Skocz do zawartości

zębatka zdawcza w bandicie


rademo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich,latam banditem 600s z98r wersja gn77b,problem mój polega na tym że po zmianie zestawu napędowego(łańcuch DID530vm,zębatkiJT) pojawiło się mocne zużycie zębatki zdawczej od strony silnika

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a15e5e711638d649.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eeee62353523cc49.html

 

jednocześnie nie ma żadnego zużycia na tylnej zębatce oraz na przedniej od strony pokrywy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6924c3a8ccaf279.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e50baa1df636f8f3.html

 

dodam tylko że zestaw ma przejechane 1000km i wszystko jest poskładane w.g manuala.

motor prosty tylne koło prawidłowo ustawione.

proszę o porady sugestie bo szkoda nowego zestawu zniszczyć i martwię się o swoje bezpieczeństwo.

na łańcuchu od wewnęcznej strony pojawiły się opiłki metalu.

z góry dziękuje i gorące pozdro dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie podkładka dystansowa jest zamontowana prawidłowo (tak jak była przed demontażem).

Nowa zębatka niczym się nie różni od starej,firma JT, ilość zębów ta sama.

 

Dodam jeszcze że nie ma luzu między wałkiem a trybem, wszystko poskładane z.g z manualem.

Nie mam pojęcia co sie dzieje na starym zestawie tego nie było a i żadnego szlifa w międzyczasie nie miałem co by mogło naruszyć mocowania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie założyłeś przypadkiem odwrotnie zębatki zdawczej? Ona z jednej strony powinna mieć taki rant. Mój kumpel zrobił taki błąd właśnie i wytarło mu pompkę sprzęgła. Jeśli masz na zębatce taki rant to powinien on iść do silnika.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie albo zębatki są ustawione nieosiowo, albo ta na wyjsciu jest wykonana z g...liny nie stali. Przyłóż do zębatek sztywną listwę (np drewnianą lub stalowy płaskownik) i sprawdź czy obie są w jednej osi. Czy wymieniałeś też tylną? Takie zużycie pojawia się po wielu tysiącach kilometrów nie po 1000 więc coś jest na pewno nie tak. Eliminuj po kolei przyczyny a napewno dojdziesz co spowodowało takie spustoszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie założyłeś przypadkiem odwrotnie zębatki zdawczej? Ona z jednej strony powinna mieć taki rant. Mój kumpel zrobił taki błąd właśnie i wytarło mu pompkę sprzęgła. Jeśli masz na zębatce taki rant to powinien on iść do silnika.

pzdr.

Akurat w B6 zębatka jest symetryczna więc to nie to - IMO po prostu któraś z zębatek jest niedokładnie wykonana i dlatego nie są symetryczne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za za podpowiedzi.

myślę że nie jest to wina samej zębatki o raczej sposobu jej zamontowania.

sprawdzę wszystko jeszcze raz tym razem podkładkę dam od strony silnika niestety na efekty trzeba będzie trochę poczekać -10 na zew.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź to , co Ci poradził kolega ''HD1940'' . Jednak na płaskownik może nie być miejsca -wahacz , rama może przeszkadzać . Może zwykła napięta nitka się zmieści, jeśli nie , pozostaje pomiar optyczno-wzrokowy .

 

Pofatygowałem się do garazu żeby ocenić twardość moich kół zębatych -zdawczych . Orginalnej zębatki pilnik się nie ima - ślizga się tylko . Za to akcesoryjna z Larssona nie jest aż taka twarda , da się piłować , ale porównując przebiegi obydwu , RK 30 kkm a JMC(chyba tak się nazywa)26 kkm --(przebiegi łańcuchów ) to zużycie zębów jest podobne .

 

Może to tylko ostre krawędzie nowego łańcucha tak skrawają (pisałeś o opiłkach ) . Zaraz się stępią i wszystko wróci do normy :-) . Załóż zębatkę i obserwuj . Ale podkładkę zostaw tam gdzie powinna być .

 

 

No i jeszcze może nie ustawiłeś tylnego koła , jak naciągałeś łańcuch .Kto wie , może ma na to wpływ .

Edytowane przez Dariusz L
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie DARIUSZ L ale jak wcześniej wspominałem tylne koło jest ustawione prawidłowo.

poza tym myślę że twardość trybów JT nie odbiega znacząco od zębatek innych firm.

Co do ostrych krawędzi łańcucha,to nie zauważyłem by coś odbiegało od normy.

Sam łańcuch jednak po wewnętrznej stronie nosi ślady zbyt "zażyłej" współpracy z trybem.

Nie mogę raczej zostawiać podkładki tam gdzie jest bo ta opcja okazała się nie bardzo.

muszę spróbować zmienić ustawienie bo inaczej po 2000km zestaw nadawał się będzie do kosza.

Dzięki jednak za zainteresowanie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam!

Ciekaw jestem czy problem został rozwiązany, bo w moto brata (yamaha tenere) jest identyczny problem.

Stary temat ale z tego względu odgrzewam.

Będę wdzięczny za "ciąg dalszy sprawy zębatki". Sprawa rozwojowa a temat nie wyczerpany :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...