jurer Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Otóż, mam o dziwo z tym problem. Czytałem na internecie opisy ustawiania i nic i od 2 tygodni nic mi nie wychodzi. Otóż problem jest tego rodzaju że mloteczek i kowadełko zaczynają sie otwierwać ZAWSZE w tym samym momencie (w GMP) I nie ważne jak ustawie zapłon. Czy płytke przesune na maxa w lewo czy na maxa w prawo to i tak zaczynają się one otwierać zawsze w tym samym momencie. Dałem drugie magneto.. to samo. Może wał źle zamontowałem.. Dodam że jest to silnik ten kwadratowy. Nie mam juz pomysłu i juz mnie strzela bo od 2 tyg nic! A więc jak to ustawić? Przerwa pomiedzy mloteczkiem a kowadełkiem jest dobra, robiłem dobrym szczelinomierzem. Pomocy bo powyrywam sobie włosy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 a przerywacz wyregulowales? bo napisales ze regulujesz sam zaplon bez przerywacza(kowadelka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurer Opublikowano 22 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 (edytowane) Przerwa pomiedzy mloteczkiem a kowadełkiem jest dobra, robiłem dobrym szczelinomierzem. Przerwa miedzy kowadelkiem a mloteczkiem ma byc jakies 0,3 - 0,4 mm. I tak ustawiłem... Oczywiście tłok był w GMP czyli najwyższym położeniu. Edytowane 22 Grudnia 2007 przez jurer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 (edytowane) Robisz tak: ustawiasz przerwę(0.4 dajmy na to), i zostawiasz ja w spokoju, ustawiasz tłok na 2mm przed GMP kreconc w tą stronę co kręci sie silnik(w motorynce do tyłu się kreci) i zostawiasz tak tłok luzujesz zapłon i obracasz zapłon w punk kiedy zacznie otwierać sie przerywasz i przykrecasz go w tym miejscu kiedy bedzie otwarty na ok 0.2mm. Tak sie ustawia i przy próbie odpału dostanie iskre na 1,5mm przed GMP. Oczywiście wszytko bedzie ok jeśli nie jest nic rozklemotane np. klin będzie luźny. I jeszcze jedno bardzo ważne, ustawiasz najpierw przerwę na przerywaczu, a dopiero później zapłon. Jeśli będziesz bawił się w ustawienie przerwy po ustawieniu zapłony bo będzie ci sie wydawało że coś za mała to bez wszyskiego od początku to naprawdę powyrywasz sobie włosy. Uwierz mi bo ja miałem ze 10 tych moto i ze 100 lub więcej robiłem. Powodzenia.Pozdro Edytowane 22 Grudnia 2007 przez Moto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurer Opublikowano 22 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 A nie 3 mm przed GMP? Oczywiscie ze najpierw przerwe na młoteczku i kowadełku robiłem a dopiero pozniej regulacja samego zaplonu.. i tez ustawialem tlok 3mm przed GMP poprzez kręcenie go do tyłu. Sprawdze w poniedzialek. Jeszcze raz tak jak napisales. Ale też czekam na porady innych :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 sprawdz na innej swiecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurer Opublikowano 22 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Otóż problem jest tego rodzaju że mloteczek i kowadełko zaczynają sie otwierwać ZAWSZE w tym samym momencie (w GMP) I nie ważne jak ustawie zapłon. To jest problem. A nie że nie chce zapalić. Bo juz coś tam zagadał ale wtedy nie wiedzialem jak się dobrać do zapłonu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 SORRY ale albo ty nie umiesz napisać co chciałbyś albo nie masz zielonego pojęcia o mechanice. O co tu chodzi "młoteczek i kowadełko zaczynają się otwierać ZAWSZE tym samym momencie" ??? kowadełko jest nie ruchome a młoteczek otwiera krzywka która znajduje sie na kole zamachowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 a czy nie ma luzu na ośce młoteczka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurer Opublikowano 23 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 kowadełko jest nie ruchome a młoteczek otwiera krzywka która znajduje sie na kole zamachowym. Dokładnie o to mi chodziło. Sam młoteczek otwiera sie w zawsze w tym samym momencie. Tygrys: Nie ma luzu.. Jutro jeszce jedna próba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Przed regulacją zapłonu styki przerywacza należy wyrównać drobnym pilniczkiem. Następnie ustawiasz przerwę na przerywaczu tak, aby jego max otwarcie było 0,3 - 0,4mm. Dopiero jak ustawisz przerwę ustawiasz wyprzedzenie zapłonu 2.7 - 3mm przed GMP. Zapraszam na moją stronkę o w/w regulacji.http://www.motorower.skutery-motocykle.pl/zaplon.html Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurer Opublikowano 23 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Ustalenie maxymalnej przerwy czyli 0,3-0,4mm ma być w najwyższym położeniu tłoka tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Ustalenie maxymalnej przerwy czyli 0,3-0,4mm ma być w najwyższym położeniu tłoka tak?Nie, ma dostać iskrę(otwarty ma być przerywacz) na 3mm przed GMP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.