Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

przerywacz najczesciej mozna pozostawic ten sam. i nie trzeba dodatkowego. ja mam u siebie awarie na oryginalnym hondowskim przerywaczu. jedyna modyfikacja to:

- zakup wylacznika dwubiegunowego (dowolny, jaki ci sie podoba)

- pociagniecie 3 nowych przewodow

 

ja u siebie wylacznik awarii wpasowalem w lewe przelaczniki, wiec kabli ciagnac nie musialem. schemat przez marcpol nie jest zly, ale sa lepsze i prostsze:D

tak wyglada oryginal:

 

L kierunki-----A----|przelacznik|--------------C----|przerywacz|-------- + 12V

R kierunki-----B--- |fabryczny |

A,B,C - punkty instalki, gdzie nalezy sie wpiac z wylacznikiem awarii

 

wpinamy nowy przewod na wejsciu przelacznika kierunkow i wprowadzamy go na oba wejscia wylacznika dwubiegunowego (mostkujemy wejscia) od jednego wyjscia wylacznika prowadzimy przewod do lewych kierunkow, a z drugiego do prawych. wpiecie kabli mozna zrobic w dowolnym miejscu instalacji, najprosciej przy przelaczniku, bo tam mamy wszystkie 3 punkty blisko siebie i nie trzeba ich szukac w instalce.

 

schemat wpiecia wylacznika:

 

C --------/ ---- A

C ------- / ---- B

 

Twój pomysł jest za prosty, oryginalny przerywacz przystosowany jest do określonej mocy, najczęściej do mocy kierunkowskazów po jednej stronie pojazdu i kontrolki, w przypadku podłączenia do niego odbiorników o większej mocy zmieni się częstotliwość migania kierunków, przerywacz może też ulec uszkodzeniu, dlatego w schemacie dodałem 2 przerywacz. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, no gratuluje.

po 1: nigdy nie spotkalem sie z przerywaczem, dla ktorego wzrost obciazenia skutkowal zmiana czestotliwosci pracy. mowa o przerywaczach opartych na przekazniku. zmniejszenie obciazenia - i owszem - wzrost czestotliwosci, ale w druga strone nigdy.

 

po 2: moj pomysl jest za prosty? niezla blyskotliwosc. zawsze uwazalem, ze proste=dobre. widocznie sie mylilem. tak samo zreszta jak wszyscy producenci aut. nie ma auta z dwoma przerywaczami, a kazde ma awaryjne prawda? w dodatku podlaczone tak, jak narysowalem. widocznie wszyscy sie myla, a ty masz racje;)

 

po 3: wyobraz sobie twoj patent, wlacz awaryjne i kierunek. co sie stanie?

 

po 4: tak sie sklada, ze ten moj za prosty uklad dziala mi rewelacyjnie. jakies pytania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, no gratuluje.

po 1: nigdy nie spotkalem sie z przerywaczem, dla ktorego wzrost obciazenia skutkowal zmiana czestotliwosci pracy. mowa o przerywaczach opartych na przekazniku. zmniejszenie obciazenia - i owszem - wzrost czestotliwosci, ale w druga strone nigdy.

 

po 2: moj pomysl jest za prosty? niezla blyskotliwosc. zawsze uwazalem, ze proste=dobre. widocznie sie mylilem. tak samo zreszta jak wszyscy producenci aut. nie ma auta z dwoma przerywaczami, a kazde ma awaryjne prawda? w dodatku podlaczone tak, jak narysowalem. widocznie wszyscy sie myla, a ty masz racje;)

 

po 3: wyobraz sobie twoj patent, wlacz awaryjne i kierunek. co sie stanie?

 

po 4: tak sie sklada, ze ten moj za prosty uklad dziala mi rewelacyjnie. jakies pytania?

 

 

Ad4. Będzie działał rewelcyjnie dopuki nie uszkodzisz przerywacza (zakładajac, że wększe obciążenie nie zmieni częstotliwości migania)

 

Ad3. Są 3 możliwości

-wszystko bedzie ok

-kierunkowskazy po jednej stronie beda sie ciągle świecić

-zmieni się częstotliwość migania - najbardziej prawdopodobne

 

Poprawiony schemat

http://www.wrzuta.pl/obraz/8OQK3KYWkm/s

 

2 duże prostokąty to przerywacz, mały to przełącznik

 

Nie bierzesz pod uwagę skutków działania większgo obciążenia na przerywacz. Uważam, że wtedy może zostać on uszkodzony i z tego wynika nasza dyskusja. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markom -> :bigrazz: no to beka :) az sie wierzyc nie chce. tak jest fabrycznie?? czy ten drugi sluzy do awaryjnych do alarmu w co bardziej wierze

 

marcopol ->

ad 4: czy wiesz co to jest przekaznik, co czego sluzy i jakie parametry go cechuja? stad tez wynika odpowiedz, ze dwukrotnie wieksze obciazenie nie zmieni czestotliwosci jak i nie uszkodzi przerywacza.

ad 3: :D chlopie, czy ty myslisz ze elektrotechnika to zgadywanka? sa 3 mozliwosci? 3 bramki? i za ktoras stoi samochod lub wyjazd na seszele? :P bez obrazy, ale masz mizerne pojecie o elektryce. nie wiesz nawet jakby dzialal twoj uklad. podpowiem ci, ze nie trafiles zadna z powyzszych odpowiedzi ;) z poprawionego schematu tez nic nie wynika. gdzie przelacznik kierunkow, a gdzie awaryjnych?

 

Dariusz -> schmeat jak schemat, niestety niezlym bym go nie nazwal. mam dwa ale:

1. omija stacyjke - w acucie ok, ale w moto byle gowniarz wlaczy ci awarie i da dyla - aku wyczerpane - to sie nie nada do moto

2. reszta jak w moim, ale wykorzystany wylacznik jednobiegunowy i diody. diod bym uniknal, bo spowoduja spadek napiecia o okolo 1V, przez co nieco ciemniejsze swiecenie kierunkow. jest to prawie niezauwazalne w jasnosci swiecenia, ale prawie stanowi roznice ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markom -> :) no to beka :icon_mrgreen: az sie wierzyc nie chce. tak jest fabrycznie?? czy ten drugi sluzy do awaryjnych do alarmu w co bardziej wierze

 

 

Tak jest fabrycznie w starszych modelach Poloneza, Fiata 125p :) Jeden przekaźnik od awaryjnych jeden od kierunkowskazów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
tak wyglada oryginal:

 

L kierunki-----A----|przelacznik|--------------C----|przerywacz|-------- + 12V

R kierunki-----B--- |fabryczny |

 

 

 

 

A,B,C - punkty instalki, gdzie nalezy sie wpiac z wylacznikiem awarii

 

wpinamy nowy przewod na wejsciu przelacznika kierunkow i wprowadzamy go na oba wejscia wylacznika dwubiegunowego (mostkujemy wejscia) od jednego wyjscia wylacznika prowadzimy przewod do lewych kierunkow, a z drugiego do prawych. wpiecie kabli mozna zrobic w dowolnym miejscu instalacji, najprosciej przy przelaczniku, bo tam mamy wszystkie 3 punkty blisko siebie i nie trzeba ich szukac w instalce.

 

schemat wpiecia wylacznika:

 

C --------/ ---- A

C ------- / ---- B

 

To głupio zabrzmi,ale może ktoś to zobrazować w paincie :icon_mrgreen: ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Polecam bardzo fajny watek:

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...AT%A3A+AWARYJNE

 

i wyszukiwarke forumowa ŚWIATŁA AWARYJNE

 

i sposob podlaczenia przez mlodegoVFR, pozwole zacytowac :icon_evil:

 

L kierunki-----A----|przelacznik|--------------C----|przerywacz|-------- + 12V

R kierunki-----B--- |fabryczny |

 

pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerywacz najczesciej mozna pozostawic ten sam. i nie trzeba dodatkowego. ja mam u siebie awarie na oryginalnym hondowskim przerywaczu. jedyna modyfikacja to:

- zakup wylacznika dwubiegunowego (dowolny, jaki ci sie podoba)

- pociagniecie 3 nowych przewodow

 

ja u siebie wylacznik awarii wpasowalem w lewe przelaczniki, wiec kabli ciagnac nie musialem. schemat przez marcpol nie jest zly, ale sa lepsze i prostsze:D

tak wyglada oryginal:

 

L kierunki-----A----|przelacznik|--------------C----|przerywacz|-------- + 12V

R kierunki-----B--- |fabryczny |

A,B,C - punkty instalki, gdzie nalezy sie wpiac z wylacznikiem awarii

 

wpinamy nowy przewod na wejsciu przelacznika kierunkow i wprowadzamy go na oba wejscia wylacznika dwubiegunowego (mostkujemy wejscia) od jednego wyjscia wylacznika prowadzimy przewod do lewych kierunkow, a z drugiego do prawych. wpiecie kabli mozna zrobic w dowolnym miejscu instalacji, najprosciej przy przelaczniku, bo tam mamy wszystkie 3 punkty blisko siebie i nie trzeba ich szukac w instalce.

 

schemat wpiecia wylacznika:

 

C --------/ ---- A

C ------- / ---- B

 

 

 

Mlody, please. Narysuj to :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...