Skocz do zawartości

Wałek zmiany biegów - zeby wymienic, trzeba rozpolawiac silnik?


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej

mam nastepujacy problem. podczas jazdy, czasami, obkreci mi sie dzwignia zmiany biegow na walku do tego stopnia, ze nie jestem w stanie zbic biegów w dół. musze sie zatrzymac, odkrecic dzwignie, przestawic ja w prawidlowe polozenie i mooocno dokrecic...

problem sie powtarza.

dzwignia jest nowa, jezdzilem na niej moze z 10 razy. na poprzedniej wytarly sie wielowypusty. w tej widze podobny efekt. dzwignia jest aluminiowa.

na walku zauwazylem tez slady zuzycia wieloklinu i podejrzewam, ze trzebaby go wymienic by wyeliminowac problem. strasznie mnie to denerwuje

 

wiec jak w temacie - czy do wymontowania tego wałka konieczne jest rozpolawianie silnika?

moze ktos mial taki problem i sie z nim w jakis sposob uporal?

 

pozdrawiam

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może jak już skazujesz na wymianę cały zestaw to pokombinuj z jakimś patentem mądrym...

Jak nie wyjdzie to wtedy wymienisz...

Ja kiedyś taki patent zrobiłem z kopniakiem, że w dobrym ustawieniu, po skręceniu śruby ściągającej przewierciłem w jednym miejscu obejmę kopki i wałek tegoż kopniaka gdzieś tak do połowy jego grubości.

Potem nagwintowałem i zaaplikowałem w to śrubkę 6mm z dobrej stali(śruba zrobiła coś a'la klin), więcej problemów nie było...

Polecam zrobić to samo ;) -pół godziny pracy a parę stówek zaoszczędzone lepiej wydać na dobry olej do silnika :crossy: powodzenia :D

Edytowane przez Lysy5g1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.... wiesz.. powiem ci.... cos w tym moze i bedzie.

problem w tym ze to jest niezwykle male i trzeba by zrobic otworek ok 2-3 mm

 

nie wiadomo na przyklad czy ten wałek by nie pekl, wszak wiercenie oslabia konstrukcje

pomysl do rozwazenia, poki co nie bede robil prowizorki i czekam na inne propozycje

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam w lc4 dźwignia zmiany biegów jest osadzona na stożkowym wielowpuście i dokręcana śrubą wzdłuż wałka?

Spróbuj wstępnie oczyścić oba elementy bardzo dokładnie, użyć kleju loctite, skręcić mocno i odczekać dłuższy czas. Trzebaby pomyśleć który rodzaj kleju użyć. Może np. najmocniejszy do gwintów albo do wklejania łożysk? Lub ewentualnie jakiś klej do metalu.

 

Ewentualnie maleńka spoina którą w razie potrzeby liźnięciem szlifierką można będzie usunąć bez dewastacji dźwigni. Oczywiście jako rozwiązanie tymczasowe, aż nie pojawi się kolejny powód do rozpoławiania silnika.

 

Z tego co pamiętam Nitomen tak montował zębatkę zdawczą na uszkodzonym wałku. I to wielokrotnie.

 

Nie spodziewałbym się że wałek wymienisz bez rozpoławiania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w KLR caly walek biegow wychodzi po zdjeciu pokrywy sprzegla , moze w kacie jest podobnie ? , problem ze spawaniem bedzie taki ze wajcha jest z alu , wiec spaw nie bedzie sie jej trzymal :/

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadmienie, ze mam jeszcze stara dzwignie na polce w garazu, a jest ona stalowa.

moze faktycznie to przyspawam.. skoro oba elementy i tak kwalifikuja sie do wymiany predzej czy pozniej...

 

jednak wolalbym nie patentowac i zrobic to tak jak nalezy.. ale wiadmo jak to z funduszami jest, a i rozbiorka calego silnika tylko z tego powodu jest wg mnie malo logiczna

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadmienie, ze mam jeszcze stara dzwignie na polce w garazu, a jest ona stalowa.

moze faktycznie to przyspawam.. skoro oba elementy i tak kwalifikuja sie do wymiany predzej czy pozniej...

 

jednak wolalbym nie patentowac i zrobic to tak jak nalezy.. ale wiadmo jak to z funduszami jest, a i rozbiorka calego silnika tylko z tego powodu jest wg mnie malo logiczna

 

trzeba było tak od razu że masz dostęp do metalowej dźwigni :banghead:

spawaj i lataj do woli :buttrock: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawałek blaszki miedzianej lub fragment puszki po piwie też załatwi problem , trzeba odpowiedni paseczek dociąć i nałożyć na wałek, dźwigienke bardziej się rozszerza i już . chyba że tam jest stożek to będzie troszkę więcej kombinowania żeby to spasować .

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w GS500 zrobiłem następująco i działa, że ho ho:

- ustawiłem dźwignię we właściwym położeniu i skręciłem śrubą, lecz muszę nadmienić, że u mnie dźwignia była przewiercona na przestrzał fi 7( śruba + nakrętka samokontrująca), zaś szczelina była powiększona diaksem o grubość tarczy (1,5 mm).

- wywierciłem otwór wiertłem fi 4 tak, aby połowa otworu była w wałku a druga połowa w dźwigni, wierciłem na głębokość niewiele większą niż grubość dźwigni,

- poluzowałem śrubę ściskającą dźwignię i wcisnąłem wpust wykonany w gładkiej części wiertła 4,2 mm (twardy materiał i dokładnie kreślona średnica),

- skręciłem śrubę ściskającą dźwignię.

Czas operacyjny 15 minut :icon_twisted:

 

 

PS. Proszę nie mylić wpustu z klinem, mechaniory...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady, widze ze na tym forum jest wiecej patenciarzy :biggrin:

mysle, ze po prostu przykleje stopke na Loctite - pytanie tylko, ktory wybrac?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najmocniejszy :biggrin: - ja mam zielony do mocowania elementow na stozkach i wybitych gniazd lozysk , numeru nie pamietam.... ale kosz w sprzegla w MZ dawal rade utzrymac :lalag:

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...