hiszpan Opublikowano 19 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2003 jedno małe sprostowanie :zmiana zębatek nie ma wpływu na moc silnika ( bo i jaki miała by mieć?) wpływa natomiast na zwiększenie momentu obrotowego potrzebnego do zakręcenia kołem i moze się zdażyć że suma sił wynikajaca z oporów ruchu (toczenia i aerodynamicznych) bedzie większa od siły pojawiającej się na kole (wynikajacej z momentu obrotowego silnika i przełożeń). Doskonale widać to na tzw charakterystykach trakcyjnych. Wówczas okazuje się ze predkośc maksymalna na ostatnim biegu bedzie niższa niż poprzednio. jest to jednak równanie momentów silnika kontra oporów ruchu a nie mocy silnika ta pozostaje bowiem bez zmiany. to że czujemy iz silnik jest mocniejszy lub słabszy wynika tylko z nadwyżki lub braku nadwyżki momentu obrotowego na kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gościu Opublikowano 19 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2003 dlatego moc nie jest tak istotna :notworthy: liczy sie to aby moment byl jka najwiekszy i to na dodatek przy najmniejszych obrotach :) wtedy odczuwamy prawdziwego kopa :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 19 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2003 Co do momentu oborotowego to masz rację Kondon. Niebez powodu tiry i inne mocne ciężarówki mają po kilka tysięcy Nm (newtonometrów-niutonometrów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neos Opublikowano 19 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2003 ech..........to chyba zostane przy z13 :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 19 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2003 Co do momentu oborotowego to masz rację Kondon. Niebez powodu tiry i inne mocne ciężarówki mają po kilka tysięcy Nm (newtonometrów-niutonometrów :notworthy: :notworthy: :) -o ja-znowu niezły tekst :lol: :lol: :lol: -powód :lol: musza dużo ciągnąć :lol: :lol: dlatego moc nie jest tak istotna liczy sie to aby moment byl jka najwiekszy i to na dodatek przy najmniejszych obrotach wtedy odczuwamy prawdziwego kopa moc nie jest istotna :) :) :D wow co za stwierdzenie-jakoś to do mnie nie przemawia skoro producenci walczą o następne konikia tak wogule jedno od drugiego jest zależne (tzn moc bezpośrednio wynika z momentu obrotowego w funkcji obrotów) moment obrotowy jak można zauważyć z obserwacji tabel osiągów silników jest w głównej mierze zależny od pojemności skokowej z określonej pojemności coraz trudniej "wyciągnąć" kolejne Nm ale zwiększa się ich moc podwyzszając możliwość ich "kręcenia" Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gościu Opublikowano 19 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2003 Konrad1f ja tylko odnoisłem swja odp do odp hiszpana :notworthy: oczywisce ze moc jest wazna tak samo jak moment obrotowy :notworthy: i kazdy dazy do tego aby miec jak najwecej koni i momentu przy jak najmniejszych obrotach :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 20 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2003 dlatego moc nie jest tak istotna :notworthy: liczy sie to aby moment byl jka najwiekszy i to na dodatek przy najmniejszych obrotach :) wtedy odczuwamy prawdziwego kopa :notworthy: też nie do końca jest to tak jak piszesz...moc jest ważna przy staraniach o prędkość maksymalną (w końcu jest to zdolnoiść do wykonania pracy w określonym czasie) natomiast moment obrotowy jest ważny (decydujący) przy przyspieszaniu (decyduje bowiem o sile pojawiającej sie na kołach - styczna prostopadła do promienia a ta już przy określonej masie nadaje przyspieszenia). tak wiec nie ma to jak duza moc przy dużym momencie! czyli jak to mówia amerykanie duża pojemność skokowa mozna zastąpić tylko jeszcze wiekszą pojemnością skokową :) Bo to ilośc spalonej mieszanki w cylindrze decyduje głównie o momencie generowanym przez silnik. Wnioski: mało wam osiagów z 50ccm to trzeba zmienić sprzęt na wiekszy choćby na 125 ccm bo to tak naprawdę jedyna rozsądna droga ewolucji :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 20 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2003 zwiększa się ich moc podwyzszając możliwość ich "kręceniaCo tu jest do kręcenia ? A co do tych ciężarówek jakoś niewiem o co ci chodziło ? Powiem tak, w jedej gazecie o off-road'zie pisało tak: Od momentu obrotowego zależy jak auto-motocykl się "ciągnie", a od mocy ile "wyciągnie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 20 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2003 zwiększa się ich moc podwyzszając możliwość ich "kręceniaCo tu jest do kręcenia ? A co do tych ciężarówek jakoś niewiem o co ci chodziło ? Powiem tak' date=' w jedej gazecie o off-road'zie pisało tak: Od momentu obrotowego zależy jak auto-motocykl się "ciągnie", a od mocy ile "wyciągnie"[/quote'] chodzi o mozliwośc wkręcania silnika na coraz to wyższe obroty. Moc jest bowiem iloczynem momentu i obrotów. Moment obrotowy trudno zwiekszac w nieskończoność w końcu do cylindra o pojemności X bez doładowania trudno wtłoczyć 2X mieszanki. Tak więc zmniejsza się masy elementów ruchomych i wytrzymałość materiałową, oraz straty np na tarcie miedzy elementami. Dzieki temu silnik o pojemnoiści 1l nadal ma moment maksymalny np 100Nm ale moc mozna mu podnieść ze 120 do 140 koni bo jest on w stanie osiągnąć np 13000 zamiast wcześniejszych 10500 obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 20 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2003 Dokładnie hiszpan :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neos Opublikowano 20 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2003 hiszpan jezeli chodzi o zmane z 50ccm na 125ccm to bym to zrobil ale nie zrobie dlaczego dlatego ze 50ccm sobie dziargam po ulicy a 125 bym musial zapiepszac po polach dzienkuje bardzo za tom zamiane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 20 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2003 Neos ile ty masz lat?? Robisz takie byki ze az sie czytac ciebie odechciewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 21 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2003 hiszpan jezeli chodzi o zmane z 50ccm na 125ccm to bym to zrobil ale nie zrobie dlaczego dlatego ze 50ccm sobie dziargam po ulicy a 125 bym musial zapiepszac po polach dzienkuje bardzo za tom zamiane BYKI tragiczne! sam nie pisze idealnie ale nie o to chodzi... Neos kazdy kiedyś dorasta do prawa jazdy i większego motocykla. widocznie to jeszcze nie Twój czas... :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 21 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2003 dzienkuje bardzo za tom zamianeChech, zostafiam to bes komentasza.P.S. Ta moja gatka to tylko joke :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neos Opublikowano 21 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2003 jezeli chodzi o muj wiek to mam 14 lat i znowu chodzi o moje byki i znowu napisze ze mieszkam w U.S.A i niemam polskich znakuw noi jak juz bende mial prawko to przeciez niebende jezdzil Jawkom :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.