Skocz do zawartości

nicasil a nowy tłok


kubus2905
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A na czym mają się docierać? Ja do swojego wrzuciłem nowy tłok z pierścieniem, na początku ostrożniej obchodziłem się z gazem i teraz wszystko ładnie pyka :banghead: Idzie ogniem :)

Edytowane przez Hubert-Moto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu bym oddal do honowania cylinder. Zabieg niedrogi bo kosztuje kilka dyszek, a jednak z powierzchni cylindra zostana usuniete ewentualne wady takie jak odchylka ksztaltu badz niewlasciwa chropowatosc. Zabieg honowania nie jest konieczny i jak nie oddasz do honowania to tez jakos zlozysz i pojezdzisz, ale jak mowie warto oddac, koles odrazu Ci zmierzy cylinder i dokladnie bedziesz mogl dobrac tlok.

P.S. Jak chcesz sie cos wiecej dowiedziec o honowaniu to poczytaj w necie, albo daj znac na PW to Ci dam moje notatki z PG na temat honowania.

Pozdr, Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panom moderatorom chodzi o to ze honowanie jest niby potrzebne.a to na czym maja sie dotrzec chodzi im o zafrezowania w kroych przy docieraniu zbiera sie olej i lepiej smaruje.do tego pierscienie same sobie ukladaja powiechrznie.plaska gladz nicasilu jest za twarda zeby juz to zrobily nowe pierscienie.Powinno sie honowac.jednak bez przesady.i tak bedzie chodzic to milo i przyjemnie.A czym honuja w polsce??tym co na calym swiecie nie rubmy z siebie az takich bez nikogo dla obrazy murzynow..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panom moderatorom chodzi o to ze honowanie jest niby potrzebne.

>cut

A czym honuja w polsce??tym co na calym swiecie nie rubmy z siebie az takich bez nikogo dla obrazy murzynow..

 

Czyli honuja diamentowymi glowicami ???

Chcialbym to zobaczyc :wink:

A czy honowanie jest potrzebne ?

Poczekaj az bedziesz mial okazje przejechac sie moto z tak zrobionym silnikiem - wowczas zobaczysz roznice.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panom moderatorom chodzi o to ze honowanie jest niby potrzebne.a to na czym maja sie dotrzec chodzi im o zafrezowania w kroych przy docieraniu zbiera sie olej i lepiej smaruje.do tego pierscienie same sobie ukladaja powiechrznie.plaska gladz nicasilu jest za twarda zeby juz to zrobily nowe pierscienie.Powinno sie honowac.jednak bez przesady.i tak bedzie chodzic to milo i przyjemnie.A czym honuja w polsce??tym co na calym swiecie nie rubmy z siebie az takich bez nikogo dla obrazy murzynow..

Mówie co wiem-mój szanowny kolega który ma ktm sx 125 serwisuje w serwisie nigdy nie słyszał o honowaniu jego cylindra przez mechaników. Tak odbierałem kiedyś z nim moto to od razu but i zero problemów, bo w na nikasil to się zdziera tyle co tłok danej selekcji ma czyli np. tłok ma 53.95mm-cylinder ma 54mm, jak sie zedrze cylinder do 54.05 i daje sie następny tłok i rura. Sam szukałem i nikt nie pisał ze robi honowanie na nikasilu bo na to pewno i w wyczynie, nie ma na to czasu na zawodach. I nie ma porównywać do MZ gdzie jest luz na cylinder dopuszczalny 0.20mm gdzie na nikasilu cylinder jest (książkowo) zużyty po czterech tłokach. W tulejach jest inaczej i to daje jakiś rezultat bo to co innego. Takie info znalazłem i tego sie trzymam.

A Ci tak się znają tak fachowo niech pochwalą sie jak to robią z garażu bo wydaje sie mi jak by wszyscy pisali na odczepnego wypowiedzi . Bez obrazy bo piszę co ja wiem.

 

Pozdrawiam i Wesołych Świąt. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się ciesze jak czytam takie porady jak honowanie nikasilu. Im więcej takich specialistów tym więcej zarabiam kasy na naprawach.

 

czyli z twojej wypowiedzi mam wnioskowac ze kupujac nowy motor (cross, enduro) i rozkladajac go na czesci znajduje nie honowany cylinder (oczywiscie cylinder pokryty powloka nikasilu)?? a jak juz znajde przehonowany cylinder to czym on sie bedzie roznic od uzywanego cylindra z nowym tlokiem, przeciez pierscienie musza sie na czyms dotrzec czy wy tego rozumiecie?? niewazne czy cylinder jest na zeliwie, nikasilu, spieku ceramicznym (yamaha) czy moze jeszcze bog wie na czym to musi byc po honowaniu przed zalozeniem nowego tloka z pierscieniami. Inaczej powstaja nieszczelnosci (przedmuchy) pomiedzy pierscieniami (pierscieniem) co znacznie wplywa na osiagi motru. To ze w polsce duzo ludzi nie wie o honowaniu nawet zeliwnego cylindra (nie robiac szlifu tylko zmieniajac np. pierscienie) to juz nie moja wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej naichaj bedzie.Ale nie zawsze mozna to honowanie zrobic.np tylko idiota by honowal na ostatniej czy przedostaniej selekcji.Z tym ze trzeba i powstaja przedmuchy niezgodze sie.Dlaczego mam teraz rotaxa na stole gdzie byl tylko zmieniony tlok.owszem zatarl sie ale dokola jest czysty zero przedmuchow.Mysle ze dzisiejsze czesci sa robione z taka dokladnoscia ze nie ma jajowatych tlokow i pierscieni zeby powstawaly przedmuchy.Za to po jak juz sie tak upieramy ze jest w polsce gowno to wlasnie zle zrpbione honowanie czy szlif cylindra niszczy go postaja dziury jaja cuda niewida stad potem przedmuchy albo miejsca na tloku po 15 tys km ktory nigdy w zyciu tulei nie dotknely...wiesz jak mam robic honowania a cylinder jest nieruszany w rzyciu lub ma byc ruszany na podworkowym zakadzie to wole tlyko zmieniac tloki.przynajmniej wszystko jest rown bo pracowalo pod siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...