Skocz do zawartości

Luzy zaworowe CBR900


kazan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że postów o zaworach na forum jest na pęczki, ale nie udało mi się doszukać odpowiedzi na pytanie:

czy z czasem szczelina na zaworach robi się większa czy mniejsza??

 

mierzyłem dziś u siebie i większość wypada blisko tej ciaśniejszej granicy i nie wiem czy to dobrze i mam spory zapas jeszcze czy już trzeba na gwałt robić zaworki

 

wyniki miałem następujące:

wg serwisówki na dolotowych powinienem mieć od 0,13 do 0,19 a mam 0,13 do0,15

a na wydechowych powinno być od 0,19 do 0,25 a jest od 0,20 do 0,22

 

moto Honda CBR900RR SC33 97rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma na to reguły...

Ponoć zawory w kawach mają tendencję do uklepywania sie w gniazdach głowicy i tam akurat luz sie zmniejsza...

 

U mnie w Busie akurat jest pół na pół - jedne sie zmniejszają a drugie powiększają :wink:

 

Najlepiej ustawić w połowie zakresu i wtedy jest pewność, że czy luz bedzie się zwiększał czy zmniejszał to do następnej regulacji i tak bedzie trzymał sie w dopuszcalnych granicach.

 

Może ktoś ustawił Ci wczesniej tak ciasno luzy i tak się poprostu trzymają, albo najzwyczajniej się zmniejszają. Tam gdzie masz luzy na dolnej granicy(0,13) to niestety jest trochę ryzykowne zostawić je na kolejeny sezon, bo jesli luz dalej bedzie się mniejszał to niestety grozi to podpraciem zaworów i wypaleniem gniazd...

Wiekszy luz tak praktycznie jest mało szkodliwy - zaczyna być słychać cykanie i powoli motocykl zaczyna tracić moc. Niestety małego luzu nie słychać :)

 

Także moim zdaniem w dobrym momencie zerknełeś do luzów i niestety czeka Cię regulacja...

Obecnie kończe regulację u siebie i graniczne wartości sprowadzałem do połowy zakresu.

 

Także zabieraj się do roboty.

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że postów o zaworach na forum jest na pęczki, ale nie udało mi się doszukać odpowiedzi na pytanie:

czy z czasem szczelina na zaworach robi się większa czy mniejsza??

 

mierzyłem dziś u siebie i większość wypada blisko tej ciaśniejszej granicy i nie wiem czy to dobrze i mam spory zapas jeszcze czy już trzeba na gwałt robić zaworki

 

wyniki miałem następujące:

wg serwisówki na dolotowych powinienem mieć od 0,13 do 0,19 a mam 0,13 do0,15

a na wydechowych powinno być od 0,19 do 0,25 a jest od 0,20 do 0,22

 

moto Honda CBR900RR SC33 97rok

 

 

Witam

 

Ja bym jeszcze nic nie ruszal, wszystko jest przeciez w normie...

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja bym jeszcze nic nie ruszal, wszystko jest przeciez w normie...

 

pozdrawiam

 

 

skoro jest szansa, że luz się będzie zmniejszał to robić trzeba bo w połowie sezonu rozbierać moto to bez sensu a za te 8 do 10 tys. km będzie już za późno pewnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jest szansa, że luz się będzie zmniejszał to robić trzeba bo w połowie sezonu rozbierać moto to bez sensu a za te 8 do 10 tys. km będzie już za późno pewnie

 

 

Jasna sprawa, Twoj wybór, ja napisalem co ja bym zrobil... a luz nie koniecznie musi Ci sie kasowac, no i zeby nie spamowac dopisze jeszcze co zrobilbym dalej...

 

zostaw to sprawdz luz za 3000-4000 km i wtedy przekonasz sie co masz zrobic byc moze, co jest wysoce prawdopodobne luz sie zwiekszy. A to, ze teraz masz takie wartosci nie musi wynikac z tendencji do zmniejszania sie luzu a z poprzedniego ustawienia zaworow ... bo moze byly ustawione blizej nizszych wartosci...

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki na tor są regulowane na małych luzach ( dłuższe otwarcie zaworu ) ale w nich nie ma termostatu i co 1000 km są sprawdzane luzy.

W Twoim przypadku powinny oscylować w połowie tolerancji.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za informacje, nie mam żadnych wątpliwości już, że trzeba się wziąć za regulację, wezmę się chyba za to przy okazji jak wyjmę silnik pod wymianę skrzyni, będzie lepszy dostęp

 

pytanie tylko, czy mogę sobie kluczem zakręcić wałem pod pomiary kontrolne jak będę miał silnik na zewnątrz ze spuszczonym olejem?

 

no i chyba czeka mnie wyciąganie wałków bo inaczej to chyba płytek nie powyciągam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...