marekjasiok Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 WitamPoszukuje dobrego elektronika motocyklowego z okolic Piekar Sląskich-Bytomia. Ewentualnie jakąś radę bo moje pomysły się już wyczerpały :/. Problem jest taki:Mój KTM LC4 640 SM r.05 po przejechaniu ok.30-40 km ma całkowicie wyładowany akumulator. Jak jest zimny ładowanie jest w porządku 14,2-14,4 V po jakis 20 minutach zaczyna pomału spadac aż wcale nie ładuje i moto bierze cały prąd z akumulatora.Aku jest właście YTZ10S żelowy. Regulator napięcia został wymieniony i problem jest dalej ten sam. Prądnice dzis sprawdzałem napiecie międzyprzewodowe jest zawsze rowne i przy wolnych obrotach jest 20V a przy 2,5-3 tys ok. 40V. Rezystancja miedzy cewkami tez stała na zimnym i ciepłym silniku.W serwisie KTM(w niemczech gdzie motor był kupiony) mowili ze problem może być z masą ale przelecialem całą instalacje wzdłóż i w szerz wedłóg schematu i wszystko jest prawidłowo. Czy ktoś może się spotkał z podobnym przypadkiem i ma jakiś pomysł co to może być?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosny Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Nie jestem elektronikiem ale na podstawie własnych doświadczeń z KTM EXC mogę Ci podsunąć trzy pomysły. Po pierwsze oczyść styk masowy między aluminiową plecionką idącą od klemy ujemnej a mocowaniem do ramy motocykla - to miejsce lubi zaśniedzieć. Po drugie idź tropem przewodów, kostek i styków między prądnicą a akumulatorem - miałem dokładnie taki przypadek jak Ty a przyczyną był skorodowany jeden z kabelków tuż przy kostce połączeniowej w okolicy ramy nad silnikiem - wyciąłem, zlutowałem i po sprawie. Po trzecie wymień bezpieczniki na nowe - na własne oczy widziałem bezpiecznik wyciągnięty z wcale nie starego KTM-a który nie był przepalony a skorodowany na tyle by nie przewodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekjasiok Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Na dzień dzisiejszy: Elektryka typu masy przerwane przewody styki na przełącznikach kostki jest sprawdzone.To Nie To :/.Uruchamiam silnik ładowanie 14,40(bez włączonych świateł) i tak motor może chodzić nawet godzine i bedzie ładowanie bez zmian.Gdy załącze wszystkie swiatła tj.(krótkie +długie+stop) czy to zimny czy to ciepły silnik ładowanie spadnie do 13.20 i co ok. sekunde spada o kolejne 0,01V aż do 12,30 gdzie juz ladowania nie ma napewno. jeśli puszcze to ładowanie wraca bardzo POWOLI do 14,40. Z ksiazki wynika ze pradnica ma 200W wiec przy włączonych wszystkich odbiornikach nie powinna miec problemu z ładowaniem. jednak chyba wracam że to moze byc albo regulator albo gdzies przebicie na cewce w prądnicy :/ co wy na to? Sprawdziłem ten dziwny przypadek ( http://bmwklub.triger.com.pl/ w menu wybierz: wokół BMW, porady, prądy) myślałem nawet że w tym tkrwi problem ale jednak nie co prawda znalazlem jeden głowny styk zasniedziały wyczyścilem ze az sie swieci i dalej to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 jaka jest rezystancja miedzy masą a klemą plusa aku? ( oczywiscie z odłączonm aku) plus miernika na plusowej klemie! i jaka miedzy jednym z 3 przewodow wchodzących do regulatora a masą????-- z tym ,ze 2 pomiar zrób 2 razy 1 z podłączonym regulatorem 2 z rozłączonym---biegunowosc miernita tutaj nie jest istotna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekjasiok Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Witaj pomierzyłem i tak:Rezystancja miedzy masą a klemą plusa jest 130,7Om w skali 200kMiedzy jednym z trzech przewodów a masą z podłączonym reglerem 3,06 w skali 20Ma z odłączonym reglerem 1 wiec nieskończenie duża i miedzy kazdym z trzech przewdów taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekjasiok Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Wczoraj odwiedził mnie kolega i dzięki jego uprzejmości mogłem pomierzyć wszystkie napięcia bo ma ten sam model KTMa przełożyłem też moje regulatory napięcia do niego i obydwa są dobre w porównaniu z jego nie ma żadnych różnic.. zostaje alternator..Ale sprawa nie jest dalej oczywista, alternator na zimnym nie ma przebicia na masę jak go zagrzałem to na średniej klasy mierniku pokazywal 500Om w skali 200M wiec prawie jakby nie mial(ale wiadomo jak te mierniki pokazuja jeden pokaze drugi nie;/). Opór na zimnym(miedzy przewodami wychodzacymi z alternatora) jest 1,6Oma (u mnie i u Kolegi taki sam) a na cieplym w okolicach 2,0Om (też ten sam w obu motorach).Może to sprawa akumulatora?? Co prawda 2 razy mi już wymienili na gwarancji na całkiem nowy. Aku jest z Mline(zamiennik do Yuasy wkladanej przez ktm) 8,6Ah YTZ10S taki jak ma być. Jedno jest pewne w tym motorze jeszcze nic nie naprawiłem a po 40KM stanie bo będzie miał akumulator padnięty.. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Proponuję zamienic sie z kumplem na akumulatory w celu sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Sprawdż jakie napięcie daje alternator przed regulatorem napięcia,jeżeli nic się nie zmienia przy zimnym i rozgrzanym silniku to jednak stawiam na zły regulator albo cos jest żle podłaczone.Akumulator nie ma tu nic dorzeczy bo jaki by nie był to regulator powinien dawać napięcie bez względu na stan aku.No chyba że aku ma zwarcie na klemach.Ale to raczej niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekjasiok Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Nowe doświadczenia... nowe wnioski??? nowe pomysly..?Krótka historia która może pomoże zrozumieć ten dziwny problem..w sobotę zdesperowany ładną pogoda założyłem stary akumulator z yamahy MOTOPOWER 10Ah dałem koc zamiast siedzenia i w drogę .... zrobiłe na nim 220km i żadnych objaw braku ładowania i innych problemów no to pomyślałem to pewnie były te lekko zaśniedziałe styki w jednej wtyczce i dlatego dziwnie ladowal, wiec pozwoliłem sobie założyć nowy wymieniony na gwaracnji Mline YTZ10S 8,6Ah tak jak serwisówka nakazuje.No to sobie wczoraj z rana do szkoły pojechałem 25km w jedną strone wszystko okwrociłem sprawdziłem ładowanie i wszystko ok na wolnych obrotach 14,20. po 2 godzinach wyjechalem do wsi obok 2 km w miedzy czasie postawilem motor pare razy na kolo ale delikatnie i zauwazylem ze wszystko znowu miga. na akumulatorze wylaczonym jest 12,50V jak wlacze obojetnie co np. klakson to spadne do 2V tak jakby zwarcie w akumulatorze.Ale czy to jest mozliwe przy 3 juz z rzedu akumulatorze??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Ten motocykl nie lubi jazdy na kole ?Mozliwe ze rozwalasz delikatne akumulatory uderzajac przodem o ziemie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lc4 Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 (edytowane) Ten motocykl nie lubi jazdy na kole ?Mozliwe ze rozwalasz delikatne akumulatory uderzajac przodem o ziemie. Adam M. No nie,bez jaj...hard enduro i nie lubi jazdy na kole :) Nie namawiam nikogo do latania na gumie non stop,ale ten motek nie jest delikatną dziewczynką.Gdy jade swoim w ostry teren to naprawde przod jest tylko do chamowania.Pomaganie nie polega na pisaniu czegokolwiek.Pozdrawiam.P.Sudało Ci sie dojść do ładu z pomarańczką? P.S2móJ TO LC4 640 SUPER COMPETITION 05różnice są ale nie dyskwalifikują takiego porównania Edytowane 12 Marca 2008 przez lc4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Nigdy drogi kolego nie pisze "czegokolwiek".To pierwszy wniosek z opisu wlasciciela, ktory sie nasuwa.W czasie stawiania na kolo dzieje sie cos co powoduje klopoty elektryczne i trzeba to znalezc zeby rozwiazac problem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 to nie aku , masz zwarcie w instalacji. Poprzegladaj wszytkie wiazki i zlaczki. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lc4 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Nigdy drogi kolego nie pisze "czegokolwiek".To pierwszy wniosek z opisu wlasciciela, ktory sie nasuwa.W czasie stawiania na kolo dzieje sie cos co powoduje klopoty elektryczne i trzeba to znalezc zeby rozwiazac problem. Adam M. Witaj.Miałem wczoraj gorszy dzień i troche mnie poniosło...Jesteś jedną z niewielu osób na forum,których porady i wypowiedzi uważam za niezwykle cenne i trafione,natomiast ta wczorjsza wydała mi się bardzo naciągana.Przepraszam i pozdrawiam serdecznie uważając,że to nie jest wina uszkodzonych aku. :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Ja tez uwazam ze to nie wina aku - cos sie dzieje w instalacji przy takim ustawieniu moto. Pewnie jakis drobiazg, tyle ze ciezki do znalezienia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.