Pazdi Opublikowano 11 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2003 Czytałem kiedyś w gazecie że jak robi się szlif cylindra to od razu powinno sie zrobic regeneracje wału korbowego. Czy to prawda??W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2003 Nie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 13 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2003 Znany trik nieuczciwych serwisów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 13 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2003 Jak robiłem szlif po 24 tys. ludź ocenił stan mojego wału na 5-10 tys. Używam miksolu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pazdi Opublikowano 13 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2003 Pisało coś o tym że jak nie zrobie regeneracji to najpierw mi pójdzie wał a potem łożyska, że niby przez zwiększoną kompresję. Ale z drugiej strony bez przesady żeby przez szlif mialo sie wszystko tak zacząć pieprzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 13 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2003 Pisało coś o tym że jak nie zrobie regeneracji to najpierw mi pójdzie wał a potem łożyska' date=' że niby przez zwiększoną kompresję. Ale z drugiej strony bez przesady żeby przez szlif mialo sie wszystko tak zacząć pieprzyć[/quote']Przecież przed szlifem (jak jeszcze cylinder był nówka) kompresja była taka sama jak będzie po szlifie. Czyli to jakaś bzdura :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pazdi Opublikowano 13 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2003 Tylko że jak cylinder był nówka to wał też był nówka. a teraz wał używany już, a cylinder po szlifie. Ale wał jak już mówiłem nie ma aż takich luzów żeby trzba go było regenerować (mam nadzieje bo jeszcze sie zbytnio nie przypatrywałem :lol: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 13 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2003 Przecież przed szlifem (jak jeszcze cylinder był nówka) kompresja była taka sama jak będzie po szlifie. Czyli to jakaś bzdura tez bym sie przychylil do takie zdania! przeciez nwet jak sie planuje glowice to nie regeneruje sie walu a wtedy kompresja wzrasta i to czasem o duze wartosc - moze to byc jedenie przyczyna szybszego zuzycia walu.... wiem ze jak ktos robi remont po wiekszym przebiegu i w starym moto to czesto te rzeczy sie lacza ale szlif moim zdaniem moze spokojnie obejsc sie bez regeneracji walu!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 14 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2003 Regeneracje walu robi sie, gdy lozysko korbowe ma luzy promieniowe (czyli gora-dol)rzedu 0,05 - 0,1mm.Praktycznie mozna to zmierzyc tylko czujnikiem zegarowym. Ale wprawna reka wyczuje taki luz. Gdyby chciec postepowac wlasciwie, to kazdy wyczowalny luz, kwalifikuje wal do regeneracji. Bo jak juz sie luz pojawia, to zachodzi zjawisko udaru i wtedy luz powieksza sie w postepie geometrycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reset® Opublikowano 3 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2004 Ja mam zdanie że jak sie robi remont to juz powino sie zrobic cały i miec pewny silnik a nie ze w połowie sezonu ci wał padnie. A nastepnie mowimy tu (tak mi sie zdaje) o 30 letniej maszynie a nie o 10 letnim simsonie :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekk Opublikowano 4 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2004 Witam!!! Przychylam sie do postu reseta jezeli juz remont to robic cały a nie kombinowac. Poza tym silnik wiatra to jest polska konstrukcja a nie niemiecki simson. Ja widziałem ten twój wał Pazdi i on potrzebuje regenracji chocby dlatego że ma luzy góra dół napewno większe niż 1mm i ma powypadane rolki. Dlatego moja rada jest taka nie kombinuj tylko regeneruj wał. Pozdrawiam :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 4 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2004 Ale wał jak już mówiłem nie ma aż takich luzów żeby trzba go było regenerować Ja widziałem ten twój wał Pazdi i on potrzebuje regenracji chocby dlatego że ma luzy góra dół napewno większe niż 1mm No to tak jak było z jednym gościem u mnie: Pyta się mnie dlaczego mu motor nie działa, nie zapala, jest słaby itp. Twierdził, że to musi być coś z zapłonem, bo silnik jest w stanie idealnym. Zapłon jakiś czas temu osobiście zrobiłem mu na ideał i byłem pewien, że jeżeli go nie dotykał to nic tam nie nawaliło. Przez kilka tygodni truł mi dupe o ten zapłon, bo mu motor nie chodzi a silnik jest idealny bo rozbierał i sprawdzał, a jak w końcu przyjechał do mnie, rozebrałem ten silnik, a tam... luz na zamkach 1,25 mm, na korbowodzie około 1 mm (na oko - nie mierzyłem). Tak zużyty silnik widziałem pierwszy raz w życu 8O A najlepszy był sposób w jaki silnik został przez niego złożony - przy rozbieraniu roztargała mu się uszczelka między cylindrem a karterem to składając włożył tylko połowe uszczelki :lol: :lol: Silnik nie jest zużyty, został profesjonalnie złożony, a tu nie chodzi :lol: heh, no co to za fatum :?: :?: :lol: Co najciekawsze ten koleś kształci się na mechanika samochodowego 8O Teraz już wiem dlaczego czasem mamy takie jazdy w serwisach :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pazdi Opublikowano 5 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2004 Bartekk nie mów że napewno 1mm luzu mial. Bo luz jest ledwo wyczuwalny tylko że jednej rolki brakuje:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.