Skocz do zawartości

Honda CB 400 N


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam konkretnej informacji na temat sprawdzania poziomu oleju w CB 400 N '80 <twin> ? niby banal a jednak nie wiem czy dobrze to robie ;) czy nalezy spr. tylko wkladajac bagnet <jak w starej CB 750> czy wkrecac tak jak jest normalnie zakrecony i dopiero wyciagac i odczytywac ? kolejna sprawa to napinanie lancuszka walkow wyrownowazajacych tzn. na pokrywie sprzegla jest zaslepka pod ktora jest pruba ktora nalezy poluzowac zeby skasowac luz <napiac lancuch> co jezeli juz nie ma zakresu ? podobno jest patent zeby przestawic na wielowypuscie ? i ostatnia rzecz to lancuszek rozrzadu ... zeby napiac nalezy popuscic tylko nakretke z tylu <w bloku cylindrow> czy i ta srube wyzej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam konkretnej informacji na temat sprawdzania poziomu oleju w CB 400 N '80 <twin> ? niby banal a jednak nie wiem czy dobrze to robie ;) czy nalezy spr. tylko wkladajac bagnet <jak w starej CB 750> czy wkrecac tak jak jest normalnie zakrecony i dopiero wyciagac i odczytywac ? kolejna sprawa to napinanie lancuszka walkow wyrownowazajacych tzn. na pokrywie sprzegla jest zaslepka pod ktora jest pruba ktora nalezy poluzowac zeby skasowac luz <napiac lancuch> co jezeli juz nie ma zakresu ? podobno jest patent zeby przestawic na wielowypuscie ? i ostatnia rzecz to lancuszek rozrzadu ... zeby napiac nalezy popuscic tylko nakretke z tylu <w bloku cylindrow> czy i ta srube wyzej ?

 

na wkreconym, wykrecasz wycierasz szmatka,wkrecasz spowrotem i dopeiro wykrecasz i sprawdzasz :biggrin:

 

co do drugiego pytania to nie pomoge...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam konkretnej informacji na temat sprawdzania poziomu oleju w CB 400 N '80 <twin> ? niby banal a jednak nie wiem czy dobrze to robie :D czy nalezy spr. tylko wkladajac bagnet <jak w starej CB 750> czy wkrecac tak jak jest normalnie zakrecony i dopiero wyciagac i odczytywac ? kolejna sprawa to napinanie lancuszka walkow wyrownowazajacych tzn. na pokrywie sprzegla jest zaslepka pod ktora jest pruba ktora nalezy poluzowac zeby skasowac luz <napiac lancuch> co jezeli juz nie ma zakresu ? podobno jest patent zeby przestawic na wielowypuscie ? i ostatnia rzecz to lancuszek rozrzadu ... zeby napiac nalezy popuscic tylko nakretke z tylu <w bloku cylindrow> czy i ta srube wyzej ?

Witam!

Cytuję z polskojęzycznej instrukcji obsługi CB 250/400 wersji policyjnej:

1.Włącz silnik i utrzymaj go na wolnych obrotach przez kilka minut.

2.Wyłącz silnik i ustaw motocykl na równej poziomej powierzchni.

3.Po kilku minutach wyciągnij bagnet kontrolny, wytrzyj i włóż w otwór nie wkręcajac. Wyciagnij ponownie bagnet. Poziom oleju powinien być między górnym, a dolnym znakiem na bagnecie.

4.jeżeli to konieczne dodaj właściwego oleju do górnego znaku. Nie przepełniaj.

5.Wkręć na powrót bagnet kontrolny i sprawdź, czy nie ma wycieków oleju.

Odnośnie naciagnięcia łańcuszka, mogę wysłać serwisówkę do moto, więc może tam coś wypatrzysz, ale naciągnięcie poprzez zmiany na wielowpuście to chyba marny pomysł. Skoro łańcuch jest tak wyciągnięty, że brakuje skali, chyba lepiej odżałować kasę i kupić nowy, niż tym wyciągniętym zorać koła łańcuchowe do reszty, no i wtedy i tak kupisz nowy łańcuch plus jeszcze koła. Podwoisz koszty.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wlasnie o taka odp mi chodzilo ! Mam serwisowke po angielszczansku i nie bylem pewien czy dobrze to zrozumialem ... a to spory blad i jakze banalny zarazem ! So do wielowypustu to wlasnie w serwisowce jest taki patent odnosnie lancuszka walkow wyrownowazajacych ... tylko chcialem sie upewnic ! To rutynowa czynnosc w CB 400 a lancuszka nawet kupic nie mozna bo wymiana tylko przy rozebranym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na łańcuszek jest sposób ale robisz to na własną odpowiedzialność bo można rozwalić pół silnika.

Zdejmujesz pokrywę sprzęgła.

Odkręcasz nakrętkę napinacza łańcuszka i odkładasz na bok

Odkręcasz nakrętkę podtrzymującą ramię napinacza

Powoli zsuwasz ramię z wieloklina jednocześnie podtrzymując oś napinając ją w lewo

Po zsunięciu z wieloklina obracasz dźwignię w prawo do oporu i ponownie nakładasz na wieloklin

Nakrętki wracają na swoje miejsce i pokrywa też

koniec

ps. zbyt mocne napięcie łańcuszka prowadzi do awarii

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo na to czekalem ! Czytalem o tym patencie ale chcialem opini kompetentnej osoby :icon_mrgreen: Regulacji juz koniec bo w sezonie przez zaslepke popuszczalem i nic teraz zamowilem uszczelke i przy wiosennej wymianie olejy mam zamiar tak wlasnie napiac lancuszek . Swiadom jestem konsekwencji ale sam serwisuje swoje moto i staram sie robic to z glowa dlateg wole pytac starszycz :biggrin: i madrzejszych gdy mam okazje !

Dzieki a co z napinaczem rozrzadu ? Tylko popuszczam nakretke czy i ta srube wyzej ?

a i jeszcze jedno ... zbyt mocne napiecie... czy on nie powinien sam sie obrucic <napiac> po popuszczeniu sruby napinacza ?

Edytowane przez Arkadiusxmoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma żadnej sprężyny czyli musisz to robić na zimnym silniku i po przełożeniu dźwigni lekko ją docisnąć w dół a luz sprawdzisz długim wkrętakiem bo kawałek tego łańcuszka widać patrząc z prawej strony przed wałem korbowym.

Przy okazji możesz poluzować najlepiej obydwie nakrętki napinacza rozrządu i powoli pokręć wałem korbowym w prawo a potem trzymając kluczem wał dokręć nakrętki napinacza rozrządu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

 

po przełożeniu dźwigni lekko ją docisnąć w dół

 

 

 

poluzować najlepiej obydwie nakrętki napinacza rozrządu i powoli pokręć wałem korbowym w prawo a potem trzymając kluczem wał dokręć nakrętki napinacza rozrządu

http://images.cmsnl.com/img/partslists/honda-cb400n-1978-france-cam-chain-tensioner_bigma000117e05_a896.gif

 

czyli co mam dociskać żeby naciągniąć łańcuch ?

bo rozumiem że ten napinacz się "kurczy" a ślizg nr3 wygina się ? więc wychodzi na to muszę dociskać od samej góry tu gdzie siedzi bolec nr 6

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzujesz nakrętke nr 11 i śrube nr 10

zdejmujesz pokrywe alternatora, zeby była mozliwość pokręcenia wałem, kręcisz nim zgodnie z kierunkiem pracy, napinasz ( o ile iest sprawyny i ma jeszcze swój zakres pracy) sam sie napina , trzymajac ręką napiety wał dokręcasz śruby.

warto dla pewności zdjąc górną pokrywę zaworów i zabaczyć co sie dzieje z łańcuszkiem, i wtedy masz tez dostęp żeby ewentualnie docisnąc z góry napinacz

 

mam na myśli oczywiście łańcuszek rozrządu bo temat porusza z tego co doczytałem łańcuszek wałków wyrównujących a to inny temat tak jak pisał pan Piotr

Edytowane przez Bykoo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ślizg jest wyginany w łuk co powoduje napięcie łańcuszka rozrządu.Co do wałka napinającego łańcuszek balansowy sprężyna jest ale na drugim nie widocznym z tej strony końcu wałka (nr kat sprężyny 13432-413-010)i jest ona raczej delikatna dlatego należy jej pomóc jak wskazuje Piotr.Na końcu tego wałka jest fabryczne nabita kropka(przy wieloklinie) która pozwala ustawić prawidłowo ramię na wieloklinie wałka i sprawdzić czy już ktoś wcześniej nie przestawiał bo brakowało regulacji-wymaga to zapoznania się z serwisówką.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...