Arkadiusxmoto Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Szukam konkretnej informacji na temat sprawdzania poziomu oleju w CB 400 N '80 <twin> ? niby banal a jednak nie wiem czy dobrze to robie ;) czy nalezy spr. tylko wkladajac bagnet <jak w starej CB 750> czy wkrecac tak jak jest normalnie zakrecony i dopiero wyciagac i odczytywac ? kolejna sprawa to napinanie lancuszka walkow wyrownowazajacych tzn. na pokrywie sprzegla jest zaslepka pod ktora jest pruba ktora nalezy poluzowac zeby skasowac luz <napiac lancuch> co jezeli juz nie ma zakresu ? podobno jest patent zeby przestawic na wielowypuscie ? i ostatnia rzecz to lancuszek rozrzadu ... zeby napiac nalezy popuscic tylko nakretke z tylu <w bloku cylindrow> czy i ta srube wyzej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Szukam konkretnej informacji na temat sprawdzania poziomu oleju w CB 400 N '80 <twin> ? niby banal a jednak nie wiem czy dobrze to robie ;) czy nalezy spr. tylko wkladajac bagnet <jak w starej CB 750> czy wkrecac tak jak jest normalnie zakrecony i dopiero wyciagac i odczytywac ? kolejna sprawa to napinanie lancuszka walkow wyrownowazajacych tzn. na pokrywie sprzegla jest zaslepka pod ktora jest pruba ktora nalezy poluzowac zeby skasowac luz <napiac lancuch> co jezeli juz nie ma zakresu ? podobno jest patent zeby przestawic na wielowypuscie ? i ostatnia rzecz to lancuszek rozrzadu ... zeby napiac nalezy popuscic tylko nakretke z tylu <w bloku cylindrow> czy i ta srube wyzej ? na wkreconym, wykrecasz wycierasz szmatka,wkrecasz spowrotem i dopeiro wykrecasz i sprawdzasz :biggrin: co do drugiego pytania to nie pomoge... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Szukam konkretnej informacji na temat sprawdzania poziomu oleju w CB 400 N '80 <twin> ? niby banal a jednak nie wiem czy dobrze to robie :D czy nalezy spr. tylko wkladajac bagnet <jak w starej CB 750> czy wkrecac tak jak jest normalnie zakrecony i dopiero wyciagac i odczytywac ? kolejna sprawa to napinanie lancuszka walkow wyrownowazajacych tzn. na pokrywie sprzegla jest zaslepka pod ktora jest pruba ktora nalezy poluzowac zeby skasowac luz <napiac lancuch> co jezeli juz nie ma zakresu ? podobno jest patent zeby przestawic na wielowypuscie ? i ostatnia rzecz to lancuszek rozrzadu ... zeby napiac nalezy popuscic tylko nakretke z tylu <w bloku cylindrow> czy i ta srube wyzej ?Witam!Cytuję z polskojęzycznej instrukcji obsługi CB 250/400 wersji policyjnej:1.Włącz silnik i utrzymaj go na wolnych obrotach przez kilka minut.2.Wyłącz silnik i ustaw motocykl na równej poziomej powierzchni.3.Po kilku minutach wyciągnij bagnet kontrolny, wytrzyj i włóż w otwór nie wkręcajac. Wyciagnij ponownie bagnet. Poziom oleju powinien być między górnym, a dolnym znakiem na bagnecie.4.jeżeli to konieczne dodaj właściwego oleju do górnego znaku. Nie przepełniaj.5.Wkręć na powrót bagnet kontrolny i sprawdź, czy nie ma wycieków oleju.Odnośnie naciagnięcia łańcuszka, mogę wysłać serwisówkę do moto, więc może tam coś wypatrzysz, ale naciągnięcie poprzez zmiany na wielowpuście to chyba marny pomysł. Skoro łańcuch jest tak wyciągnięty, że brakuje skali, chyba lepiej odżałować kasę i kupić nowy, niż tym wyciągniętym zorać koła łańcuchowe do reszty, no i wtedy i tak kupisz nowy łańcuch plus jeszcze koła. Podwoisz koszty.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 moj niemiecki kuleje, :crossy: robik 64 masz 100 % racji, sprawdzamy na wetknietym a nie wkreconym, zle odczytalem serwisowke w germanskim jezyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 moj niemiecki kuleje, :crossy: robik 64 masz 100 % racji, sprawdzamy na wetknietym a nie wkreconym, zle odczytalem serwisowke w germanskim jezykuWitam!Germański ma to do siebie, że lubi dwuznaczności. Nie przejmuj się.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusxmoto Opublikowano 28 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Dzieki wlasnie o taka odp mi chodzilo ! Mam serwisowke po angielszczansku i nie bylem pewien czy dobrze to zrozumialem ... a to spory blad i jakze banalny zarazem ! So do wielowypustu to wlasnie w serwisowce jest taki patent odnosnie lancuszka walkow wyrownowazajacych ... tylko chcialem sie upewnic ! To rutynowa czynnosc w CB 400 a lancuszka nawet kupic nie mozna bo wymiana tylko przy rozebranym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Na łańcuszek jest sposób ale robisz to na własną odpowiedzialność bo można rozwalić pół silnika.Zdejmujesz pokrywę sprzęgła.Odkręcasz nakrętkę napinacza łańcuszka i odkładasz na bokOdkręcasz nakrętkę podtrzymującą ramię napinaczaPowoli zsuwasz ramię z wieloklina jednocześnie podtrzymując oś napinając ją w lewoPo zsunięciu z wieloklina obracasz dźwignię w prawo do oporu i ponownie nakładasz na wieloklinNakrętki wracają na swoje miejsce i pokrywa teżkoniecps. zbyt mocne napięcie łańcuszka prowadzi do awarii Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusxmoto Opublikowano 28 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 (edytowane) Dziekuje bardzo na to czekalem ! Czytalem o tym patencie ale chcialem opini kompetentnej osoby :icon_mrgreen: Regulacji juz koniec bo w sezonie przez zaslepke popuszczalem i nic teraz zamowilem uszczelke i przy wiosennej wymianie olejy mam zamiar tak wlasnie napiac lancuszek . Swiadom jestem konsekwencji ale sam serwisuje swoje moto i staram sie robic to z glowa dlateg wole pytac starszycz :biggrin: i madrzejszych gdy mam okazje !Dzieki a co z napinaczem rozrzadu ? Tylko popuszczam nakretke czy i ta srube wyzej ?a i jeszcze jedno ... zbyt mocne napiecie... czy on nie powinien sam sie obrucic <napiac> po popuszczeniu sruby napinacza ? Edytowane 28 Grudnia 2007 przez Arkadiusxmoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Tam nie ma żadnej sprężyny czyli musisz to robić na zimnym silniku i po przełożeniu dźwigni lekko ją docisnąć w dół a luz sprawdzisz długim wkrętakiem bo kawałek tego łańcuszka widać patrząc z prawej strony przed wałem korbowym.Przy okazji możesz poluzować najlepiej obydwie nakrętki napinacza rozrządu i powoli pokręć wałem korbowym w prawo a potem trzymając kluczem wał dokręć nakrętki napinacza rozrządu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusxmoto Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Dziekuje teraz jestem zupelnie usatysfakcjonowany :bigrazz: Pozdrawiam :smile: i niedlugo przystepuje do dziela :icon_mrgreen: jak cos nie wyjdzie to na pewno sie pochwale :bigrazz: Piotrze wielkie dzieki :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) po przełożeniu dźwigni lekko ją docisnąć w dół poluzować najlepiej obydwie nakrętki napinacza rozrządu i powoli pokręć wałem korbowym w prawo a potem trzymając kluczem wał dokręć nakrętki napinacza rozrząduhttp://images.cmsnl.com/img/partslists/honda-cb400n-1978-france-cam-chain-tensioner_bigma000117e05_a896.gif czyli co mam dociskać żeby naciągniąć łańcuch ?bo rozumiem że ten napinacz się "kurczy" a ślizg nr3 wygina się ? więc wychodzi na to muszę dociskać od samej góry tu gdzie siedzi bolec nr 6 Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bykoo11 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) Luzujesz nakrętke nr 11 i śrube nr 10zdejmujesz pokrywe alternatora, zeby była mozliwość pokręcenia wałem, kręcisz nim zgodnie z kierunkiem pracy, napinasz ( o ile iest sprawyny i ma jeszcze swój zakres pracy) sam sie napina , trzymajac ręką napiety wał dokręcasz śruby.warto dla pewności zdjąc górną pokrywę zaworów i zabaczyć co sie dzieje z łańcuszkiem, i wtedy masz tez dostęp żeby ewentualnie docisnąc z góry napinacz mam na myśli oczywiście łańcuszek rozrządu bo temat porusza z tego co doczytałem łańcuszek wałków wyrównujących a to inny temat tak jak pisał pan Piotr Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez Bykoo11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 czyli ten ślizg przy napinaczu rozrządu wygina się w łuk podziękował :flesje: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jb140 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Tak ślizg jest wyginany w łuk co powoduje napięcie łańcuszka rozrządu.Co do wałka napinającego łańcuszek balansowy sprężyna jest ale na drugim nie widocznym z tej strony końcu wałka (nr kat sprężyny 13432-413-010)i jest ona raczej delikatna dlatego należy jej pomóc jak wskazuje Piotr.Na końcu tego wałka jest fabryczne nabita kropka(przy wieloklinie) która pozwala ustawić prawidłowo ramię na wieloklinie wałka i sprawdzić czy już ktoś wcześniej nie przestawiał bo brakowało regulacji-wymaga to zapoznania się z serwisówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.