Skocz do zawartości

rieju rs1 zaplon


rieju rs1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Nie ustawia się zapłonu, masz moduł który ma wgraną mape zapłonu do okreslonego silnika. To nie romety, simsony gdzie się ustawiało zapłon, mozesz kupić zapłon CDI tunignowy, ciężko jes dostać, ale za granicą są i w tych są wgrane mapy, a można tez sobie za pomocą odpowedniego orpogramowania ustawiać zawodnicy ścigający się PZM Skuterów tak robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w seryjnych modułach nie masz możliwości, zmiany charakterystyki zapłonu, ani nie można wgrywać innych map zapłonu.

Z tego co się orientuję to są zapłony CDI "tuningowe" w których jest już wgrana inna mapa, w porównaniu do seryjnego CDI, który to moduł jest robiony dla każdej marki i modelu.

Wiadomo, że nie do każdego moto kupisz moduł CDI tuningowy, ale możesz poszukać za granicą choć to jest ciężko dostać.

Swoją drogą pamiętam jak gościu na allegro miał 20 modułów CDI tuningowych (możliwość wgrywania map zapłonu) do skuterów chińskich 2T na bazie Minarelli Horizontal, więc mógłbyś szukać może być znalazł coś pod Rieju :icon_biggrin:

 

Pzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tuningowany można kupić ale żeby mieć możliwość regulacji do mogułu musi być interfejs diagnostyczny, którym można go połączyć z kopmuterem.

 

Racja. W moduły mikroprocesorowe można ingerować za pomocą komputera (zmiany map zapłonu). Zwykły moduł taki np. w skuterze to kilka diód prostowniczych, tyrystorów itp. w nich nie da się nic zrobić.

 

Jestem tylko ciekaw czy można by poprawić charakterystykę silnika zmieniając ustawienie impulsatora, i czy przyniosło by to jakieś korzyści. Domniemając oczywiście że ,,fabryka" ustawiła specjalnie tak ten impulsator by zmienić na nie korzyść pracę zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tuningowany można kupić ale żeby mieć możliwość regulacji do mogułu musi być interfejs diagnostyczny, którym można go połączyć z kopmuterem.

 

Wiadomo że trzeba mieć odpowiednie urządzenie, oprogramowanie i nieco umiejętności do tego. :icon_razz:

 

Jestem tylko ciekaw czy można by poprawić charakterystykę silnika zmieniając ustawienie impulsatora, i czy przyniosło by to jakieś korzyści. Domniemając oczywiście że ,,fabryka" ustawiła specjalnie tak ten impulsator by zmienić na nie korzyść pracę zapłonu.

 

Podobno producent tych pojazdów, robi tak że jest ustawiona taka mapa zapłonu, żeby silnik jak najmniejszą werwę i osiągi miał na takim module.

Gadałem raz z gościem, który kupił do swojego skutera moduł, który nie ma opcji wgrywania i zmian map zapłonu, ale miał wgraną jedną mape oznaczoną +15% w stosunku do seryjnej mapy na seryjnym module.

Twierdzi, że już na seryjnym skuterze możba było odczuć ciut lepsze przyśpieszenie i lepszą rekacje na gaz, nie mówiąc juz o tuningu, wymiana kilku części + taki moduł może dac całkiem przyzwoite efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam chciałbym wznowić temat i dowiedzieć się czy wie ktoś coś więcej na temat podłańczania moto do kompa przez interfejs diagnostyczny. Czy można zrobić to domowymi sposobami. I jeszcze nawiązując do tego jesli przykładowo w derbi sendzie na module jest blokada obrotów to czy można "zmienić ustawienia" w module ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...