Skocz do zawartości

Jawa 50 Mustang


adriandlugi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odnowiłem koledze Jawe 50 Mustang, którą dostał od wuja, stała ona 12 lat. Gdy wszystko już było gotowe, odpaliłem pojeździłem-strasznie się silnik grzał..posypałem śniegiem aby ostygł. Odpaliłem podjechałem kilkadziesiąt metrów a tu słychac stuki puki jakby silnik się miał zaraz rozpaśc. Zdjąłem cylinder patrze a tam masakra-pierwszy pierścień pękł i narobił duże szkody.

Miałem taki drugi cylinder wraz z tłokiem i głowicą i go założyłem. Teraz jawka jeździ dynamiczniej, ale jest ten sam problem-grzeje się silnik i to bardzo.

 

Czym to jest spowodowane?? I dlaczego pękł pierścień?

Według mnie to: Grzanie się silnika powoduje złe ustawienie zapłonu...tylko w którą strone pokręcic i ile iskrownikiem aby to wyeliminowac??? Sądze że pierścień pękł dlatego że go gwałtownie schłodziłem śniegiem i dostał właściwości, że stał się kruchy-a że pewnie zapłon źle ustawiony to pękł..??? Co Wy o tym sądzicie? Bo jawa ciągnie koło 60 km/h.. to przecież zamało jak na tem motorek...

Edytowane przez adriandlugi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik został poprawnie złożony. Mieszanka jest dobra. Gaźnik nowy, dysze dokręcone do końca-z umiarem, ustawienie polegało tylko na ustawieniu wolnych obrotów, iglica na drugim rowku od dołu. Nic nie jest zapieczone. Filtr paliwa założony. Nie jest na dotarciu, bo został rozkręcony tylko po to aby go oczyścic, i odblokowa aparat od zmiany biegów. Jawa pali za 3 kopnięciem.

 

To pewnie zapłon, tylko nie bardzo rozumiem pojęcie: wyprzedzenie zapłonu. Prosze mi to wyjaśnic, tak żebym zrozumiał, jak dla człowieka który o tym nic nie wie.

Edytowane przez adriandlugi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu czegoś nie łapie bierzesz rozkręcasz silnik, ustawiasz gaźnik jak sądze, składasz wszystko do kupy i nie wiesz co to jest wyprzedzenie zapłonu? :) .

 

Co do docierania to według książki którą ostatnio czytałem każde zdjęcie cylindra i ponowne nałozenie go wymaga poźniej nie tak długiej jak w przypadku docierania ale jednak chwilowo spokojniejszej jazdy

 

Co do katu wyprzedzenia to w skrócie ustawia się go po to, żeby iskra pojawiła sie na świecy w odpowiednim momencie (patrz połozenie tłoka wzgledem głowicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu czegoś nie łapie bierzesz rozkręcasz silnik, ustawiasz gaźnik jak sądze, składasz wszystko do kupy i nie wiesz co to jest wyprzedzenie zapłonu? :) .

 

Co do docierania to według książki którą ostatnio czytałem każde zdjęcie cylindra i ponowne nałozenie go wymaga poźniej nie tak długiej jak w przypadku docierania ale jednak chwilowo spokojniejszej jazdy

 

Co do katu wyprzedzenia to w skrócie ustawia się go po to, żeby iskra pojawiła sie na świecy w odpowiednim momencie (patrz połozenie tłoka wzgledem głowicy).

 

 

Mam 14 lat, wiec nie musze jeszcze wszystkiego wiedziec... a to że iskra musi pojawi się w odpowiednim momencie, to wiem-jak bym nie wiedział to bym wcale tego chitu nie odpalił. Czyli w takich objawach jak grzanie sie silnika --trzeba pokręci podstawu iskrownika w lewo tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie te silniki tak maja, ze sie cholernie grzeja (mala powierzchnia zeber chlodzacych, zaslanianie silnika przez blotnik itp. Na dotarciu silnik bedzie sie porzadnie grzal i tego nie przeskoczysz, natomiast w zimie przy ostroznej jezdzie przegrzac sie nie powinien. Masz prawdopodobnie za pozny zaplon i (jak pisali wyzej koledzy) cofnij go nieco (magnetem w lewo, ale z wyczuciem. Ustaw 'na srodku' i od tego pozniej reguluj, czyli jakis srubokret do cylindra, klucz 8 na srube krzywki i sprawdzasz kiedy rozwieraja sie styki. Upraszczajac powinny sie rozewrzec nieco przed gornym polozeniem tloka. Najlepiej jednak sciag sobie 'serwisowke', np z forum jawek i ogarow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silnik został poprawnie złożony. Mieszanka jest dobra. Gaźnik nowy, dysze dokręcone do końca-z umiarem, ustawienie polegało tylko na ustawieniu wolnych obrotów, iglica na drugim rowku od dołu. Nic nie jest zapieczone. Filtr paliwa założony. Nie jest na dotarciu, bo został rozkręcony tylko po to aby go oczyścic, i odblokowa aparat od zmiany biegów. Jawa pali za 3 kopnięciem.

 

To pewnie zapłon, tylko nie bardzo rozumiem pojęcie: wyprzedzenie zapłonu. Prosze mi to wyjaśnic, tak żebym zrozumiał, jak dla człowieka który o tym nic nie wie.

 

 

Ale nie rozumiem co Ty odblokowywałeś w automacie zmiany biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mu zapewne o mechanizm zmiany biegów. A co do "pocenia się" to zapłon. No chyba ze ubogą mieszankę zastosowałeś. Poszukaj na necie jakiegoś tekstu co do ustawiania zapłonu. Ja za małolata w jawce na oko ustawiałem, czuć było po silniku po prostu;] A co do prędkości to 60km/h to mało jak na jawke? Bez przeróbek oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścień pękł boś zatarł silnik chłopie :D .Te stuki w silniku to właśnie było zacieranie.Nigdy nie polewaj niczym zimnym silnika bo popęka w cholerę i jeszcze możesz dostać w oko jakimś odpryskiem.Jeśli jesteś za gaźnik pewny , to zapłon jest przyczyną grzania.z tego co pamiętam to na magnesie są cechy wg. których ustawiasz odpowiednie wyprzedzenie.Teraz uwaga : to nie jest za późny zapłon tylko za Wczesny.pokręć silnikiem za pomocą kopniaka to będziesz wiedział w którą stronę się kręci.Teraz tylko lekko stojanem pokręć w tą stronę i go opóźnisz.Baw się dobrze :icon_mrgreen: .

A przyczyn grzania jest od groma że się wyrażę :icon_mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...