Chmiell Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Hej, Jak wszystkim wiadomo seryjnie bardzo niewiele motocykli ma zinstalowane światła ksenonowe, a każdy by chciał. W związku z tym mam pytanie bardziej tech (do praktyków nie teoretyków) niż prawne (wiem że w przypadku samochodów ma być poziomowanie i czyszczenie a jeżeli chodzi o moto to np. w BMW nie widziałem spryskiwaczy także pewnie nie jest to konieczne) Czy ktoś z was ma zainstalowane zestawy HID, xenon czy jakolwiek by się to nazywało z żarówkami pasującymi do standardowych gniazd typu H4, H7 itp? Zestawy takie oferowane są przez wiele firm (oczywiście google dają mnóstwo przykładów) np:http://zestawyxenon.pl/http://www.xenony.com/http://www.xenony.net.pl/ Jeżeli macie toto zainstolowane to co to jest warte? Koszty w sumie nie są aż tak duże a teoretyczne zalety są oczywiste. Wdzięczny za wszelakie opinie będę niezmiernie :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Zanim zaczniesz coś poważniej myslec bierz pod uwagę, ze potrzebujesz zestawu na jeden palnik. Oszczędzę ci szukania - komplet z przesyłką 150 zeta i widziałem na innych forach (zagranicznych) pozytywne opinie o tym sprzedawcy http://cgi.ebay.pl/BI-XENON-HID-CONVERSION...1QQcmdZViewItem Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Podstawowa sprawa to taka,że ksenon można zamontować tylko w lampach przeznaczonych pod żarówkę H7. Żarówka H4 na innej zasadzie rozprasza światło a co za tym idzie próba montowania ksenonu w lampie na żarówkę h4 skończy się oślepianiem innych kierowców i świeceniem wszędzie tylko nie na drogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Ja to mam i polecam. Mam tylko żarówkę o zbyt wysokiej liczbie K i mi świeci na niebiesko. Wpadnie troche kasy to kupie taką która świeci na biało i będzie w ogóle superos. Jedyny minus to że w dzień nie jest taka skuteczna jak H, ale... od czego są drogowe :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Podstawowa sprawa to taka,że ksenon można zamontować tylko w lampach przeznaczonych pod żarówkę H7. Żarówka H4 na innej zasadzie rozprasza światło ... No ciekawostka. Znaczy w H7 jest drut co się żarzy, a w H4 jest zapałka co się pali? Ksenon (lub poprawniej HID, high intensity discharge) to lampa łukowa. Zasada sziałania jest inna, ale efekt - emitowanie światła - jest taki sam.Sztuczka polega na tym że H7 jest jednożarnikowa a H4 dwużarnikowa. I stąd masz tzw. bi-xenony (dwa palniki w jednej bańce) i H4 "przesuwane" gdzie za pomocą elektromagnesy palnik się przesuwa pod ekran, i to powoduje ograniczenie wiązki. Podstawowa sprawa to się nauczyć czytać. A potem jest już z górki... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 No ciekawostka. Znaczy w H7 jest drut co się żarzy, a w H4 jest zapałka co się pali? Ksenon (lub poprawniej HID, high intensity discharge) to lampa łukowa. Zasada sziałania jest inna, ale efekt - emitowanie światła - jest taki sam.Sztuczka polega na tym że H7 jest jednożarnikowa a H4 dwużarnikowa. I stąd masz tzw. bi-xenony (dwa palniki w jednej bańce) i H4 "przesuwane" gdzie za pomocą elektromagnesy palnik się przesuwa pod ekran, i to powoduje ograniczenie wiązki. Być może źle się wysłowiłem,ale poczytaj opinie np YUBY'ego ,która potwierdza moją teorię - zresztą sprawdzoną w praktyce. H4 odbija swiatło w inny sposób niż H7 a co za tym idzie konstrukcje odbłyśników lamp są inne. Wkładają H7 , która rozprasza światło po całym swoim obwodzie(podobnie jak ksenon) do lampy przeznaczonej pod żarówkę h4 będziesz tylko częściowo świecił na drogę. Reszta światła będzie waliła w oczy jadącym z naprzeciwka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chmiell Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Ja zamontowałem xenon do lampy H-4, mam barwę 8000K.Są oczywiście zalety- mianowicie potężne światło zarówno w dzień i w nocy, minus jest tylko jeden a mianowicie jak wiadomo jest to lampa bez soczewki więc światło jest rozproszone i generalnie oślepia trochę innych ( mi to nie przeszkadza) ale zdecydowanie poprawia oświetlenie drogi.Generalnie Polecam. I tylko nie piszcie ło matko oślepia i że to grzech.POLECAM Wielkie dzęki za odpowiedzi - jeżeli chodzi o szczegóły to moto mam jak w opisie i wymaga w zasadzie 2xH7 (jeden do drogowych i jeden do pozycji) Cieszę się że na razie przeważają opinie jednak że warto i że te zestawy to nie jest ściema - czyli co raz bardziej zaczynam się łamać i może na wiosnę zapakuję sobie taki zestaw. W ramach wszystkich odpowiedzi jakie do tej pory dostałem nasunęły mi się jeszcze dwa dodatkowe pytania 1. Jaką temperaturę barwową kupować coby nie była za niebieska - 6, 8 czy 10k lux?2. Jeżeli bym kupował to nie wiem czy kupować podwójny zestaw czy kupić tylko 1 dla pozycji? może macie jakieś sugestie? w sumie na światłach drogowych aż tyle się nie jeździ, al emoze nie warto tu "oszczędzać" Oczywiście nieustająco jestem zobowiązany za opinie,ZdrówkoChmiell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziqz-tr Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 W ramach wszystkich odpowiedzi jakie do tej pory dostałem nasunęły mi się jeszcze dwa dodatkowe pytania 1. Jaką temperaturę barwową kupować coby nie była za niebieska - 6, 8 czy 10k lux?2. Jeżeli bym kupował to nie wiem czy kupować podwójny zestaw czy kupić tylko 1 dla pozycji? może macie jakieś sugestie? w sumie na światłach drogowych aż tyle się nie jeździ, al emoze nie warto tu "oszczędzać" Oczywiście nieustająco jestem zobowiązany za opinie,ZdrówkoChmiell Ja sobie właśnie skończyłem montować ksenon w bandziorze. Lampa na soczewce. Jeszcze nie zdążyłem przetestować w nocy ale wstępne oględziny wypadły pozytywnie. Mam zestaw 6000K. Jeśli chodzi barwę to im wyższa tym bardziej wpada w niebieski i pogarsza się światło. Gdzieś czytałem, że najlepsze barwy to:4300K do lampy bez soczewki 6000K do soczewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikesti Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 ja bym Ci proponował na mijania xenon a na długie normalną żarówkę,xenon ma światło przybliżone do światła dziennego i w dzień słabo go widać z daleka, a jak załączysz długie to bedzie ok.sam jestem na etapie zamawiania xenon-u ( soczewka h7 )a na długie mam H4 ( kupuje Philips MotoVison ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Dużo zależy od konstrukcji moto i gustów właściciela. np. u mnie pasowałaby tylko jedna lampa, więc musi być przesuwany palnik.A wsadzanie żarówy H7 do lampy projektowanej do H4 to jakaś pomyłka. Oczywiście że bedzie siało po bokach (analogicznie zalewanie silnika benzynowego ropą jest niestosowne...) pozdro! Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Podstawowa sprawa to taka,że ksenon można zamontować tylko w lampach przeznaczonych pod żarówkę H7. Żarówka H4 na innej zasadzie rozprasza światło a co za tym idzie próba montowania ksenonu w lampie na żarówkę h4 skończy się oślepianiem innych kierowców i świeceniem wszędzie tylko nie na drogę. Inne są palniki pod H7, a inne pod H4... Trzeba tylko zastosować odpowiedni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 A ja mam żarówkę H1 w świetle mijania i H4 w drogowym. Zastanawiam się nad kupnem Xenona wyłacznie do światła mijania, bo jak wiadomo w Fazerach światła są kiepskie. Czy myślicie, że jest możliwość podłączenia takiego światła w jakiejś firmie i sprawdzenia jak to działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chmiell Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Krótko i na temat zamów komplet H-7 6000K i wierz mi będziesz zajebiście szczęśliwy. Ja mam właśnie w tej chwili 2x H7 (drogowe/mijania) i jeżeli takie są opinie to chyba będę kupował. Mam jeszcze jedno dodatkowe pytanie - gdzie i jak mocujecie przetwornice napięcia? U mnie w Bandziorku jest "pół" owiewka (znaczy tylko na lampę) i wstępnie myślałem coby tam właśnie zapakować przetwornice, jedyne co to nie wiem jeszcze jak je mocować coby dobrze trzymało i nie wyglądało jak przez przysłowiowy "lufcik" :biggrin: Może ktoś coś podobnego już zrobił i ma foty? Of korz za wszelakie sugestie wdzięczność moją macie :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 (edytowane) Ja mam właśnie w tej chwili 2x H7 (drogowe/mijania) i jeżeli takie są opinie to chyba będę kupował.Mam jeszcze jedno dodatkowe pytanie - gdzie i jak mocujecie przetwornice napięcia? U mnie w Bandziorku jest "pół" owiewka (znaczy tylko na lampę) i wstępnie myślałem coby tam właśnie zapakować przetwornice, jedyne co to nie wiem jeszcze jak je mocować coby dobrze trzymało i nie wyglądało jak przez przysłowiowy "lufcik" ;) Może ktoś coś podobnego już zrobił i ma foty? Of korz za wszelakie sugestie wdzięczność moją macie :biggrin: Dowiadywałem się jakie wymiary ma przetwornica w takim zestawie do motocykla, które oferuje www.xenonowe.pl -jest to 8x7x3 cm, a długośc kabli wysokiego napięcia to ok 30 cm. Edytowane 11 Lutego 2008 przez Occult Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chmiell Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Zanim zaczniesz coś poważniej myslec bierz pod uwagę, ze potrzebujesz zestawu na jeden palnik. Oszczędzę ci szukania - komplet z przesyłką 150 zeta i widziałem na innych forach (zagranicznych) pozytywne opinie o tym sprzedawcy http://cgi.ebay.pl/BI-XENON-HID-CONVERSION...1QQcmdZViewItem A czy ktoś sprowadzał tego typu zestawy do Polski? Jak z cłem i VAT'em? Czy ktoś z was już trenował tą opcję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.