Skocz do zawartości

Regeneracja wału??


Pazdi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pisało coś o tym że jak nie zrobie regeneracji to najpierw mi pójdzie wał a potem łożyska' date=' że niby przez zwiększoną kompresję. Ale z drugiej strony bez przesady żeby przez szlif mialo sie wszystko tak zacząć pieprzyć[/quote']

Przecież przed szlifem (jak jeszcze cylinder był nówka) kompresja była taka sama jak będzie po szlifie. Czyli to jakaś bzdura :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież przed szlifem (jak jeszcze cylinder był nówka) kompresja była taka sama jak będzie po szlifie. Czyli to jakaś bzdura

tez bym sie przychylil do takie zdania! przeciez nwet jak sie planuje glowice to nie regeneruje sie walu a wtedy kompresja wzrasta i to czasem o duze wartosc - moze to byc jedenie przyczyna szybszego zuzycia walu....

wiem ze jak ktos robi remont po wiekszym przebiegu i w starym moto to czesto te rzeczy sie lacza ale szlif moim zdaniem moze spokojnie obejsc sie bez regeneracji walu!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracje walu robi sie, gdy lozysko korbowe ma luzy promieniowe (czyli gora-dol)rzedu 0,05 - 0,1mm.

Praktycznie mozna to zmierzyc tylko czujnikiem zegarowym. Ale wprawna reka wyczuje taki luz. Gdyby chciec postepowac wlasciwie, to kazdy wyczowalny luz, kwalifikuje wal do regeneracji. Bo jak juz sie luz pojawia, to zachodzi zjawisko udaru i wtedy luz powieksza sie w postepie geometrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!!!

 

Przychylam sie do postu reseta jezeli juz remont to robic cały a nie kombinowac. Poza tym silnik wiatra to jest polska konstrukcja a nie niemiecki simson. Ja widziałem ten twój wał Pazdi i on potrzebuje regenracji chocby dlatego że ma luzy góra dół napewno większe niż 1mm i ma powypadane rolki. Dlatego moja rada jest taka nie kombinuj tylko regeneruj wał.

 

Pozdrawiam :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wał jak już mówiłem nie ma aż takich luzów żeby trzba go było regenerować

 

Ja widziałem ten twój wał Pazdi i on potrzebuje regenracji chocby dlatego że ma luzy góra dół napewno większe niż 1mm

 

No to tak jak było z jednym gościem u mnie: Pyta się mnie dlaczego mu motor nie działa, nie zapala, jest słaby itp. Twierdził, że to musi być coś z zapłonem, bo silnik jest w stanie idealnym. Zapłon jakiś czas temu osobiście zrobiłem mu na ideał i byłem pewien, że jeżeli go nie dotykał to nic tam nie nawaliło. Przez kilka tygodni truł mi dupe o ten zapłon, bo mu motor nie chodzi a silnik jest idealny bo rozbierał i sprawdzał, a jak w końcu przyjechał do mnie, rozebrałem ten silnik, a tam... luz na zamkach 1,25 mm, na korbowodzie około 1 mm (na oko - nie mierzyłem). Tak zużyty silnik widziałem pierwszy raz w życu 8O A najlepszy był sposób w jaki silnik został przez niego złożony - przy rozbieraniu roztargała mu się uszczelka między cylindrem a karterem to składając włożył tylko połowe uszczelki :lol: :lol: Silnik nie jest zużyty, został profesjonalnie złożony, a tu nie chodzi :lol: heh, no co to za fatum :?: :?: :lol: Co najciekawsze ten koleś kształci się na mechanika samochodowego 8O Teraz już wiem dlaczego czasem mamy takie jazdy w serwisach :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...