Skocz do zawartości

Zębatka z14


Z3US
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jedno małe sprostowanie :

zmiana zębatek nie ma wpływu na moc silnika ( bo i jaki miała by mieć?) wpływa natomiast na zwiększenie momentu obrotowego potrzebnego do zakręcenia kołem i moze się zdażyć że suma sił wynikajaca z oporów ruchu (toczenia i aerodynamicznych) bedzie większa od siły pojawiającej się na kole (wynikajacej z momentu obrotowego silnika i przełożeń). Doskonale widać to na tzw charakterystykach trakcyjnych. Wówczas okazuje się ze predkośc maksymalna na ostatnim biegu bedzie niższa niż poprzednio. jest to jednak równanie momentów silnika kontra oporów ruchu a nie mocy silnika ta pozostaje bowiem bez zmiany. to że czujemy iz silnik jest mocniejszy lub słabszy wynika tylko z nadwyżki lub braku nadwyżki momentu obrotowego na kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do momentu oborotowego to masz rację Kondon. Niebez powodu tiry i inne mocne ciężarówki mają po kilka tysięcy Nm (newtonometrów-niutonometrów

 

:notworthy: :notworthy: :) -o ja-znowu niezły tekst :lol: :lol: :lol: -powód :lol: musza dużo ciągnąć :lol: :lol:

 

dlatego moc nie jest tak istotna liczy sie to aby moment byl jka najwiekszy i to na dodatek przy najmniejszych obrotach wtedy odczuwamy prawdziwego kopa

 

moc nie jest istotna :) :) :D wow co za stwierdzenie-jakoś to do mnie nie przemawia skoro producenci walczą o następne koniki

a tak wogule jedno od drugiego jest zależne (tzn moc bezpośrednio wynika z momentu obrotowego w funkcji obrotów)

 

 

moment obrotowy jak można zauważyć z obserwacji tabel osiągów silników jest w głównej mierze zależny od pojemności skokowej

z określonej pojemności coraz trudniej "wyciągnąć" kolejne Nm ale zwiększa się ich moc podwyzszając możliwość ich "kręcenia"

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego moc nie jest tak istotna :notworthy: liczy sie to aby moment byl jka najwiekszy i to na dodatek przy najmniejszych obrotach :) wtedy odczuwamy prawdziwego kopa :notworthy:

 

też nie do końca jest to tak jak piszesz...

moc jest ważna przy staraniach o prędkość maksymalną (w końcu jest to zdolnoiść do wykonania pracy w określonym czasie) natomiast moment obrotowy jest ważny (decydujący) przy przyspieszaniu (decyduje bowiem o sile pojawiającej sie na kołach - styczna prostopadła do promienia a ta już przy określonej masie nadaje przyspieszenia).

tak wiec nie ma to jak duza moc przy dużym momencie! czyli jak to mówia amerykanie duża pojemność skokowa mozna zastąpić tylko jeszcze wiekszą pojemnością skokową :)

Bo to ilośc spalonej mieszanki w cylindrze decyduje głównie o momencie generowanym przez silnik.

Wnioski: mało wam osiagów z 50ccm to trzeba zmienić sprzęt na wiekszy choćby na 125 ccm bo to tak naprawdę jedyna rozsądna droga ewolucji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwiększa się ich moc podwyzszając możliwość ich "kręcenia

Co tu jest do kręcenia ? A co do tych ciężarówek jakoś niewiem o co ci chodziło ? Powiem tak, w jedej gazecie o off-road'zie pisało tak: Od momentu obrotowego zależy jak auto-motocykl się "ciągnie", a od mocy ile "wyciągnie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwiększa się ich moc podwyzszając możliwość ich "kręcenia

Co tu jest do kręcenia ? A co do tych ciężarówek jakoś niewiem o co ci chodziło ? Powiem tak' date=' w jedej gazecie o off-road'zie pisało tak: Od momentu obrotowego zależy jak auto-motocykl się "ciągnie", a od mocy ile "wyciągnie"[/quote']

 

chodzi o mozliwośc wkręcania silnika na coraz to wyższe obroty. Moc jest bowiem iloczynem momentu i obrotów. Moment obrotowy trudno zwiekszac w nieskończoność w końcu do cylindra o pojemności X bez doładowania trudno wtłoczyć 2X mieszanki. Tak więc zmniejsza się masy elementów ruchomych i wytrzymałość materiałową, oraz straty np na tarcie miedzy elementami. Dzieki temu silnik o pojemnoiści 1l nadal ma moment maksymalny np 100Nm ale moc mozna mu podnieść ze 120 do 140 koni bo jest on w stanie osiągnąć np 13000 zamiast wcześniejszych 10500 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hiszpan jezeli chodzi o zmane z 50ccm na 125ccm to bym to zrobil ale nie zrobie dlaczego dlatego ze 50ccm sobie dziargam po ulicy a 125 bym musial zapiepszac po polach dzienkuje bardzo za tom zamiane

 

BYKI tragiczne! sam nie pisze idealnie ale nie o to chodzi...

Neos kazdy kiedyś dorasta do prawa jazdy i większego motocykla. widocznie to jeszcze nie Twój czas... :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...