Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem?


Baaaca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Dziś mierzyłem prąd na altelnatorze, no i takie wartości mi wyświetlił:

 

- na wolnych obrotach 2000/min 24V

- na obrotach ok. 5000/min ok 32V

 

Co o tym sądzicie? Proszę o jakieś sugestie z waszej strony.

Pozdrawiam.

Moja dobra rada: Wez chlopie daj to do sprawdzenia jakiemus gosciowi ktory ma pojecie . Bo raczej nawet nie rozumiesz co ci radza koledzy(wyzej),wiec po co masz cos popalic o ile jeszcze to sie nie stalo. No chyba ze cie stac na takie drogie lekcje. :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się uczyłem to chyba jednak gęstość :icon_mrgreen: a co jeżeli aku jest bezobsługowe lub żelowe :icon_twisted: proponuję iść za radą poprzedników i sprawdzać ładowanie (alternator i regulator),lub jeżeli można to uformować aku,tylko do tego jest potrzebny odpowiedni prostownik który ładuje w kilku fazach (chyba trzech).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po pierwsze to sprawdź akumulator czy jest w nim jeszcze cos elektrolitu (jeśli nie ma to akumulator będzie wyglądał tak jakby napuchnął.)to znaczy ze akumulator nie przyjmuje prądu i nadaje się już do wyrzucenia no chyba ze spróbujesz go zalać elektrolitem i go załadować wtedy zamontować do motoru i zobaczysz jaki będzie efekt.

Napisz jaki to jest ten motor????

 

(napisz jaki to masz tam ten aku na ile volt i na ile „mA’’)

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste sprawdzenie stanu akumulatora to naladowac go do pelna po czym zapalic swiatla moto bez zapalonego silnika na 1 min i sprawdzic napiecie przed i po tym czasie. Jezeli napiecie spadnie ponizej 12V po obciazeniu aku przez minute, nie nalezy spodziewac sie niczego dobrego.

Mysle ze tak jak przyklejony temat o olejach trzeba bedzie przykleic temat o sprawdzanu ukladu ladowania i aku, bo pytanie bez przerwy sie powtarzaja.

Po sprawdzeniu stanu akumulatora mozna zapalic silnik i sprawdzic za jednym zamachem uklad ladowania badajac napiecie na klemach aku przy wolnych i 5 tys obrotow.

Swiatla maja byc caly czas zapalone. Ladowanie nie powinno byc nizsze niz 13.5V na wolnych i nie wyzsze niz 14.5 - 15 V na wysokich obrotach.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dziś wsadziłem nowy regulator do moto i wszystko ładnie, pięknie akumulator ma ładowanie. Ale zauważyłem dziwną rzecz, gdy silnik był zapalony dotknąłem ręką regulatora i był bardzo ciepły ( silnik był zapalony jakieś 3min.) Czy jest to normalne że on po tak krótkim czasie tak mocno się grzeje? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Po pomiarach na nowym reglu wartości są następujące;

-na włączonym silniku 14.8

-na zapalonych światłach 13.9-14

Czyli chyba wszystko OK?

Ale pojawił się nowy problem, mianowicie chodzi o zapalanie z rozrusznika. Gdy wczoraj wieczorem odpalałem moto wszystko było dobrze, dziś rano nie mogłem zapalić z "guzika". Popchnąłem moto i bez problemu zapaliło po czym zgasiłem i zapaliłem z rozrusznika, także zapaliło. Przed chwilą próbowałem zapalił po kilkukrotnym wciśnięciu guzika startera zapaliło. Moje pytanie czemu tak się dzieje że jak mu się raz chce to zapali, a raz nie? Dodam, że akumulator ma dość prądu aby ''pociągnąć'' rozrusznik ( 12.8)

 

Ale się rozpisałem :icon_evil:

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wielkosc przerwy na swiecy może jest zbyt duza i przy spadku napiecia w czasie palenia moze byc za mała energia na przeskok.

Sprawdź masę i wszystkie przewody w układzie rozruchu. Czy w czasie palenia nie grzeja sie końcowki przewodow pradowych.

Jesli wszystko jest ok to pozostaje kontrola rozrusznika , stan szczotek , komutatora i łozyskowania wirnika.

Napiecia sa w normie.

Akumulator kupiłes nowy ale czy ma wymagany prąd rozruchu? Pojemność w Ah i napięcie to nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o przerwę na świecy to wynosi ona u mnie 0.7mm ( w manualu jest napisane 0.7-0.8mm). Co do akumulatora to jest on nowy (tzn. kupiłem go we wrześniu 2007r.) i do tej pory sprawował się bardzo dobrze. Podejrzewam, że to może być związane z masą rozrusznika, albo szczotkami węglowymi (w najlepszym przypadku). A jeszcze przychodzi mi na myśl to, że może podczas długiego postoju zaśniedziały złącza od startera i dlatego rozrusznik raz kręci, a rza wcale się nie ''odzywa'', Co o tym myślisz Brzeźniew? Jeszcze jedno co to jest prąd rozruchu bo z elektryki to jestem laik.

 

Sorki za przejęzyczenie Breżniew napisałem Brzeźniew. :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już sprawdzałem Adamie, wszystko wydaje się być w porządku. Ciekawe jak odpali jutro rano?

 

Witam!

 

Tak jak myślałem, dziś znowu nie chciał zapalić z rozrusznika tzn. kręcił ale bardzo słabo tak jakby aku padło, ale ono jest w porządku. Dopiero gdy zapaliłem z popychu i zgasiłem zapalił z rozrusznika od razu.

 

Co tam może do cholery być nie tak? Proszę o jakieś sensowne prady, bo już mnie to wk...ia! :biggrin:

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz.

Czy sprawdziles wszystkie przewody doprowadzajace prad do przekaznika i od przekaznika do rozrusznika, oraz mase rozrusznika ?

Sprawdz sobie Ohmomierzem jakie masz straty na przewodach i gdzie.

Najprostsze, a czesto sie zapomina - stan klem akumulatora i przejscie miedzy nimi i przewodami doprowadzajacymi prad - moze ktoras ze srub jest niedokrecona ?

Masowanie reszty instalacji na silniku i na ramie - sprawdz i oczysc.

Jezeli rozrusznik na zimno kreci slabo to ewidentnie sprawa strat na instalacji, slaby aku albo sam rozrusznik trzeba wyjac i sprawdzic, czy w nim sie nic nie dzieje.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...