piterro Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Witam! Dziś mierzyłem prąd na altelnatorze, no i takie wartości mi wyświetlił: - na wolnych obrotach 2000/min 24V- na obrotach ok. 5000/min ok 32V Co o tym sądzicie? Proszę o jakieś sugestie z waszej strony.Pozdrawiam.Moja dobra rada: Wez chlopie daj to do sprawdzenia jakiemus gosciowi ktory ma pojecie . Bo raczej nawet nie rozumiesz co ci radza koledzy(wyzej),wiec po co masz cos popalic o ile jeszcze to sie nie stalo. No chyba ze cie stac na takie drogie lekcje. :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 (edytowane) Może sprawdź poziom kwasu (elektrolitu) w akumlatorze? :) Edytowane 22 Stycznia 2008 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Może sprawdź poziom kwasu (elektrolitu) w akumlatorze? to teraz ja pojezdze po mlodszych: to kwasu czy elektrolitu? bo to zasadnicza roznica? :P :wink: :wink: i tylko poziom czy jeszcze stezenie? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 (edytowane) Ty nie bądź taki mądry :icon_biggrin: Poziom elektrolitu. Edytowane 23 Stycznia 2008 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lombardo Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Z tego co się uczyłem to chyba jednak gęstość :icon_mrgreen: a co jeżeli aku jest bezobsługowe lub żelowe :icon_twisted: proponuję iść za radą poprzedników i sprawdzać ładowanie (alternator i regulator),lub jeżeli można to uformować aku,tylko do tego jest potrzebny odpowiedni prostownik który ładuje w kilku fazach (chyba trzech). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel dirt bike Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 WitamPo pierwsze to sprawdź akumulator czy jest w nim jeszcze cos elektrolitu (jeśli nie ma to akumulator będzie wyglądał tak jakby napuchnął.)to znaczy ze akumulator nie przyjmuje prądu i nadaje się już do wyrzucenia no chyba ze spróbujesz go zalać elektrolitem i go załadować wtedy zamontować do motoru i zobaczysz jaki będzie efekt.Napisz jaki to jest ten motor???? (napisz jaki to masz tam ten aku na ile volt i na ile „mA’’) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Proste sprawdzenie stanu akumulatora to naladowac go do pelna po czym zapalic swiatla moto bez zapalonego silnika na 1 min i sprawdzic napiecie przed i po tym czasie. Jezeli napiecie spadnie ponizej 12V po obciazeniu aku przez minute, nie nalezy spodziewac sie niczego dobrego.Mysle ze tak jak przyklejony temat o olejach trzeba bedzie przykleic temat o sprawdzanu ukladu ladowania i aku, bo pytanie bez przerwy sie powtarzaja.Po sprawdzeniu stanu akumulatora mozna zapalic silnik i sprawdzic za jednym zamachem uklad ladowania badajac napiecie na klemach aku przy wolnych i 5 tys obrotow.Swiatla maja byc caly czas zapalone. Ladowanie nie powinno byc nizsze niz 13.5V na wolnych i nie wyzsze niz 14.5 - 15 V na wysokich obrotach. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 28 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Witam! Dziś wsadziłem nowy regulator do moto i wszystko ładnie, pięknie akumulator ma ładowanie. Ale zauważyłem dziwną rzecz, gdy silnik był zapalony dotknąłem ręką regulatora i był bardzo ciepły ( silnik był zapalony jakieś 3min.) Czy jest to normalne że on po tak krótkim czasie tak mocno się grzeje? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 A co to znaczy "bardzo ciepły" ? Regulator napięcia sie grzeje, to naturalne, dlatego każdy regulator ma radiator chłodzący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 29 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Witam! Po pomiarach na nowym reglu wartości są następujące;-na włączonym silniku 14.8-na zapalonych światłach 13.9-14Czyli chyba wszystko OK?Ale pojawił się nowy problem, mianowicie chodzi o zapalanie z rozrusznika. Gdy wczoraj wieczorem odpalałem moto wszystko było dobrze, dziś rano nie mogłem zapalić z "guzika". Popchnąłem moto i bez problemu zapaliło po czym zgasiłem i zapaliłem z rozrusznika, także zapaliło. Przed chwilą próbowałem zapalił po kilkukrotnym wciśnięciu guzika startera zapaliło. Moje pytanie czemu tak się dzieje że jak mu się raz chce to zapali, a raz nie? Dodam, że akumulator ma dość prądu aby ''pociągnąć'' rozrusznik ( 12.8) Ale się rozpisałem :icon_evil: Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Sprawdź wielkosc przerwy na swiecy może jest zbyt duza i przy spadku napiecia w czasie palenia moze byc za mała energia na przeskok.Sprawdź masę i wszystkie przewody w układzie rozruchu. Czy w czasie palenia nie grzeja sie końcowki przewodow pradowych.Jesli wszystko jest ok to pozostaje kontrola rozrusznika , stan szczotek , komutatora i łozyskowania wirnika.Napiecia sa w normie.Akumulator kupiłes nowy ale czy ma wymagany prąd rozruchu? Pojemność w Ah i napięcie to nie wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 29 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Jeżeli chodzi o przerwę na świecy to wynosi ona u mnie 0.7mm ( w manualu jest napisane 0.7-0.8mm). Co do akumulatora to jest on nowy (tzn. kupiłem go we wrześniu 2007r.) i do tej pory sprawował się bardzo dobrze. Podejrzewam, że to może być związane z masą rozrusznika, albo szczotkami węglowymi (w najlepszym przypadku). A jeszcze przychodzi mi na myśl to, że może podczas długiego postoju zaśniedziały złącza od startera i dlatego rozrusznik raz kręci, a rza wcale się nie ''odzywa'', Co o tym myślisz Brzeźniew? Jeszcze jedno co to jest prąd rozruchu bo z elektryki to jestem laik. Sorki za przejęzyczenie Breżniew napisałem Brzeźniew. :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 No jeszcze warto sprawdzic dzialanie samego przycisku ( wlacznika ) rozrusznika - czesto gesto wilgoc powoduje zasniedzenie stykow i brak przewodzenia pradu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 To już sprawdzałem Adamie, wszystko wydaje się być w porządku. Ciekawe jak odpali jutro rano? Witam! Tak jak myślałem, dziś znowu nie chciał zapalić z rozrusznika tzn. kręcił ale bardzo słabo tak jakby aku padło, ale ono jest w porządku. Dopiero gdy zapaliłem z popychu i zgasiłem zapalił z rozrusznika od razu. Co tam może do cholery być nie tak? Proszę o jakieś sensowne prady, bo już mnie to wk...ia! :biggrin: Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Jeszcze raz.Czy sprawdziles wszystkie przewody doprowadzajace prad do przekaznika i od przekaznika do rozrusznika, oraz mase rozrusznika ?Sprawdz sobie Ohmomierzem jakie masz straty na przewodach i gdzie.Najprostsze, a czesto sie zapomina - stan klem akumulatora i przejscie miedzy nimi i przewodami doprowadzajacymi prad - moze ktoras ze srub jest niedokrecona ?Masowanie reszty instalacji na silniku i na ramie - sprawdz i oczysc.Jezeli rozrusznik na zimno kreci slabo to ewidentnie sprawa strat na instalacji, slaby aku albo sam rozrusznik trzeba wyjac i sprawdzic, czy w nim sie nic nie dzieje. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.