Gość marcpol Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 przerywacz najczesciej mozna pozostawic ten sam. i nie trzeba dodatkowego. ja mam u siebie awarie na oryginalnym hondowskim przerywaczu. jedyna modyfikacja to:- zakup wylacznika dwubiegunowego (dowolny, jaki ci sie podoba)- pociagniecie 3 nowych przewodow ja u siebie wylacznik awarii wpasowalem w lewe przelaczniki, wiec kabli ciagnac nie musialem. schemat przez marcpol nie jest zly, ale sa lepsze i prostsze:D tak wyglada oryginal: L kierunki-----A----|przelacznik|--------------C----|przerywacz|-------- + 12VR kierunki-----B--- |fabryczny |A,B,C - punkty instalki, gdzie nalezy sie wpiac z wylacznikiem awarii wpinamy nowy przewod na wejsciu przelacznika kierunkow i wprowadzamy go na oba wejscia wylacznika dwubiegunowego (mostkujemy wejscia) od jednego wyjscia wylacznika prowadzimy przewod do lewych kierunkow, a z drugiego do prawych. wpiecie kabli mozna zrobic w dowolnym miejscu instalacji, najprosciej przy przelaczniku, bo tam mamy wszystkie 3 punkty blisko siebie i nie trzeba ich szukac w instalce. schemat wpiecia wylacznika: C --------/ ---- AC ------- / ---- B Twój pomysł jest za prosty, oryginalny przerywacz przystosowany jest do określonej mocy, najczęściej do mocy kierunkowskazów po jednej stronie pojazdu i kontrolki, w przypadku podłączenia do niego odbiorników o większej mocy zmieni się częstotliwość migania kierunków, przerywacz może też ulec uszkodzeniu, dlatego w schemacie dodałem 2 przerywacz. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 kolego, no gratuluje.po 1: nigdy nie spotkalem sie z przerywaczem, dla ktorego wzrost obciazenia skutkowal zmiana czestotliwosci pracy. mowa o przerywaczach opartych na przekazniku. zmniejszenie obciazenia - i owszem - wzrost czestotliwosci, ale w druga strone nigdy. po 2: moj pomysl jest za prosty? niezla blyskotliwosc. zawsze uwazalem, ze proste=dobre. widocznie sie mylilem. tak samo zreszta jak wszyscy producenci aut. nie ma auta z dwoma przerywaczami, a kazde ma awaryjne prawda? w dodatku podlaczone tak, jak narysowalem. widocznie wszyscy sie myla, a ty masz racje;) po 3: wyobraz sobie twoj patent, wlacz awaryjne i kierunek. co sie stanie? po 4: tak sie sklada, ze ten moj za prosty uklad dziala mi rewelacyjnie. jakies pytania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Jest auto z dwoma przerywaczami :icon_biggrin: Polska myśl techniki , FSO Polonez :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 kolego, no gratuluje.po 1: nigdy nie spotkalem sie z przerywaczem, dla ktorego wzrost obciazenia skutkowal zmiana czestotliwosci pracy. mowa o przerywaczach opartych na przekazniku. zmniejszenie obciazenia - i owszem - wzrost czestotliwosci, ale w druga strone nigdy. po 2: moj pomysl jest za prosty? niezla blyskotliwosc. zawsze uwazalem, ze proste=dobre. widocznie sie mylilem. tak samo zreszta jak wszyscy producenci aut. nie ma auta z dwoma przerywaczami, a kazde ma awaryjne prawda? w dodatku podlaczone tak, jak narysowalem. widocznie wszyscy sie myla, a ty masz racje;) po 3: wyobraz sobie twoj patent, wlacz awaryjne i kierunek. co sie stanie? po 4: tak sie sklada, ze ten moj za prosty uklad dziala mi rewelacyjnie. jakies pytania? Ad4. Będzie działał rewelcyjnie dopuki nie uszkodzisz przerywacza (zakładajac, że wększe obciążenie nie zmieni częstotliwości migania) Ad3. Są 3 możliwości -wszystko bedzie ok-kierunkowskazy po jednej stronie beda sie ciągle świecić-zmieni się częstotliwość migania - najbardziej prawdopodobne Poprawiony schemathttp://www.wrzuta.pl/obraz/8OQK3KYWkm/s 2 duże prostokąty to przerywacz, mały to przełącznik Nie bierzesz pod uwagę skutków działania większgo obciążenia na przerywacz. Uważam, że wtedy może zostać on uszkodzony i z tego wynika nasza dyskusja. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 TU jest niezły schemat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 markom -> :bigrazz: no to beka :) az sie wierzyc nie chce. tak jest fabrycznie?? czy ten drugi sluzy do awaryjnych do alarmu w co bardziej wierze marcopol ->ad 4: czy wiesz co to jest przekaznik, co czego sluzy i jakie parametry go cechuja? stad tez wynika odpowiedz, ze dwukrotnie wieksze obciazenie nie zmieni czestotliwosci jak i nie uszkodzi przerywacza. ad 3: :D chlopie, czy ty myslisz ze elektrotechnika to zgadywanka? sa 3 mozliwosci? 3 bramki? i za ktoras stoi samochod lub wyjazd na seszele? :P bez obrazy, ale masz mizerne pojecie o elektryce. nie wiesz nawet jakby dzialal twoj uklad. podpowiem ci, ze nie trafiles zadna z powyzszych odpowiedzi ;) z poprawionego schematu tez nic nie wynika. gdzie przelacznik kierunkow, a gdzie awaryjnych? Dariusz -> schmeat jak schemat, niestety niezlym bym go nie nazwal. mam dwa ale:1. omija stacyjke - w acucie ok, ale w moto byle gowniarz wlaczy ci awarie i da dyla - aku wyczerpane - to sie nie nada do moto2. reszta jak w moim, ale wykorzystany wylacznik jednobiegunowy i diody. diod bym uniknal, bo spowoduja spadek napiecia o okolo 1V, przez co nieco ciemniejsze swiecenie kierunkow. jest to prawie niezauwazalne w jasnosci swiecenia, ale prawie stanowi roznice ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 markom -> :) no to beka :icon_mrgreen: az sie wierzyc nie chce. tak jest fabrycznie?? czy ten drugi sluzy do awaryjnych do alarmu w co bardziej wierze Tak jest fabrycznie w starszych modelach Poloneza, Fiata 125p :) Jeden przekaźnik od awaryjnych jeden od kierunkowskazów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzia Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 weż jakiś przełącznik. Podłącz do niego główny prąd z przerywacz i kabel który będzie dzielony na wszystkie kierunkowskazy. Rozumiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 MłodyVFR masz racje, myliłem się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 marcpol -> spoko luz, po to jest 4um zeby sie doksztalcic jak i sprawdzic/podwazyc pewne teorie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dex Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Sposob dolozenia awaryjnych jaki opisal Mlodyvfr jest prosty i skuteczny. Sam jakis czas temu podobnie postapilem i dzialaja bez zarzutu. Nie ma co tutaj wymyslac cudow :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 tak wyglada oryginal: L kierunki-----A----|przelacznik|--------------C----|przerywacz|-------- + 12VR kierunki-----B--- |fabryczny | A,B,C - punkty instalki, gdzie nalezy sie wpiac z wylacznikiem awarii wpinamy nowy przewod na wejsciu przelacznika kierunkow i wprowadzamy go na oba wejscia wylacznika dwubiegunowego (mostkujemy wejscia) od jednego wyjscia wylacznika prowadzimy przewod do lewych kierunkow, a z drugiego do prawych. wpiecie kabli mozna zrobic w dowolnym miejscu instalacji, najprosciej przy przelaczniku, bo tam mamy wszystkie 3 punkty blisko siebie i nie trzeba ich szukac w instalce. schemat wpiecia wylacznika: C --------/ ---- AC ------- / ---- B To głupio zabrzmi,ale może ktoś to zobrazować w paincie :icon_mrgreen: ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Witam. Czy istnieje mozliwosc "dolaczenia" swiatel awaryjnych? Co trzeba zrobic, aby te swiatla awaryjne miec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kelpi80 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Polecam bardzo fajny watek: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...AT%A3A+AWARYJNE i wyszukiwarke forumowa ŚWIATŁA AWARYJNE i sposob podlaczenia przez mlodegoVFR, pozwole zacytowac :icon_evil: L kierunki-----A----|przelacznik|--------------C----|przerywacz|-------- + 12VR kierunki-----B--- |fabryczny | pozdrowienia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 przerywacz najczesciej mozna pozostawic ten sam. i nie trzeba dodatkowego. ja mam u siebie awarie na oryginalnym hondowskim przerywaczu. jedyna modyfikacja to:- zakup wylacznika dwubiegunowego (dowolny, jaki ci sie podoba)- pociagniecie 3 nowych przewodow ja u siebie wylacznik awarii wpasowalem w lewe przelaczniki, wiec kabli ciagnac nie musialem. schemat przez marcpol nie jest zly, ale sa lepsze i prostsze:D tak wyglada oryginal: L kierunki-----A----|przelacznik|--------------C----|przerywacz|-------- + 12VR kierunki-----B--- |fabryczny |A,B,C - punkty instalki, gdzie nalezy sie wpiac z wylacznikiem awarii wpinamy nowy przewod na wejsciu przelacznika kierunkow i wprowadzamy go na oba wejscia wylacznika dwubiegunowego (mostkujemy wejscia) od jednego wyjscia wylacznika prowadzimy przewod do lewych kierunkow, a z drugiego do prawych. wpiecie kabli mozna zrobic w dowolnym miejscu instalacji, najprosciej przy przelaczniku, bo tam mamy wszystkie 3 punkty blisko siebie i nie trzeba ich szukac w instalce. schemat wpiecia wylacznika: C --------/ ---- AC ------- / ---- B Mlody, please. Narysuj to :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.