rumburak Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 drugie moje pytanko: moj trapi niestetetywykazuje tendencje do brania oleju.paru kolesi mi mowiło ze to normal w tych motorach i głownie chodzi o uszczelniacze zaworów ktorych wymiana "podobno" nie jest wielkim wyczynem - robota w miare prosta. przebieg moj sprzet ma juz dosc sporawy(setki jeszcze nie przeszedł :) )i jeden ze znajomych mechanikow mysli ze moze jednak to juz pierscien olejowy zaczyna byc slaby...moze nawet tłoki...jakie macie doswiadczenia w tej kwestii????przejechane sprzet ma ok 70 kilo.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Jaki rocznik, kolor spalin, jaki olej, jakie ma spalanie paliwa? I jaka to konsumpcja tego oleju w przeliczeniu na 1000km? BTW: tutaj znajdziesz chyba więcej odpowiedzi: http://www.transalpclub.pl/forum/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz102 Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Jeżeli naprawde dużo go wsysa to nie ma rady, silnik na stół i zdejmij głowice, jeżeli tam jest wszystko OK, to może być już tylko gożej bo albo pierścienie albo co gorsza uszkodzony tłok. Napisz czy ci się nadmiernie grzeje, i czy cylindry równo się nagrzewają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Zanim rzemieślniczo silnik na stół może by tak przeanalizować objawy, pomierzyć kompresję...? Rzucić okiem na świece... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumburak Opublikowano 7 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 moj trapi został spłodzony w 1989. teraz spaliny wygladają w porządku....kiedys jezdziłem na spieprzonych gazniorach wiec było czarno.teraz gazniki wymienione i sadzy brak,zbyt siwy tez nie jest.no ale zre......ze 3 setki na 100....+/- moj trapi został spłodzony w 1989. teraz spaliny wygladają w porządku....kiedys jezdziłem na spieprzonych gazniorach wiec było czarno.teraz gazniki wymienione i sadzy brak,zbyt siwy tez nie jest.no ale zre......ze 3 setki na 100....+/- a spalanie paliwa...piateczka mu wystarcza w zupelności......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 3 setki na 100km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumburak Opublikowano 7 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 3 setki na 100km? prostuje 3 setki na 1000 oczywiscie....czasem....krople wiecej..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 (edytowane) Moja AT'91 z olejem Agip semi 15W50 jeżdżona od czasu do czasu po lesie potrafiła spalić 100-150ml na 1000. Zmieniłem olej na Agip syntetyk 10W60 i nie widzę ubytków. Zanim cokolwiek ruszysz w silniku, który pali odpowiednią ilość paliwa i bierze trochę (bo to w sumie niewiele) oleju (a jak z mocą odczuwalną?) - zmień oliwę na nową, dobrą. Wtedy zobacz co ze spalaniem. Niepokojące zużycie to 500ml na tysiaka. Na razie nie ma wielkich powodów do zmartwień :-). Ewentualnie zmierz ciśnienie sprężania metodą "na sucho" i z olejem. O tych pomiarach znajdziesz tematy w wyszukiwarce bo były nie raz. PS: a mój przebieg? 64500km nie kręcone. Ale AT nie ma miejsca na setki kilometrów w liczniku. Myślę, że powinna być jedynka lub dwójka :icon_evil:. Edytowane 7 Lutego 2008 przez wieczny student Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz102 Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Kurde ja myślałem ze ci pije ze 3 litry jak tak panikujesz :smile:Zanim rzemieślniczo silnik na stół dlaczego rzemieślniczo? Myślisz że w serwisach mają komory bezpyłowe i pracują w maskach i białych rękawiczkach? Nie jestem zwolennikiem wyjmowania silników z byle powodu, wiadomo że zaczyna się od najprostszych rzeczy ale jak trzeba to trzeba, i wole to zrobić u siebie bo nikt ci nie zrobi tak dokładnie jak ty sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 kurde 3 sety na 1000 km - olej to, szkoda kasy na grzebanie w dobrym silniku. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazzzi Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 mojka dywersja, choc silnik inny to tez lubi lyknac. jednak ja jezdze na mineralu i tak do 200ml/1kkm niekiedy wezmie, na polsyntezie pewnie byloby mniej. zacznij od zmiany oliwy - zawsze to tansze niz rozgrzebywanie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 (edytowane) Czolem! Czlowieku, zluzuj poslady :P. Ja bym w tym nie grzebal :].Moja TDMa w szybkiej trasie zarla i litra na 1000km :icon_rolleyes:. 100% sprawna nowa TDMa, moze jesc 0,3l/1000km. Wiem z autopsji, bo sam sie zastanawialem nad remontem swojej i pytalem na wszystkich mozliwych forach swiata, czy sie w to bawic. (Tak, wiem, ze to zupelnie inny silnik niz w Trampku). W pierwszej kolejnosci zalej motorek gestszym olejem i smigaj. Cos w stylu 15W50. Jak bedzie olej znikal dalej, to wtedy (gdy naprawde bedzie Ci to gralo na ambicji) mozesz pobawic sie uszczelniaczami. Ale tak to bym sie nie martwil. Do pol litra na 1000km jeszcze nie ma co panikowac :]. Kiedys na forum pisal niejaki rambo, ktorego trampek zarl 1,5l/1000km. Silnik mial najechane grubo ponad 100kkm :].Zaraz poszukam... O tu:http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=39161&hl= Pozdro Edytowane 8 Lutego 2008 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 prostuje 3 setki na 1000 oczywiscie....czasem....krople wiecej.....to w ogóle nawet nie myśl o remoncie... 3steki na 1000 to jest przyzwoity wynik. moim zdaniem nie warto tego ruszac.pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Nie rozbierać silnika.Przejść na olej klasy cośtamW50-60 Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calmicoko Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Jeśli niema dużo roboty przy wymianie uszczelniaczy przy zaworach to ja bym je wymienił i wtedy sprawdził czy bieże olej, prawdopodobnie moze być to przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.