Skocz do zawartości

yamaha bt bulldog akrapovic


ceramic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę jeśli to możliwe o poradę, zmieniam oryginalne tłumiki w swoim bulldogu na akrapovica i chciałbym wiedzieć co poza tym muszę przeregulować aby mi moto jeździło? bo słyszałe, że po takiej wymianie mogą dziać się różne cuda... zury wielkie dzięki pozdrawiam.

Edytowane przez ceramic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wałkowany bardzo duuużo razy :smile:

ale:

Moto dość nowiutkie więc pewnie na wtrysku... a jak na wtrysku to raczej nic nie musisz zmieniać... tym bardziej jeśli tłumiki są dedykowane do tego modelu :D :biggrin: HAWK!

 

ps: pewnie mnie zaraz wszyscy opierdzielą że głupoty piszę itd... ale takie są realia, że większość moto z nieoryginalnymi wydechami (nawet na gaźnikach) nie była przeregulowana przy wymianie tłumika a jednak jakoś jeżdżą (jakoś- co nie znaczy że ideanlie oczywiście :icon_mrgreen: ), przy wtrysku moto bardzo zmiany nie odczuje (mówię tu o negatywnym wpływie na zawory albo inne elementy silnika), wiec śmiało można zmieniać i się nie martwić.

 

-oczywicie ja tak myślę i niekoniecznie mam w 100% rację... najlepiej jakby się ktoś z szanowanych Mechaniorów z forum wypowiedział :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wałkowany bardzo duuużo razy :icon_razz:

ale:

Moto dość nowiutkie więc pewnie na wtrysku... a jak na wtrysku to raczej nic nie musisz zmieniać... tym bardziej jeśli tłumiki są dedykowane do tego modelu ;) :biggrin: HAWK!

 

ps: pewnie mnie zaraz wszyscy opierdzielą że głupoty piszę itd... ale takie są realia, że większość moto z nieoryginalnymi wydechami (nawet na gaźnikach) nie była przeregulowana przy wymianie tłumika a jednak jakoś jeżdżą (jakoś- co nie znaczy że ideanlie oczywiście :clap: ), przy wtrysku moto bardzo zmiany nie odczuje (mówię tu o negatywnym wpływie na zawory albo inne elementy silnika), wiec śmiało można zmieniać i się nie martwić.

 

-oczywicie ja tak myślę i niekoniecznie mam w 100% rację... najlepiej jakby się ktoś z szanowanych Mechaniorów z forum wypowiedział :bigrazz:

 

Tak w miarę nowe bo z 2003 ale jest na gaźnikach i dla pełnego obrazu jest to vałka, a tłumiki są dedykowane do tego modelu. Masz rację, że temat wałowany ale tak szczerze mówiąc to jedni pisza, że nic nie trzeba robić inni zaś, że tak i mam dylemat a chciałbym aby moto ładnie brzmiało i co najważniejsze dobrze jeździło ( bez szkody dla silnika i bez dziwnych odgłosów strzały...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa, gaźniki mówisz... a te "akrapovic'e" to przelotówki?

jak to ludzie mawiają: wszystko wyjdzie w praniu :biggrin:

 

najlepiej będzie jak zmienisz te wydechy i po paru dniach sprawdzisz świece(kolor)... prawdopodobnie skład mieszanki się zmieni i będzie za uboga. Gdyby chodziło o starego japońca to możnaby to olać, ale że moto jest dość nowe to szkoda by było takiego silniczka nie szanować... wtedy regulacja gaźniorów+ ew. większe dysze rozwiążą problem :smile: koszt niewielki w porównaniu do ceny tłumików a jednak będzie wszystko na zicher i będziesz lepiej spał w nocy :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa, gaźniki mówisz... a te "akrapovic'e" to przelotówki?

jak to ludzie mawiają: wszystko wyjdzie w praniu :)

 

najlepiej będzie jak zmienisz te wydechy i po paru dniach sprawdzisz świece(kolor)... prawdopodobnie skład mieszanki się zmieni i będzie za uboga. Gdyby chodziło o starego japońca to możnaby to olać, ale że moto jest dość nowe to szkoda by było takiego silniczka nie szanować... wtedy regulacja gaźniorów+ ew. większe dysze rozwiążą problem :) koszt niewielki w porównaniu do ceny tłumików a jednak będzie wszystko na zicher i będziesz lepiej spał w nocy :buttrock:

Czyli rozumiem, że jeśli po wykręceniu świec będą bardzo jasne to należało by wstawić większe dysze, a po tym regulacja. Tylko w razie czego jakie dysze zastosować? i czy można to jakoś zbatać , że tak powiem nie na oko tylko porzez jakieś urzadzenia pomiarowe mam na myśli jakiś analizator spalin... Acha jeśli chodzi o tłumiki to szczerze mówiąc nie zanm sie na tym aż tak dobrze i zamawiając je nie zapytałem czy są przelotowe czy nie, ale może ktoś by mi wyjaśnił jak róznica przelotowe- nie przelotowe mogę tylko napisać, że tłumiki są przez akrapovica dwdykowane do tego motocykla jako jedyna nie ma innego wyboru poza tylko rodzajem materiału carbon- tytan bądź tytan. Jeszcze jedno śa to tłumiki akrapovic slip on i pytając przy zakupie powiedziano mi, że mogę coś tam wyjąć z środka ale ja jednak chciałbym to wszysko pozostawić w puchach narazie wiem tyle i jak ktos może dodać coś ciekawego to proszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie jest firma akrapovic te tłumiki które zamówiłem produkuje do tego motocykla ma to oczywiście związek z dopasowaniem rur łączących tłumik z oryginalnym kolektorem. Te same słowa powiedzano mi w firmie grandys która sprowadz i ma mi je też zamontować, a z takimi fachowcami nie chciał bym polemizować. Jest jednak druga strona medalu z której wyniak(fora internetowe), że mimo wszystko jakieś regulacje podono są wymagane- pisano o wymianie dysz na większe w celu wzbogacenia mieszanki bo mogą wystąpić wypalenia zaworów, ża należało by wymienić przy okazji filtr powietrza na sportowy np. K&N. W związki z czym w tym gąszczu informacji szczerze mówiąc sam juz nie wiem co tak naprawdę powinienem zrobić. Ale wydaje mi sie, że najrozsądniejszym wyjście będzie szczera rozmowa przy montarzu z mechanikiem który bedzie to robił tylko, że jeśli tak jak piszesz nie potrzeba będzie nic robic niechciałbym robić dodatkowych kosztów dysze to koszt około 300zł filtr ponad 200 i do tego regulacje i synchronizacja gaźników, a kupując ten wydech nie nosiłem sie z myślą o podniesieniu mocy tylko głównie o poprawienie brzmienia wydechu. Dzięki za odzew i proszę o kolejne porady. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawad jest taka : Założysz, pojeździsz troszkę i będziesz widział co się dzieje. Jesli moto będzie bzrdzo strzelać z kominów ( trochę bulgotać pewnie będzie ale to normalne zjawisko) i jeśli będzie zbyt uboga mieszanka to pojedziesz na regulacje gaźnika.

Jeśli te nie pomogą to zainwestujesz w nowe dysze - oby nie.

Teraz nie zachodź w głowę bo szkoda nerwów.

 

Buldog pięknie gada na akcesoryjnych wydechach. :)

Kiedyś stał taki koło mnie na światłach...aż miło posłuchać

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie masz racje szkoda nerwów jak założę to się okarze jeśli bedzie dobrze to fajnie jeśli nie to trzeba będzie trochę zainwestować- skoro powiedziało sie a to będzie trzeba w razie potrzeby powiedzieć i be, a jeśli chodzi o dzwięk to w 100% się zgadzam i głównie dla tego się na taki wydech zdecydowałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chcesz posłuchać bulldoga na akrapach to wejdz na you yube. jest tam mój filmik z niezłym głosem. ja w swoim mam większe dysze ale orginalny filtr powietrza-w niemczech doszli do tego że na sportowym nie ma osiągów i wciąga za dużo paliwa- czyli dławi sie mieszanką. tłumniki są przelotowe po odkręceniu kluczem 8 jednej śrubki i wyciągnięciu końcówek-rurka 15cm z kołnierzem o średnicy wewnętrznej tłumnika.

po założeniu akrapów,dysz i wyregulowaniu wszystkiego, bulldog pięknie pracuje. miałem okazje jeżdzić seryjnym bez usprawnień i wiem co pisze-seria chodzi jak jakiś duży skuter!!! w razie jakby co służe pomocą

 

zapomniałem linka dodać

http://pl.youtube.com/watch?v=Z3q6S5N6g8k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzięki za odzew, obejrzałem, posłuchałem i to jest to... więc pasowało by po wymianie wydechu wymienić też i dysze? jeśli możesz polecić jakiś sklep to będę wdzięczny. Chętnie bym poczytał więcej Twoich spostrzeżeń i ewentualnie jak byś mógł mi coś doradzić czy odrazu wymienić te dysze, czy może sprubować przeregulować gaźniki... no z jakimi kosztami dokładnie u Ciebie to się wiazało mam na myśli dysze i regulacje( sam to robiłeś czy może jakiś sewis?) pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko było robione w niemczech w serwisie za poprzedniego właściciela.ja kupiłem moto 100km po serwisie(i wypadku sprzedającego). teraz na wiosnę bedę chciał gdzieś podregulować gaźniki(sama synchronizacja chyba wystarczy-ew. serwis z hamownią). myslę że warto wylożyć odrazu na dysze, i zrobić regulację w serwisie z hamownią. koszty usprawnienia ponoszę cały czas bo mi pali około 7litrów/100km. ale jest to jazda z pełnym wykorzystaniem momentu(inaczej nie umiem, nie mogę sie powstrzymać żeby nie odkręcać-nigdy nie mam dosyć jazdy bulldogiem. polecam strone na której znajdziesz dużo rzeczy związanych z bulldogiem- www.bulldog-bt1100.de . co do filtra powietrza to zostaw orginalny, jest to rada którą wyczytałem w materiałach dotyczących tuningu bulldoga.

dysze dynojet można kupić na niemieckim ebay za 105euro- w polsce cena pewnie podobna al e niewiem kto jest dystrybutorem-myślę że nie powinienes mieć problemu z ich zakupem. rozmiaru nie pamiętam- poszperasz w necie i napewno znajdziesz.

Edytowane przez tosiek175
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukałem tych dysz w naszych sklepach internetowych i w kilku znalazłem jest tylko różnica w cenie od około 290 do chyba 400 zł za komplet czyli iglice dysze paliwa i powietrza( dlaczego taka różnica??). Zastanawiałem się nad pozostawieniem oryginalnych dysz ponieważ powiedziano mi, że można pokąbinować coś ze sprężynami w gaźniku, ale nie wiem o co chodzi, a jeśli chodzi o filtr to dzięki za radę bo też miałem go wymienić, ale skoro lepiej pozostawić oryginalny to i lepiej bo kasa zostanie i pewnie dla moto lepiej skoro tak piszą. Jak będziesz cos miał nowego to pisz z góry serdeczne dzięki pozdrawiam :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dalej ci radze zebys nie kupowal niczego dopuki nie zalozysz tlumikow i sie nie przejedziesz. Specjalnie nie kupuj DynoJet, jedyne co ci na pewno zwieksza to zuzycie paliwa.

Pieniadze latwo wydac, ale warto sie zastanowic czy oplaca sie je wydac jezeli np zysk mocy i momentu uzyskany z tego nie jest wielki.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...