Skocz do zawartości

Skład mieszanki-regulacja gaźnika małe pytanko


SuleY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam mały problem z moją Aprilia. Mianowicie wykręciłem śrubę od składu mieszanki dodatkowo o 0,5obr. (czyli razem 2,5) bo nie chciała schodzić z obrotów. Teraz mam taki problem-po rozgrzaniu silnika chodzi ładnie tak 1500obr/min-1800. Po dodaniu gazu ładnie spada i ogólnie byłoby git - jednak gdy postoi kilka sekund na tych domyślnych obrotach czasami po gwałtownym dodaniu gazu tak jakby na ułamek sekundy dusi silnik, raz nawet po odkręceniu (b. gwałtownie) na maxa mi zgasł. Nie mam pojęcia czy to są objawy zbyt dużej ilości paliwa czy powietrza w mieszance? Mam to tak zostawić czy coś jest nie tak? Gaźnik i filtr powietrza zostały dokładnie wyczyszczone. Silnik jest na dotarciu (ma przejechane 80km), leje olej 1:40 - czy to może być przyczyna? Błagam pomóżcie bo się z tym męczę strasznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy że nie chciała schodzić z obrotów? Na zamkniętej przepustnicy miała wysokie obroty?

Śruba składu mieszanki odpowiada m. in. za przejscie między wolnymi orotami a średnim. Jak zaczniesz kręcić to możesz mieć własnie takie objawy, silnik będzie sie dławił po dodaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chciała schodzić z obrotów to znaczy że po dodaniu gazu obroty zatrzymywały się na 3 tys. i spadały dopiero po szybkim wciśnięciu i odpuszczeniu ssania. Po powolnym rosły a potem znowu na 3.

Gaźnik czyściłeś??

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozdrawiam

Sorry, nie zauważyłem :flesje:

 

nie chciała schodzić z obrotów to znaczy że po dodaniu gazu obroty zatrzymywały się na 3 tys. i spadały dopiero po szybkim wciśnięciu i odpuszczeniu ssania. Po powolnym rosły a potem znowu na 3.

To mi wygląda na to jak by się gdzieś przepustnica blokowała.

Edytowane przez WLD_Wlodi

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silnika robiona była tuleja i nowy tłok. Przepustnica się nie blokuje bo gaźnik dokładnie sprawdzałem. Może ta druga śrubka od położenia przepustnicy jest źle wyregulowana? Przepustnica powinna być tak ledwo ledwo (na jakiś 1,2mm) otwarta przy puszczonym gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba gdzies wczesniej czytalem ze masz zdjety dozownik oleju. Mialem tak samo w poprzednim moto jak mialem zdjety dozownik. Chwile postal ja w gaz a on zgasl, wiec delikatnie go na obroty wprowadzalem jak sie troche rozkrecil to przygazowka, troche dymu z rury :icon_eek: i juz bylo wszystko ok. Na niskich obr silnik nie przepala dokladnie tego oleju i sie zamula.

Edytowane przez radzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to przez dozownik? Kurde spoko już myślałem że spieprzyłem docieranie. Faktycznie nawet rozgrzany troszkę dymi z rury, nie wpadłem na to. :icon_eek: dzięki. Coś z tym robić czy zostawiać jak jest? W sumie jak skończę docierać i będę lał 1:50 półsyntetyka to może być lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ta druga śrubka od położenia przepustnicy jest źle wyregulowana? Przepustnica powinna być tak ledwo ledwo (na jakiś 1,2mm) otwarta przy puszczonym gazie?

 

Przed wszystkim zaczynasz regulacje gaznika od tego ze calkowicie luzujesz linke gaznika a przepustnica ma stuknac o dno gaznika. Sruba obrotow wykrecona calkowicie, trzyma sie w korpusie ale nie dotyka przepustnicy.

W tym polozeniu motocykl powienien chodzic na wolnych przy prawidlowym ustawieniu mieszanki / powietrza za pomoca przeznaczonej do tego sruby. Jezeli nie chce trzymac obrotow to podnosisz przepustnice minimalnie, po pol obrotu sruby regulacyjnej i sprawdzasz w jakim polozeniu moto pracuje najrowniej na wolnych a jednoczesnie wkreca sie bez dlawienia silnika.

Nie schodzenie z obrotow jednocylindrowego silnika mowi tez o mozliwosci braku szczelnosci na kroccach ssacych miedzy gaznikiem i glowica - sprawdz czy tam wszystko jest dobrze osadzone i skrecone.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli przepustnica ma być opuszczona na maxa, potem reguluje mieszankę żeby nie gasł i jak nie chce się wkręcać na obroty to podnoszę przepustnicę i reguluje mieszankę żeby obroty były wolne tak?

Edytowane przez SuleY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...