, wstawiasz wieksze dysze, przestawiasz iglice i jazda.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze w końcu doszły, ustawień iglic ani rodzaju przepustnicy nigdzie nie znalazłem z stamtąd skąd wziąłem wpierw podane dane o iglicach napisano Not specified.

 

Dysze zamówiłem w Motobocie i o ile do tej 115 (AB) nie mam zarzutu to 117,5 niby cechująca się tymi samymi wymiarami tyle że głowę ma dużo większą i oznaczenie RD wkręci się obrót i staje jakby był zły skok gwintu :biggrin:

 

Jakbym jeszcze znać chociaż to fabryczne ustawienie iglic to bym wiedział na czym stoję i co składam.

 

No i czeka mnie kolejne zamawianie dyszy :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...