adriandlugi Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 (edytowane) Odnowiłem koledze Jawe 50 Mustang, którą dostał od wuja, stała ona 12 lat. Gdy wszystko już było gotowe, odpaliłem pojeździłem-strasznie się silnik grzał..posypałem śniegiem aby ostygł. Odpaliłem podjechałem kilkadziesiąt metrów a tu słychac stuki puki jakby silnik się miał zaraz rozpaśc. Zdjąłem cylinder patrze a tam masakra-pierwszy pierścień pękł i narobił duże szkody.Miałem taki drugi cylinder wraz z tłokiem i głowicą i go założyłem. Teraz jawka jeździ dynamiczniej, ale jest ten sam problem-grzeje się silnik i to bardzo. Czym to jest spowodowane?? I dlaczego pękł pierścień?Według mnie to: Grzanie się silnika powoduje złe ustawienie zapłonu...tylko w którą strone pokręcic i ile iskrownikiem aby to wyeliminowac??? Sądze że pierścień pękł dlatego że go gwałtownie schłodziłem śniegiem i dostał właściwości, że stał się kruchy-a że pewnie zapłon źle ustawiony to pękł..??? Co Wy o tym sądzicie? Bo jawa ciągnie koło 60 km/h.. to przecież zamało jak na tem motorek... Edytowane 12 Stycznia 2008 przez adriandlugi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Wyczyść dysze w gaźniku, jeżeli nie masz filtra paliwa to załuż.Zapłonem pokręć w lewo. Zobacz jaki jest kolor świecy jeżeli biały to na bank w lewo. Wyprzedzenie powinno być na 2mm a przerwa na 0,4mm. Najpierw ustaw przerwe potem wyprzedzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Najpierw napisz na czym to odnawianie polegało. Mieszankę zrobiłeś w dobrej proporcji?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 A co do pierścienia to pękł na pewno od tego śniegu nie wiem jak na to wpadłeś żeby tak ją schłodzic ale nie rób tego nigdy wiecej :wink: silnik moze ci sie grzeje bo na dotarciu i mu butujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Poprawnie złożyłeś silnik? Jak ustawienia gaźnika? Dysze? Hamulce nie są zapieczone? I oczywiście zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adriandlugi Opublikowano 13 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 (edytowane) Silnik został poprawnie złożony. Mieszanka jest dobra. Gaźnik nowy, dysze dokręcone do końca-z umiarem, ustawienie polegało tylko na ustawieniu wolnych obrotów, iglica na drugim rowku od dołu. Nic nie jest zapieczone. Filtr paliwa założony. Nie jest na dotarciu, bo został rozkręcony tylko po to aby go oczyścic, i odblokowa aparat od zmiany biegów. Jawa pali za 3 kopnięciem. To pewnie zapłon, tylko nie bardzo rozumiem pojęcie: wyprzedzenie zapłonu. Prosze mi to wyjaśnic, tak żebym zrozumiał, jak dla człowieka który o tym nic nie wie. Edytowane 13 Stycznia 2008 przez adriandlugi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Ja tu czegoś nie łapie bierzesz rozkręcasz silnik, ustawiasz gaźnik jak sądze, składasz wszystko do kupy i nie wiesz co to jest wyprzedzenie zapłonu? :) . Co do docierania to według książki którą ostatnio czytałem każde zdjęcie cylindra i ponowne nałozenie go wymaga poźniej nie tak długiej jak w przypadku docierania ale jednak chwilowo spokojniejszej jazdy Co do katu wyprzedzenia to w skrócie ustawia się go po to, żeby iskra pojawiła sie na świecy w odpowiednim momencie (patrz połozenie tłoka wzgledem głowicy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adriandlugi Opublikowano 13 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Ja tu czegoś nie łapie bierzesz rozkręcasz silnik, ustawiasz gaźnik jak sądze, składasz wszystko do kupy i nie wiesz co to jest wyprzedzenie zapłonu? :) . Co do docierania to według książki którą ostatnio czytałem każde zdjęcie cylindra i ponowne nałozenie go wymaga poźniej nie tak długiej jak w przypadku docierania ale jednak chwilowo spokojniejszej jazdy Co do katu wyprzedzenia to w skrócie ustawia się go po to, żeby iskra pojawiła sie na świecy w odpowiednim momencie (patrz połozenie tłoka wzgledem głowicy). Mam 14 lat, wiec nie musze jeszcze wszystkiego wiedziec... a to że iskra musi pojawi się w odpowiednim momencie, to wiem-jak bym nie wiedział to bym wcale tego chitu nie odpalił. Czyli w takich objawach jak grzanie sie silnika --trzeba pokręci podstawu iskrownika w lewo tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mm666 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Generalnie te silniki tak maja, ze sie cholernie grzeja (mala powierzchnia zeber chlodzacych, zaslanianie silnika przez blotnik itp. Na dotarciu silnik bedzie sie porzadnie grzal i tego nie przeskoczysz, natomiast w zimie przy ostroznej jezdzie przegrzac sie nie powinien. Masz prawdopodobnie za pozny zaplon i (jak pisali wyzej koledzy) cofnij go nieco (magnetem w lewo, ale z wyczuciem. Ustaw 'na srodku' i od tego pozniej reguluj, czyli jakis srubokret do cylindra, klucz 8 na srube krzywki i sprawdzasz kiedy rozwieraja sie styki. Upraszczajac powinny sie rozewrzec nieco przed gornym polozeniem tloka. Najlepiej jednak sciag sobie 'serwisowke', np z forum jawek i ogarow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guteklbn Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Silnik został poprawnie złożony. Mieszanka jest dobra. Gaźnik nowy, dysze dokręcone do końca-z umiarem, ustawienie polegało tylko na ustawieniu wolnych obrotów, iglica na drugim rowku od dołu. Nic nie jest zapieczone. Filtr paliwa założony. Nie jest na dotarciu, bo został rozkręcony tylko po to aby go oczyścic, i odblokowa aparat od zmiany biegów. Jawa pali za 3 kopnięciem. To pewnie zapłon, tylko nie bardzo rozumiem pojęcie: wyprzedzenie zapłonu. Prosze mi to wyjaśnic, tak żebym zrozumiał, jak dla człowieka który o tym nic nie wie. Ale nie rozumiem co Ty odblokowywałeś w automacie zmiany biegów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Chodziło mu zapewne o mechanizm zmiany biegów. A co do "pocenia się" to zapłon. No chyba ze ubogą mieszankę zastosowałeś. Poszukaj na necie jakiegoś tekstu co do ustawiania zapłonu. Ja za małolata w jawce na oko ustawiałem, czuć było po silniku po prostu;] A co do prędkości to 60km/h to mało jak na jawke? Bez przeróbek oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 zbyt uboga mieszanka jeest najprawdopodobna. po każdym złozeniu silnika jest okres docierania około 60km. wszystko musi sie "spasować" i dotrzeć. jeśli zapłon to za późny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guteklbn Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Trochę dłużej się dociera. I w czasie docierania iglica powinna być ustawiona na najbogatsza mieszankę (czyli chyba na 4 rowek jak dobrze pamietam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Pierścień pękł boś zatarł silnik chłopie :D .Te stuki w silniku to właśnie było zacieranie.Nigdy nie polewaj niczym zimnym silnika bo popęka w cholerę i jeszcze możesz dostać w oko jakimś odpryskiem.Jeśli jesteś za gaźnik pewny , to zapłon jest przyczyną grzania.z tego co pamiętam to na magnesie są cechy wg. których ustawiasz odpowiednie wyprzedzenie.Teraz uwaga : to nie jest za późny zapłon tylko za Wczesny.pokręć silnikiem za pomocą kopniaka to będziesz wiedział w którą stronę się kręci.Teraz tylko lekko stojanem pokręć w tą stronę i go opóźnisz.Baw się dobrze :icon_mrgreen: .A przyczyn grzania jest od groma że się wyrażę :icon_mrgreen: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysnik363 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Wiadome ze silnik na dotarci się bardziej grzeje :icon_mrgreen: Nowe części mają większe tarcie co wiąże sie z większą temperaturą Pozdrawiam Krzysztof M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.