tomasz90skomra Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 No czyli elegancko jak da rade tak zrobić, popatrz kupujesz zajechany totalnie cylek za bezcen, tulejujesz na 50 tłok do tego i tyle bo gaźnika itd nie wymianasz tak zeby tylko odaalało, robisz rejestracje, cylek sprzedajesz ten 50ccm zakładasz swój 80 ccm i ... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koper9 Opublikowano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Cylinder mam swój zapasowy, tylko z pękniętą ścianką zewnętrzną... A gdzieś bliżej czegoś takiego nie robią?? Ja jestem dolnego śląska, więc trochę daleko mam do Katowic... Z resztą mam prawie cały drugi silnik.. I czy jakiś rzeczoznawca poszedłby na to żeby po nabiciu do cylindra tulei 50cm3 dał mi jakiś świstek że jest silnik 50cm3 ?? Tak na wszelki wypadek jak bym chciał sprzedać moją DT i kupić sobie drugą (i tą drugą też na 50 zarejestrować). Przeszło by coś takiego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 To tak, trzym tu strone: http://www.motor-tech.katowice.pl/ Nie musisz tam jechać tylko go wysyłasz z listem co ma być zrobione poczytaj tam na stornce albo zadzwoń najlepiej, jest o tym albo zagadaj do uzytkownika forum "pikus91" on tam robił tulejowanie Rs 160, także może Ci też pomóc (jak będzie miał ochote:p). No i mógłbyś się chyba starać w tej firmie o jakiś świstek ze przeprowadzona została zmiana pojemnosci cylindra, zresztą spytaaj rzeczoznawcy twojego, czy się zgodzi na takie coś, żeby poprostu cylinder pomniejsyć srednice a na dowód dasz mu właśnie zaświadczenie z motor-tech'u. Pzd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koper9 Opublikowano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 (edytowane) Dzięki tomasz90skomra. Właśnie do nich dzwoniłem i koszt nabicia tulei nowego i tłoka wyniesie niecałe 500 zł, czyli tyle na ile pozwalają mi fundusze:-) Edytowane 9 Lutego 2008 przez koper9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Nie ma za co nie zapomnij spytać rzeczoznawcy, bo 500 droga nie chodzi :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziele90 Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 co do silnika, jeśli ci w mocowaniach jest za mało to możesz zastosować tulejki jakieś metalowo gumowe na zasadzie dystansów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Dlaczego rzeczoznawca nie zgadza się na przeróbki ramy? Co konkretnie miał na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus2905 Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 powiem ci tyle ze rejstracja na 50ccm to ie takie latw i nie skonczy sie na rzeczoznawcy ja to przerabialem u siebie i nie jest to latwe i nie przyjemne jak cie doj....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Moze mi ktos napisac jak przebiega sprawdzanie pojemnosci?? Przeciez chyba rzeczoznawca nie zdejmnie mi glowicy, i nie zmierzy srednicy i skoku tloka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 (edytowane) No prawidłowo według wzoru na pojemność każdego walca czyli wysokość razy pole podstawy. Naszą wysokością jest skok tłoka, a pole podstawy to pole koła o średnicy naszego cylindra, zatem V-pojemnośćr-średnica cylindra podzielona przez 2skok-wiadomo Wszystko wyrażamy w cm np promień mamy 24mm to 2,4 cm, dzięki temu mamy wynik w ccm:) V=skok* 2*Pi*r(do kwadratu) I mamy pojemność, inaczej nie da się tego policzyć, trzeba znać skok i średnicę. Dlatego rzeczoznawca będzie musiał zadowolić się zaświadczeniem od firmy która przeprowadzi taką operację :bigrazz: Pzdr. Edytowane 10 Lutego 2008 przez tomasz90skomra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 A jaka to jest firma ktora przeprowadzi taka operacje ?? Przeciez kurde , niektore 50 cc przy zdejmowaniu glowicy wymagaja nowej uszczelki, wiec kurde kto mi pokryje koszta za nowa uszczelke?? A skad mam pewnosc kto bedzie mi zdejmowac glowice?? A czy musze wyrazac zgode?? Chyba nie . NIkt nie bedzie mi grzebac w silniku. Przeciez to jest chore. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Co ty piszesz tak dziwnie na kacu jakimś czy co :bigrazz: Zaświadczenie od firmy, która przeprowadzi Ci tulejowanie na 50ccm. Uszczelke pod głowicą trzeba zmienić po zjęciu głowicy. Chodzi Ci o firmę , która sprawdzi Ci pojemność? Ja o takich nie słyszałem nawet gdyby były, to jak mieli by to zrobić bez ściągania głowicy tudzież cylindra, bez żdnych danych matematycznie nie da się tego obliczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 a ja mam takie pytanie czy autor tematu chce latac na tej 50 czy moze chce powrocic na 80 ale juz z papierami na 50?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 No prawidłowo według wzoru na pojemność każdego walca czyli wysokość razy pole podstawy. Naszą wysokością jest skok tłoka, a pole podstawy to pole koła o średnicy naszego cylindra, zatem V-pojemnośćr-średnica cylindra podzielona przez 2skok-wiadomo Wszystko wyrażamy w cm np promień mamy 24mm to 2,4 cm, dzięki temu mamy wynik w ccm:) V=skok* 2*Pi*r(do kwadratu) I mamy pojemność, inaczej nie da się tego policzyć, trzeba znać skok i średnicę. Dlatego rzeczoznawca będzie musiał zadowolić się zaświadczeniem od firmy która przeprowadzi taką operację :buttrock: Pzdr. Piszesz w ten sposob, ze mozna tak to rozumiec ze chodzi Ci o firme ktora sprawdza pojemnosc a nie o firme ktora wykonuje tulejowanie cylindra. Dlatego stad te nie porozumienie. Ja tez nie slyszalem o firmie sprawdzajacej pojemnosc, wiec dlatego sie Ciebie pytalem. A powiedz mi, jak jestes taki madry, w jaki sposob rzeczoznawca sprawdzi pojemnosc silnika jak nie ma jakiego kolwiek pojecia o mechanice 2T przy ktorej sprawdzanie pojemnosci opiera sie na podstawach wzorow z fizyki?? On Ci moze potwierdzic pojemnosc, na podstawie papierow, a nie na podstawie zagladania do cylindra. Przynajmniej tak mi sie wydaje. A nie wydaje mi sie , ze firma ktora wykonuje tulejowanie cylidrow jest upowazniona do tego zeby wydac kwitek, pod ktory rzeczoznawca wystawi Ci dokument ze pojazd nie przekracza przepisowej pojemnosci 49 cm3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 W końcu to jest RZECZOZNAWCA, ja tam nie wiem nigdy nie byłem ale pewnie to jest taki rzeczoznawca, który nigdy nie rozbierał, komara, także tak jak mówisz różnie może być, ale to od niega zależy jaki kwitek Ci wystawi oczywiście kwitek od np. Motor tech nie bedzie miał jakiejś "sily prawnej" ale będzie to dowód mysle dla rzeczoznawcy a przynajmniej powinien być, ale wiadomo z róźniej gliny są ludzie ulepieni, czyli wszystko zależy od tego całego "RZeczoZNawcy". Może jakieś badanie techniczne, ale nie sądze, żeby tam byli w stanie zmierzyć pojemność silnika, w Polsce przepisy są chore także wszystko jest możliwe w tym temacie. P.S. Sorry że tak dziwnie pisze, jak przeczytałem swojego posta to rzeczywście ja pisze dziwnie a nie Ty :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.