hefaistos Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Witam! Na wstępie pytanie czy żeliwo rdzewieje? bo..... motorek popsuty stał całą zime w komórce ( nieszelnej niestety) no i niektóre częsci przyrdzeiwały niezabezpieczone......łąńcuch zębatki, tłmika kawałek , no i podejrzwam właśnie ze cylek w środku. zatarł mi sie wał i zblokowany tłok usadowił się tak że dziura wydechowa była na pół odsłonięta i powietrze normalnie tam dochodziło a tłumik był zdjęty. oczywiście cylek wymyje jak zdjeme wszytko ale jestem prawe pewny ze on w srodku troche przyrdzewiał bo to jednak żeliwo. Moje pytanie czym to czyścic bo jak narobie rys to przecież cylek bedzie do wywalenia a tego nie chce....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Oczywiście żeliwo zdzewieje. Biorąc pod uwagę fakt że stał motor tam stosunkowo niedługo to jak już to nie zardzewiał Ci sporo, takwięc jak jest nalot to nafta szmatka,albo pendzel z miękim włosiem i jedziesz powinno pójść (kumplowi w SHL przynajmniej poszlo). Ja zostawiłem cylinder od S51 u mojego ddziadzia w piwnicy gdzie było otwarte przez dwa sezony (2razy lato i 2 razy zima) okienko i jak go 2 tygodnie temu zabrałem to owszem pojawiła się rdza ale nie to żeby w jakim, okrutnym stopniu. Także u Ciebie też nie powinnobyć tragicznie;) Pzdr. :eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Niema znaczenia czy cylinder żeliwny czy aluminiowy, tuleja w środku jest zawsze z tego samego materiału (stali). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Czarny a czy nie jest tak, że aluminiowe są pokryte nicasilem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 tak no stał około dwóch miechów......mam nadzieje że rdza sie nie wżarła i będize gites. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Hefaistos nie powinno być źle, na moje oko, to wielce prawdopodobne, że w tej aprilice masz właśnie nicasil, a to nie powinno rdzewieć:clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 hhe sopkojnie troche znam sówj motor i wem co kupiłem do niego. pzdr PS: mam żeliwo bo robiłem totalny remont i nie miałem raz kasy na lepsze dwa nie chciałem alu bo troche sie o nim naczytałem ( jest fajne ale jak sie ma kaske na jego wymiany) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 No to się troche pojaśniło, nom aluminiowy jest lepszy ale troche szkoda, że drogi w utrzymaniu brat w Rs 50 też wymienił nicasil na żeliwo;) Nie ma co się spuszczać, jak będzie ta rdza to mówie Ci pójdzie bez problemu chyba, że tam poprostu ci śnieg zawiewał do tej dziury :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mm666 Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 (edytowane) Niema znaczenia czy cylinder żeliwny czy aluminiowy, tuleja w środku jest zawsze z tego samego materiału (stali).-W dzisiejszych czasach kto widzial cylindry calkowicie zeliwne? Mija sie to z celem (oczywiscie mowa o konstrukcjach 2T)-W cylindry aluminiowe wciska sie tuleje żeliwne, albo naklada nicasil Edytowane 11 Lutego 2008 przez mm666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Niema znaczenia czy cylinder żeliwny czy aluminiowy, tuleja w środku jest zawsze z tego samego materiału (stali).Kup sobie najpierw książkę o silnikach motocyklowych a potem przestań pisać takie bzdety :biggrin: . Cylindry nigdy nie miały tulei ze stali. Jesli już tuleja to z żeliwa lub aluminium pokryte nicasilem albo spiekami ceramicznymi. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Właśnie najlepiej sie zabezpieczyć przed rdzą i miec swiety spokój wstrzykujac do cylindra pewna ilość oleju silnikowego w strzykawce przez otwór w głowicy najlepiej (oczywiscie umiarkowana ilość tego oleju) zabezpieczy to wtedy przez wchodzeniem powierzchni z innymi czynnikami w jakiekolwiek reakcje; rdza itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Do simsona na zime ma isć 5 ml oleju do cylka :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 teraz to już po ptakach...........jutro rozbieram i sie okaże. pytałem głównie czym to zebrać zeby nic nie porysować. za odpowiedzi wsyztki wielkie dzikei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.