Luca Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 W duzej wiekszosci japonskich motocykli (jesli nie we wszystkich) jeden impulsator przypada na jedna cewke zaplonowa,modul jest wtedy "podwojny"No tu masz rację z japońskimi wynalazkami nie miałem wiele do czynienia, stąd to moje zdziwienie. :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 (edytowane) Wybaczcie że nie będę cytował wszystkich (choć jestem wdzięczy za dłuuugie posty :) ) ale chyba najtrafniej ujął problem cyborg78. Najbardziej pasujący byłby zapłon od GS450, ma właśnie impulsatory rozstawione co 180st. tylko że mocowanie jest inne. Krzywka z przyspieszaczem w GS400 jest mocowana śrubą i ustalana wg wału na takim małym trzpieniu na wale i na krzywce, tak samo jest z tym "palcem" w GS450. Problem jest taki, że w GS 450 cała płytka jest jakby przesunięta o kilka(naście) stopni porównując do mocowania płytki z przerywaczami. Zrobienie tego jak najdokładniej mogłoby być kłopotliwe, dlatego że nie wiem jak względem wału jest mocowany ten "palec" w GS 450 w porównaniu do GS400 no i mocowania obu płytek się różnią. Zrobię zdjęcie z książki gdzie oba są rozebrane to zobaczycie o co mi chodzi http://strony.aster.pl/greedo/Iskrownik2.jpg http://strony.aster.pl/greedo/wal.jpg - tu po zdjęciu iskrownika i przyspieszacza PS zakładając że kupię kawałek instalacji od 450 razem z modułem, płytką i palcem rozdzielacza, to poza przykręceniem tego zapewne zajebiście trudne (nie wiem czy nie nie możliwe) będzie ustawienie wyprzedzenia zapłonu Edytowane 14 Lutego 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 No wiesz, od tego jest regulacja. Zasadniczo to jak zrobisz dłuższe otwory w krawędzi płytki mocującej przerywacze (impulsatory) to powinno się dopasować. Po prostu w danym punkcie obrotu wału dajesz impuls - no ale to wiesz :flesje: A co do teorii (cyborg87) to mogłem troche pomieszać. Na moim drugim ulubionym forum www.sohc4.us wielu ludzi przerabia stare cebule i tam jest ładnych kilka wersji jak to zrobić. Greedo, ty szpik english? Zajrzyj tam kiedyś jakbyś czegos szukał (wyszukiwarka tam suuuper działa, ta tutaj to porażka), można ciekawe rzeczy wynaleźć... z generalnej mechaniki tyż, nie tylko owocowo-cebulowej :crossy: Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 No wiesz, od tego jest regulacja. Zasadniczo to jak zrobisz dłuższe otwory w krawędzi płytki mocującej przerywacze (impulsatory) to powinno się dopasować. Po prostu w danym punkcie obrotu wału dajesz impuls - no ale to wiesz :flesje: A co do teorii (cyborg87) to mogłem troche pomieszać. Na moim drugim ulubionym forum www.sohc4.us wielu ludzi przerabia stare cebule i tam jest ładnych kilka wersji jak to zrobić. Greedo, ty szpik english? Zajrzyj tam kiedyś jakbyś czegos szukał (wyszukiwarka tam suuuper działa, ta tutaj to porażka), można ciekawe rzeczy wynaleźć... z generalnej mechaniki tyż, nie tylko owocowo-cebulowej :crossy: No ja spik inglisz, tylko jak ustawić wtedy ten zapłon? Znaków nie będę miał. A nie wiem też jak względem wału jest mocowany palec w 450 i czy do 400 będzie w tym samym miejscu. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 PS zakładając że kupię kawałek instalacji od 450 razem z modułem, płytką i palcem rozdzielacza, to poza przykręceniem tego zapewne zajebiście trudne (nie wiem czy nie nie możliwe) będzie ustawienie wyprzedzenia zapłonuNie będzie tak żle, najwyżej wtopisz trochę kasy :flesje: Gra jest jednak warta zachodu bo jak się uda to silniczek pracuje jak zegarek, są tylko same plusy.Jak wszystko będzie dobrze zrobine to zapomnisz, że istnieje coś takiego jak zapłon. Zero grzebania, regulowania, czyszczenia itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Nie będzie tak żle, najwyżej wtopisz trochę kasy :flesje: Gra jest jednak warta zachodu bo jak się uda to silniczek pracuje jak zegarek, są tylko same plusy.Jak wszystko będzie dobrze zrobine to zapomnisz, że istnieje coś takiego jak zapłon. Zero grzebania, regulowania, czyszczenia itp. No orajt, ale jak ja go wyreguluję? Kupić i zamontować to nie problem. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Ahem, no niestety statycznie albo na czuja. Znaczy żeby ci równiutko na wolnych chodził. No lepiej nie będzie... Co się łamiesz, to jest odwracalne, a przecież silnik ci od tego nie wybuchnie. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Moim zdaniem Greedo powinieneś ściągnąć sobie serwisówke do GS 500 i porównać zdjecia pokrywy oraz czopa wału korbowego. z tego co ja zobaczyłem na twoich zdjeciach wynika , że powinna pasować płytka impulsatora wraz z rotorem od 500. tym bardziej , ze gdzies w necie widziałem filmik z GS500 na przerywaczach pochodzacych właśnie od 400 i partyzancka instalacja zapłonowa pewnie spalony oryg. moduł.Jesli by mocowania pasowały to do tego dokupujesz moduł i cewki i masz w pełni elektroniczny zapłon ze zmiana kata wyprzedzenia zależną od obrotow silnika.Ustawienie zapłonu tez jest proste. wystarczy ustawic wał by tłok 1 cyl. był w GMP i ustawic rotor i impulsator w jednej linni na znak R-T.W serwisowce jest to dokładnie opisane i sa zdjęcia. instalacja tez nie wymagała by znacznych przeróbek. Potrzebny by był tylko oryginalny przewód łączący impulsatory z modułem oraz niewielka zmiana połaczeń cewek i modułu w twojej instalacji. jak jest schemat to niema problemu.Serwisówki angielską i niemiecka znajdziesz na forum GS500. Tu masz zdjecia zapłonu w 500 dla porownania.http://www.gstwin.com/diy_timing_advance.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Co się łamiesz, to jest odwracalne, a przecież silnik ci od tego nie wybuchnie.Najwyżej złapie lewe obroty :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 (edytowane) Breżniew, no to wtopię trochę kasy za zapłon w GS500... Wygląda lepiej niż ten od 450, przynajmniej jeśli o mocowanie palca rozdzielacza chodzi. Aha, masz może linka do manuala do GS500? Bo ja na swojej stronie nie mogę znaleźć pełnego Edytowane 14 Lutego 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 http://gs500.phorum.pl/viewtopic.php?t=3tam poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Greedo, pamietaj ze zaplon elektroniczny starego typu ( jak GS500 ) ma jedna duza wade - twoja instalacja ladowania musi byc zawsze na 100%, inaczej beda klopoty z zapalaniem.A jak jest ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Na pewno będzie na 100%, wymienie regulator. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Witam mam problem ze sprawdzeniem wyprzedzenia lampą stroboskopową Otóż chodzi o silnik jednocylindrowy 4T w Hondzie XL 600R, znaki obserwuje się wykręcając korek w górnej części pokrywy alternatora, smarowanie z suchą miską olejową zbiornik oleju w ramie. Gdy odpalę silnik przez otwór wyrzucany jest strumień mgły olejowej taki że momentalnie lampa ocieka olejem a ja w okularach warsztatowych nie mogę nic zobaczyć i mam olej w gębie :evil: Po zdjęciu węża odmy z silnika jest jeszcze gorzej, wykręcenie korka regulacji luzów zaworowych trochę pomaga ale wali wtedy tamtędy chyba jeszcze więcej niż z samego otworu. próby robiłem na zimnym i gorącym silniku na zimnym było lepiej poziom oleju mam na wysokości MAX Wygląda to na przedmuchy na tłoku ale czy wtedy silnik może wykazywać niemal zerowy apetyt na olej? nie wiem czy jak dorobię przezroczyste okienko do tego otworu czy zaraz nie zapaćka go olejem Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Czy proby robisz na zimnym, czy na rozgrzanym silniku ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.