SuleY Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Witam!Mam mały problem z moją Aprilia. Mianowicie wykręciłem śrubę od składu mieszanki dodatkowo o 0,5obr. (czyli razem 2,5) bo nie chciała schodzić z obrotów. Teraz mam taki problem-po rozgrzaniu silnika chodzi ładnie tak 1500obr/min-1800. Po dodaniu gazu ładnie spada i ogólnie byłoby git - jednak gdy postoi kilka sekund na tych domyślnych obrotach czasami po gwałtownym dodaniu gazu tak jakby na ułamek sekundy dusi silnik, raz nawet po odkręceniu (b. gwałtownie) na maxa mi zgasł. Nie mam pojęcia czy to są objawy zbyt dużej ilości paliwa czy powietrza w mieszance? Mam to tak zostawić czy coś jest nie tak? Gaźnik i filtr powietrza zostały dokładnie wyczyszczone. Silnik jest na dotarciu (ma przejechane 80km), leje olej 1:40 - czy to może być przyczyna? Błagam pomóżcie bo się z tym męczę strasznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Co znaczy że nie chciała schodzić z obrotów? Na zamkniętej przepustnicy miała wysokie obroty? Śruba składu mieszanki odpowiada m. in. za przejscie między wolnymi orotami a średnim. Jak zaczniesz kręcić to możesz mieć własnie takie objawy, silnik będzie sie dławił po dodaniu gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 19 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 nie chciała schodzić z obrotów to znaczy że po dodaniu gazu obroty zatrzymywały się na 3 tys. i spadały dopiero po szybkim wciśnięciu i odpuszczeniu ssania. Po powolnym rosły a potem znowu na 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Jak wygląda świeca? Spróbuj doprowadzić do zgaśnięcia silnika dodając gwałtownie gaz i obejrzyj świecę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 nie chciała schodzić z obrotów to znaczy że po dodaniu gazu obroty zatrzymywały się na 3 tys. i spadały dopiero po szybkim wciśnięciu i odpuszczeniu ssania. Po powolnym rosły a potem znowu na 3.Gaźnik czyściłeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Gaźnik i filtr powietrza zostały dokładnie wyczyszczone.Gaźnik czyściłeś??pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 (edytowane) pozdrawiamSorry, nie zauważyłem :flesje: nie chciała schodzić z obrotów to znaczy że po dodaniu gazu obroty zatrzymywały się na 3 tys. i spadały dopiero po szybkim wciśnięciu i odpuszczeniu ssania. Po powolnym rosły a potem znowu na 3.To mi wygląda na to jak by się gdzieś przepustnica blokowała. Edytowane 20 Stycznia 2008 przez WLD_Wlodi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 To nowy motocykl czy tylko silnik po remoncie ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Do silnika robiona była tuleja i nowy tłok. Przepustnica się nie blokuje bo gaźnik dokładnie sprawdzałem. Może ta druga śrubka od położenia przepustnicy jest źle wyregulowana? Przepustnica powinna być tak ledwo ledwo (na jakiś 1,2mm) otwarta przy puszczonym gazie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzio Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 (edytowane) Chyba gdzies wczesniej czytalem ze masz zdjety dozownik oleju. Mialem tak samo w poprzednim moto jak mialem zdjety dozownik. Chwile postal ja w gaz a on zgasl, wiec delikatnie go na obroty wprowadzalem jak sie troche rozkrecil to przygazowka, troche dymu z rury :icon_eek: i juz bylo wszystko ok. Na niskich obr silnik nie przepala dokladnie tego oleju i sie zamula. Edytowane 22 Stycznia 2008 przez radzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Czyli to przez dozownik? Kurde spoko już myślałem że spieprzyłem docieranie. Faktycznie nawet rozgrzany troszkę dymi z rury, nie wpadłem na to. :icon_eek: dzięki. Coś z tym robić czy zostawiać jak jest? W sumie jak skończę docierać i będę lał 1:50 półsyntetyka to może być lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzio Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Nie tam nic nie spipszyles jak tlok chodzi to jest wszystko ok :icon_eek: to jest 2T a nie silnik od rakiety kosmicznej. Zostaw jak jest i jak zmienisz na 1:50 to powinno byc lepiej. Tylko nie lej za malo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Może ta druga śrubka od położenia przepustnicy jest źle wyregulowana? Przepustnica powinna być tak ledwo ledwo (na jakiś 1,2mm) otwarta przy puszczonym gazie? Przed wszystkim zaczynasz regulacje gaznika od tego ze calkowicie luzujesz linke gaznika a przepustnica ma stuknac o dno gaznika. Sruba obrotow wykrecona calkowicie, trzyma sie w korpusie ale nie dotyka przepustnicy.W tym polozeniu motocykl powienien chodzic na wolnych przy prawidlowym ustawieniu mieszanki / powietrza za pomoca przeznaczonej do tego sruby. Jezeli nie chce trzymac obrotow to podnosisz przepustnice minimalnie, po pol obrotu sruby regulacyjnej i sprawdzasz w jakim polozeniu moto pracuje najrowniej na wolnych a jednoczesnie wkreca sie bez dlawienia silnika.Nie schodzenie z obrotow jednocylindrowego silnika mowi tez o mozliwosci braku szczelnosci na kroccach ssacych miedzy gaznikiem i glowica - sprawdz czy tam wszystko jest dobrze osadzone i skrecone. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 (edytowane) czyli przepustnica ma być opuszczona na maxa, potem reguluje mieszankę żeby nie gasł i jak nie chce się wkręcać na obroty to podnoszę przepustnicę i reguluje mieszankę żeby obroty były wolne tak? Edytowane 22 Stycznia 2008 przez SuleY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Tak. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.