thefex Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 hejmam nastepujacy problem. podczas jazdy, czasami, obkreci mi sie dzwignia zmiany biegow na walku do tego stopnia, ze nie jestem w stanie zbic biegów w dół. musze sie zatrzymac, odkrecic dzwignie, przestawic ja w prawidlowe polozenie i mooocno dokrecic...problem sie powtarza.dzwignia jest nowa, jezdzilem na niej moze z 10 razy. na poprzedniej wytarly sie wielowypusty. w tej widze podobny efekt. dzwignia jest aluminiowa.na walku zauwazylem tez slady zuzycia wieloklinu i podejrzewam, ze trzebaby go wymienic by wyeliminowac problem. strasznie mnie to denerwuje wiec jak w temacie - czy do wymontowania tego wałka konieczne jest rozpolawianie silnika?moze ktos mial taki problem i sie z nim w jakis sposob uporal? pozdrawiam Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 (edytowane) a może jak już skazujesz na wymianę cały zestaw to pokombinuj z jakimś patentem mądrym...Jak nie wyjdzie to wtedy wymienisz...Ja kiedyś taki patent zrobiłem z kopniakiem, że w dobrym ustawieniu, po skręceniu śruby ściągającej przewierciłem w jednym miejscu obejmę kopki i wałek tegoż kopniaka gdzieś tak do połowy jego grubości.Potem nagwintowałem i zaaplikowałem w to śrubkę 6mm z dobrej stali(śruba zrobiła coś a'la klin), więcej problemów nie było...Polecam zrobić to samo ;) -pół godziny pracy a parę stówek zaoszczędzone lepiej wydać na dobry olej do silnika :crossy: powodzenia :D Edytowane 23 Stycznia 2008 przez Lysy5g1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 (edytowane) hmmm.... wiesz.. powiem ci.... cos w tym moze i bedzie.problem w tym ze to jest niezwykle male i trzeba by zrobic otworek ok 2-3 mm nie wiadomo na przyklad czy ten wałek by nie pekl, wszak wiercenie oslabia konstrukcjepomysl do rozwazenia, poki co nie bede robil prowizorki i czekam na inne propozycje Edytowane 23 Stycznia 2008 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteque Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Z tego co pamiętam w lc4 dźwignia zmiany biegów jest osadzona na stożkowym wielowpuście i dokręcana śrubą wzdłuż wałka?Spróbuj wstępnie oczyścić oba elementy bardzo dokładnie, użyć kleju loctite, skręcić mocno i odczekać dłuższy czas. Trzebaby pomyśleć który rodzaj kleju użyć. Może np. najmocniejszy do gwintów albo do wklejania łożysk? Lub ewentualnie jakiś klej do metalu. Ewentualnie maleńka spoina którą w razie potrzeby liźnięciem szlifierką można będzie usunąć bez dewastacji dźwigni. Oczywiście jako rozwiązanie tymczasowe, aż nie pojawi się kolejny powód do rozpoławiania silnika. Z tego co pamiętam Nitomen tak montował zębatkę zdawczą na uszkodzonym wałku. I to wielokrotnie. Nie spodziewałbym się że wałek wymienisz bez rozpoławiania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 w KLR caly walek biegow wychodzi po zdjeciu pokrywy sprzegla , moze w kacie jest podobnie ? , problem ze spawaniem bedzie taki ze wajcha jest z alu , wiec spaw nie bedzie sie jej trzymal :/ Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 nadmienie, ze mam jeszcze stara dzwignie na polce w garazu, a jest ona stalowa.moze faktycznie to przyspawam.. skoro oba elementy i tak kwalifikuja sie do wymiany predzej czy pozniej... jednak wolalbym nie patentowac i zrobic to tak jak nalezy.. ale wiadmo jak to z funduszami jest, a i rozbiorka calego silnika tylko z tego powodu jest wg mnie malo logiczna Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Jako byly posiadacz LC4 potwierdzam że Wojteque dobrze gadasz ;) U mnie sprawę zalatwił loctite, kładziony na ok. 2-3 wastwy.Problem przestał istnieć.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 nadmienie, ze mam jeszcze stara dzwignie na polce w garazu, a jest ona stalowa.moze faktycznie to przyspawam.. skoro oba elementy i tak kwalifikuja sie do wymiany predzej czy pozniej... jednak wolalbym nie patentowac i zrobic to tak jak nalezy.. ale wiadmo jak to z funduszami jest, a i rozbiorka calego silnika tylko z tego powodu jest wg mnie malo logiczna trzeba było tak od razu że masz dostęp do metalowej dźwigni :banghead: spawaj i lataj do woli :buttrock: :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 kawałek blaszki miedzianej lub fragment puszki po piwie też załatwi problem , trzeba odpowiedni paseczek dociąć i nałożyć na wałek, dźwigienke bardziej się rozszerza i już . chyba że tam jest stożek to będzie troszkę więcej kombinowania żeby to spasować . Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 A ja w GS500 zrobiłem następująco i działa, że ho ho:- ustawiłem dźwignię we właściwym położeniu i skręciłem śrubą, lecz muszę nadmienić, że u mnie dźwignia była przewiercona na przestrzał fi 7( śruba + nakrętka samokontrująca), zaś szczelina była powiększona diaksem o grubość tarczy (1,5 mm).- wywierciłem otwór wiertłem fi 4 tak, aby połowa otworu była w wałku a druga połowa w dźwigni, wierciłem na głębokość niewiele większą niż grubość dźwigni,- poluzowałem śrubę ściskającą dźwignię i wcisnąłem wpust wykonany w gładkiej części wiertła 4,2 mm (twardy materiał i dokładnie kreślona średnica),- skręciłem śrubę ściskającą dźwignię.Czas operacyjny 15 minut :icon_twisted: PS. Proszę nie mylić wpustu z klinem, mechaniory... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 dzieki za rady, widze ze na tym forum jest wiecej patenciarzy :biggrin:mysle, ze po prostu przykleje stopke na Loctite - pytanie tylko, ktory wybrac? Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 (edytowane) najmocniejszy :biggrin: - ja mam zielony do mocowania elementow na stozkach i wybitych gniazd lozysk , numeru nie pamietam.... ale kosz w sprzegla w MZ dawal rade utzrymac :lalag: Edytowane 26 Stycznia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.