Skocz do zawartości

transalp....jak bierze olej...strach w oczach???


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

drugie moje pytanko: moj trapi niestetetywykazuje tendencje do brania oleju.paru kolesi mi mowiło ze to normal w tych motorach i głownie chodzi o uszczelniacze zaworów ktorych wymiana "podobno" nie jest wielkim wyczynem - robota w miare prosta. przebieg moj sprzet ma juz dosc sporawy(setki jeszcze nie przeszedł :) )i jeden ze znajomych mechanikow mysli ze moze jednak to juz pierscien olejowy zaczyna byc slaby...moze nawet tłoki...jakie macie doswiadczenia w tej kwestii????przejechane sprzet ma ok 70 kilo.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli naprawde dużo go wsysa to nie ma rady, silnik na stół i zdejmij głowice, jeżeli tam jest wszystko OK, to może być już tylko gożej bo albo pierścienie albo co gorsza uszkodzony tłok. Napisz czy ci się nadmiernie grzeje, i czy cylindry równo się nagrzewają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj trapi został spłodzony w 1989. teraz spaliny wygladają w porządku....kiedys jezdziłem na spieprzonych gazniorach wiec było czarno.teraz gazniki wymienione i sadzy brak,zbyt siwy tez nie jest.no ale zre......ze 3 setki na 100....+/-

 

moj trapi został spłodzony w 1989. teraz spaliny wygladają w porządku....kiedys jezdziłem na spieprzonych gazniorach wiec było czarno.teraz gazniki wymienione i sadzy brak,zbyt siwy tez nie jest.no ale zre......ze 3 setki na 100....+/-

 

 

a spalanie paliwa...piateczka mu wystarcza w zupelności.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja AT'91 z olejem Agip semi 15W50 jeżdżona od czasu do czasu po lesie potrafiła spalić 100-150ml na 1000. Zmieniłem olej na Agip syntetyk 10W60 i nie widzę ubytków. Zanim cokolwiek ruszysz w silniku, który pali odpowiednią ilość paliwa i bierze trochę (bo to w sumie niewiele) oleju (a jak z mocą odczuwalną?) - zmień oliwę na nową, dobrą. Wtedy zobacz co ze spalaniem. Niepokojące zużycie to 500ml na tysiaka. Na razie nie ma wielkich powodów do zmartwień :-).

 

Ewentualnie zmierz ciśnienie sprężania metodą "na sucho" i z olejem. O tych pomiarach znajdziesz tematy w wyszukiwarce bo były nie raz.

 

PS: a mój przebieg? 64500km nie kręcone. Ale AT nie ma miejsca na setki kilometrów w liczniku. Myślę, że powinna być jedynka lub dwójka :icon_evil:.

Edytowane przez wieczny student
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ja myślałem ze ci pije ze 3 litry jak tak panikujesz :smile:

Zanim rzemieślniczo silnik na stół

dlaczego rzemieślniczo? Myślisz że w serwisach mają komory bezpyłowe i pracują w maskach i białych rękawiczkach?

Nie jestem zwolennikiem wyjmowania silników z byle powodu, wiadomo że zaczyna się od najprostszych rzeczy ale jak trzeba to trzeba, i wole to zrobić u siebie bo nikt ci nie zrobi tak dokładnie jak ty sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde 3 sety na 1000 km - olej to, szkoda kasy na grzebanie w dobrym silniku.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mojka dywersja, choc silnik inny to tez lubi lyknac. jednak ja jezdze na mineralu i tak do 200ml/1kkm niekiedy wezmie, na polsyntezie pewnie byloby mniej. zacznij od zmiany oliwy - zawsze to tansze niz rozgrzebywanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Czlowieku, zluzuj poslady :P. Ja bym w tym nie grzebal :].

Moja TDMa w szybkiej trasie zarla i litra na 1000km :icon_rolleyes:. 100% sprawna nowa TDMa, moze jesc 0,3l/1000km. Wiem z autopsji, bo sam sie zastanawialem nad remontem swojej i pytalem na wszystkich mozliwych forach swiata, czy sie w to bawic. (Tak, wiem, ze to zupelnie inny silnik niz w Trampku).

 

W pierwszej kolejnosci zalej motorek gestszym olejem i smigaj. Cos w stylu 15W50. Jak bedzie olej znikal dalej, to wtedy (gdy naprawde bedzie Ci to gralo na ambicji) mozesz pobawic sie uszczelniaczami. Ale tak to bym sie nie martwil. Do pol litra na 1000km jeszcze nie ma co panikowac :].

 

Kiedys na forum pisal niejaki rambo, ktorego trampek zarl 1,5l/1000km. Silnik mial najechane grubo ponad 100kkm :].

Zaraz poszukam...

 

O tu:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=39161&hl=

 

Pozdro

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...