Skocz do zawartości

zardzewiały cylinder


hefaistos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Na wstępie pytanie czy żeliwo rdzewieje?

 

bo.....

 

motorek popsuty stał całą zime w komórce ( nieszelnej niestety) no i niektóre częsci przyrdzeiwały niezabezpieczone......łąńcuch zębatki, tłmika kawałek , no i podejrzwam właśnie ze cylek w środku. zatarł mi sie wał i zblokowany tłok usadowił się tak że dziura wydechowa była na pół odsłonięta i powietrze normalnie tam dochodziło a tłumik był zdjęty. oczywiście cylek wymyje jak zdjeme wszytko ale jestem prawe pewny ze on w srodku troche przyrdzewiał bo to jednak żeliwo. Moje pytanie czym to czyścic bo jak narobie rys to przecież cylek bedzie do wywalenia a tego nie chce.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście żeliwo zdzewieje. Biorąc pod uwagę fakt że stał motor tam stosunkowo niedługo to jak już to nie zardzewiał Ci sporo, takwięc jak jest nalot to nafta szmatka,albo pendzel z miękim włosiem i jedziesz powinno pójść (kumplowi w SHL przynajmniej poszlo).

 

Ja zostawiłem cylinder od S51 u mojego ddziadzia w piwnicy gdzie było otwarte przez dwa sezony (2razy lato i 2 razy zima) okienko i jak go 2 tygodnie temu zabrałem to owszem pojawiła się rdza ale nie to żeby w jakim, okrutnym stopniu. Także u Ciebie też nie powinnobyć tragicznie;)

 

Pzdr. :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hhe sopkojnie troche znam sówj motor i wem co kupiłem do niego. pzdr

 

 

PS: mam żeliwo bo robiłem totalny remont i nie miałem raz kasy na lepsze dwa nie chciałem alu bo troche sie o nim naczytałem ( jest fajne ale jak sie ma kaske na jego wymiany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się troche pojaśniło, nom aluminiowy jest lepszy ale troche szkoda, że drogi w utrzymaniu brat w Rs 50 też wymienił nicasil na żeliwo;)

 

Nie ma co się spuszczać, jak będzie ta rdza to mówie Ci pójdzie bez problemu chyba, że tam poprostu ci śnieg zawiewał do tej dziury :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema znaczenia czy cylinder żeliwny czy aluminiowy, tuleja w środku jest zawsze z tego samego materiału (stali).

-W dzisiejszych czasach kto widzial cylindry calkowicie zeliwne? Mija sie to z celem (oczywiscie mowa o konstrukcjach 2T)

-W cylindry aluminiowe wciska sie tuleje żeliwne, albo naklada nicasil

Edytowane przez mm666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema znaczenia czy cylinder żeliwny czy aluminiowy, tuleja w środku jest zawsze z tego samego materiału (stali).

Kup sobie najpierw książkę o silnikach motocyklowych a potem przestań pisać takie bzdety :biggrin: . Cylindry nigdy nie miały tulei ze stali. Jesli już tuleja to z żeliwa lub aluminium pokryte nicasilem albo spiekami ceramicznymi. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie najlepiej sie zabezpieczyć przed rdzą i miec swiety spokój wstrzykujac do cylindra pewna ilość oleju silnikowego w strzykawce przez otwór w głowicy najlepiej (oczywiscie umiarkowana ilość tego oleju) zabezpieczy to wtedy przez wchodzeniem powierzchni z innymi czynnikami w jakiekolwiek reakcje; rdza itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...