Skocz do zawartości

Samochodowy płyn chłodniczy w motocyklu


fabi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Dzięki za podpowiedzi.W Pegaso 650 przerobiłem zarówno mieszanie kolorów jak i koncentrat z wodą destylowaną i nigdy nie było problemu.Problem mam z RMZ 450-często się gotuje.Zanim zainwestuje w powiększone chłodnice chce dobrze przepłukać oryginalne i zalać koncentratem(teoria zasłyszana na torze-ponoć ma wystarczająco wysoką temperaturę wrzenia i powinno być git).A pytałem bo może jest cos co powinienem wiedziec a nie ma tego na etykiecie na butelce.

 

Pozdro

Zalej ją czystym koncentratem, np Castrola, a nie mieszanką. To nie teoria, wierz mi, stosuję to od lat w swoich motocyklach enduro.

Poza tym zawsze możesz usunąć termostat, a wentylator podłączyć na krótko - przez co będziesz mógł go włączać podczas jazdy, a wyłączać na postoju, żeby nie wyładowywać aku. Tylko to wymaga dobrzre zrobionej i zabezpieczonej wiązki.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam metodę z koncentratem

w kacie działało

przy okazji mikro nieszczelności koncentrat je zalepi, ostatnio w ten sposób udało się uratować chłodnicę w aucie

 

 

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w szybko gotującym się płynie w enduro może leżeć w złym/nietrzymającym parametrów "kapslu" wlewowym. To sprawdziłbym jako pierwsze, czy wartość wybita na korku zgadza się z zaleceniami fabrycznymi.

Sposób z koncentratem działa, pod warunkiem, że masz kontrolkę temp. płynu na pokładzie, jeśli nie to jedynie dwie chemie sprawdziły się w moim enduraku:

DYNAGEL

PRESTONE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W RMZ nie ma mowy o kontrolkach czy termostatach.Na "kapslu" wlewowym jest symbol 1.1 co chyba sugeruje żeby jednak rozcieńczać oraz K9 wskazujące chyba rok produkcji.Moto jest z 2006 także możliwe że ktoś coś gmerał(nie sprawdze tego bo moto sprowadzone).Chłodnice przepłukam i zaleje koncentratem.Jak nie zda to egzaminu pomyśle nad powiększonymi chłodnicami.Jak dojde do jakiś ciekawych wniosków dam znać.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.1 na korku to raczej ciśnienie przy jakim korek puści ;) Sprawdź dokładnie korek, uszczelkę na nim, jej przyleganie. Jeśli jest tam coś nie halo to właśnie będzie Ci wygotowywało płyn. Płyn podciśnieniem też ma wyższą temperaturę wrzenia, a to jest tu ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...