babyy Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Witam Ostatnio z kumplem odebralismy motorki z serwisu ja R6 z 99r a on R1 z 01r i okazalo sie ze obie maja na 4 cylindrze czyli tym od rozrzadu nizsze cisnienie. Na 3 jest okolo 11 a na tym 4 okolo 9. W obu przypadkach jest to samo. Prawdopodobnie to pierscienie bo po probie olejowej cisnienie podnioslo sie. Pytanie jest takie dlaczego tak sie stalo ze w 2 i to w sumie roznych motorach jest tak samo?? Czy to moze byc jakas kolejna wada fabryczna jak wyskakujace 2??A do wlascicieli takich sprzetow czy moze robiliscie pomiary cisnienia i jak wam wyszly?? A moze bedziecie stawiac moto w najblizszym casie do serwisu to zleccie i sprawdzcie cisnienie bo to nie duzy kozt a sporo mowi o silniku. No chyba ze sie boicie i wolicie zyc w blogiej niewiedzy :icon_mrgreen: czekam na opinie na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falko Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 A na pewno miałeś otwarte przepustnice na max w czasie pomiaru? Owszem spotkałem się z takimi przypadkami w tych silnikach, ale winą był niewłaściwie wykonany pomiar. A że tak zapytam. Po co robiłeś pomiar ciśnienia? Moto kuleje na wolnych? Gdy długo nie jest robione synchro lub jest niewłaściwie zrobione to przepustnica na czwartym jest zdecydowanie bardziej zamknięta niż na pozostałych trzech. Wynika to z budowy śrubek do synchra w tych gaznikach , a dokladniej uklepujących się sprężynek pod nimi. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Pomiar cisnienia to tak bazalna sprawa jak np.zmierzenie temperatury przed przyjeciem pacjeta do szpitala. 9-11 atm to jest beznadziejny wynik jezeli chodzi o R1/R6,powinnio byc przynajmniej 13-14 atm co z kolei mi mowi ze byc moze pomiar przeprowadzony byl niewlasciwie.Nie tak latwo zuzyci nikasil do takiego poziomu. Pisales ze w probie olejowej cisnienie wzroslu - O ile ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 To tylko hipoteza, ale może ktoś zaniedbał luzy zaworowe? Wiem że R6 ma skłonność do ich kasowania. PS spotkałem się parę razy z tym że od strony łańcucha rozrządu motocykl miał mniejszy luz zaworowy niż po przeciwnej stronie. Ot ciekawostka Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 A wiec po kolei. Jak byl wykonywany pomiar nie wiem bo nie bylem przy tym/. Robili to w serwisie. Ci sami mechanicy i w tym samym czasie bo z kumplem zostawilismy obie naraz. Zawory sa dobrze ustawione bo wlasnie na nie byly motory zostawione i wyszly ok. U mnie bylo robione rowniez synchro teraz i na poczatku sezony. Dodam ze moto chodzi ladnie i rowno i nic nie wskazywaloby na taki stam rzeczy. U kumpla R1 sprawdzali bo na poczatku sezonu inny mechanik powiedzial ze kuleje na jednym cylindrze. U mnie sprawdzali dlatego ze jak wykrecili swiece to jedna byla troche ciemniejsza. Co do wartosci cisnienia (11 i 9) to mechanior powiedzial ze w niej jest mala komora sprezania i wyniki moga byc zanizone ale powinny byc rowne. Po zalaniu olejem nie podal do ilu wzroslo cisnienie ale powiedzial ze to odpowiedniego poziomu czyli przypuszczam ze do tych okolo 11. Mam przyzad do pomiaru i sprawdze sobie jeszcze raz sam tylko teraz nie mam czasu. A napisalem bo to troche dziwne ze w obu przypadkach jest niemal identycznie. Nawet mochanik sie zdziwil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Ten odpowiedni poziom po oleju powinien być 14 a nie 11.W poprzednią zimę zawziołem się żeby jednoznacznie określić stan silnika w XJ. Nosiłem się z zamiarem zmiany silnika. Mam drugi po niewielkim przebiegu (max 20 tyś). W tym co jest zamontowany zaczeło slizgać się sprzęgło i rozrząd też moim zdaniem był ciut za głośny, odpalał też byle jak. Wszystko uzależniłem od pomiaru ciśnienia w cylindrach. Podejrzałem u mechanika taki plakat z podstawomymi parametrami motocykli. Mojego nie było ale odniosłem się do innych 4 cyl. Wychodzi że powinno być 13 - 14 atm, zależało jaka to maszyna. Wiedząc ile powinno być zrobiłem pomiary. Załamałem ręce wychodziło 8 - 9. Zaczołem wypytywać się jak to powinno być. Okazało się że zrobiłem kilka błędów. Największy to, że robiłem pomiar przy zamkniętych przepustnicach. Ponadto kręciłem za krótko i niedokładnie uszczelniłem końcówkę miernika i niektóre pomiary odbiegału od rzeczywistych. Robiłem to po raz pierwszy. Pożyczyłem ponownie miernik i po 2 tygodniach powtórka. Wyniki: bez oleju 1 - 11 2 - 10,5 3 - 10,5 4 - 11. Po oleju 1 - 13,5 2 - 13 3 - 13 4 - 13. Okazało się że nie ma się czego czepiać. Zmieniłem tarcze sprzęgła na te z tego drugiego silnika i dokładam jej dalej. Z przekładką poczekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Najlatwiej i najdokladniej robic pomiar z koncowka wkrecana, a nie dociskana. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr_motor Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 hmm kolego zapytaj się mechaników jak to sprawdzali te cisnienie w tej yamaszce bo moze było tak ze zaczynali miezyć od tego cylindra co miałeś najmniejsze cisnienie a niewiadomo ile kręcili tym rozrusznikiem a chodzi mi o to ze jak juz kręcili to silnik był zimny tak no i jak kręcili to te pozostałecylindry mogły się juz uiszczelnić olejem i dlatego wyszło większe cisnienie ..tak to mogło byc hmm zapytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Ten odpowiedni poziom po oleju powinien być 14 a nie 11. Nie chodzi mi tu o wartosc cisnienia bo tak jak napisalem moglobyc zanizone ale powinno byc rowne na wszystkich a nie bylo. hmm kolego zapytaj się mechaników jak to sprawdzali te cisnienie w tej yamaszce bo moze było tak ze zaczynali miezyć od tego cylindra co miałeś najmniejsze cisnienie a niewiadomo ile kręcili tym rozrusznikiem a chodzi mi o to ze jak juz kręcili to silnik był zimny tak no i jak kręcili to te pozostałecylindry mogły się juz uiszczelnić olejem i dlatego wyszło większe cisnienie ..tak to mogło byc hmm zapytaj to raczej odpada bo mowili ze jak zrobil pierwszy raz to sie zdziwil i myslal ze wlasnie zle wkrecil czy cos i sprawdzal i robil pomiar ze 3 razy i to samo. Tak jak pisalem wczesniej nie chodzi mi to o wartosc cisnienia jakie im wyszly tylko ze w obu motorkach tj R6 i R1 byla identyczna sytuacja ze na 4 cylindrze bylo mniejsze cisnienie. Wiec pominmy juz bledy pomiaru bo to raczej odpada a skupmy sie dlaczego powstala taka usterka w obu w sumie roznych motorkach. Jak twierdzil mechanik ze moze grdzies byla przegrzana przez np dluzsza jazde na kole tylko dlaczego jeden cylinder i to ten sam w obu. Drogie przypuszczenie to ze moze od rozrzadu jest jakies gorsze chlodzenie czy jakis mniejszy plaszcz wodny i dlatego go zlapalo co rownowazne by bylo z wada konstrukcyjna. Ale to tez troche dziwne. Dlatego chcialem zapytac innych o ich wyniki pomiarow w R6 lub R1 bo to mogloby wykluczyc albo potwierdzic wade konstrukcyjna. Ja tak sobie jeszcze gdybam ze to moze przez odpalanie n astopce a nie w pionie ale to tez by dziwne bylo bo jakby to przez to to strach pomyslec co dzialoby sie w dlugich winklach w ktorych moto przeciez jest bardziej pochylone.W sumie to pewnie nikt nie powie czemu tak sie stalo bo niby skad ma wiedziec ale moze powiedziec jakie u niego sa wartosci cisnienia na co czekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 W cbr 900rr panewka #3 pada pierwsza podczas dlugiej jazdy na kole,znane to jest pod nazwa tzw wheelie bearing,byc moze w yamahach r6/r1 cylinder # 4 pada pierwszy od braku oleju. Tak na marginesie to na zakretach poziom oleju jest rownolegly do osi walu korbowego,rezultat dzialania silny odsrodkowej i koniecznosci pochylenia motoru.W motocyklach to nie jest problemem.Natomiast w samochodach jest, dlatego miedzy innymi w wyscigowych samochodach sucha micha jest preferowanym rozwiazaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 W cbr 900rr panewka #3 pada pierwsza podczas dlugiej jazdy na kole,znane to jest pod nazwa tzw wheelie bearing,byc moze w yamahach r6/r1 cylinder # 4 pada pierwszy od braku oleju. Tak na marginesie to na zakretach poziom oleju jest rownolegly do osi walu korbowego,rezultat dzialania silny odsrodkowej i koniecznosci pochylenia motoru.W motocyklach to nie jest problemem.Natomiast w samochodach jest, dlatego miedzy innymi w wyscigowych samochodach sucha micha jest preferowanym rozwiazaniem.Tak naprawdę to panewka ma się nijak do ciśnienia w cylindrze. A co do różnic w poszczególnych cylindrach to wygląda to tak. W silnikach chłodzonych cieczą takich różnic nie powinno być. Zaś w chłodzonych powietrzem mogą występować. I tak w XJ w wewnętrznych czyli 2 i 3 jest troszkę niższe i to jest prawidłowe. Mają gorsze warunki pracy, są słabiej chłodzone. tak samo w V-kach 2 cylinder ma gorsze warunki pracy. Oczywiście różnica nie powinna być zbyt duża. 0.5 do 1 atm. Wtedy nie ma tragedii. Opieram się na swoim doświadczeniu jak też temat przerobiłem z mechanikami i to mechanikami od motocykli. Jeśli silnik działa prawidłowo pozostaje wizyta u mechanika w innym warsztacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 20 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 Jeśli silnik działa prawidłowo pozostaje wizyta u mechanika w innym warsztacie. No byc moze bo po pracy silnika wogole tego sie nie da zauwazyc ze cos nie tak. Nie wiem sprawdze sam jeszcze i zobacze co wyjdzie. Ale u kumpla w R1 to samo potwierdzilo 2 roznych mechanikow wiec to chyba nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 Tak naprawdę to panewka ma się nijak do ciśnienia w cylindrze. A co do różnic w poszczególnych cylindrach to wygląda to tak. W silnikach chłodzonych cieczą takich różnic nie powinno być. Zaś w chłodzonych powietrzem mogą występować. I tak w XJ w wewnętrznych czyli 2 i 3 jest troszkę niższe i to jest prawidłowe. Mają gorsze warunki pracy, są słabiej chłodzone. tak samo w V-kach 2 cylinder ma gorsze warunki pracy. Oczywiście różnica nie powinna być zbyt duża. 0.5 do 1 atm. Wtedy nie ma tragedii. Opieram się na swoim doświadczeniu jak też temat przerobiłem z mechanikami i to mechanikami od motocykli. Jeśli silnik działa prawidłowo pozostaje wizyta u mechanika w innym warsztacie. Nikt nie pisal za ma,zastanawiam sie czy przeczytales moja wypowiedz czy tez koniecznie chcesz sie wypowiedziec :lalag: ,R1/R6 sa chlodzone ciecza, co to kogo obchodzi co sie dzieje z silnikach chlodzonych powietrzem. Sorry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Nikt nie pisal za ma,zastanawiam sie czy przeczytales moja wypowiedz czy tez koniecznie chcesz sie wypowiedziec :icon_rolleyes: ,R1/R6 sa chlodzone ciecza, co to kogo obchodzi co sie dzieje z silnikach chlodzonych powietrzem. Sorry.Wywołany - odpowiem. Temat dotyczy ciśnienie w cylindrach. Pytajacy chce znać opinię innych na ten temat - odpisałem. W miarę szczegółowo bo posty czytają też inni. Wychodzę z założenia że jeśli ktoś posiada wiedzę na dany temat powinien podzielić się nią z innymi. Po to jest właśnie forum.Jeśli chcesz podzielić się informacjami o skutkach jazdy na kole "cebrą" to załóż taki temat. Podobnie z autami wyścigowymi . Są takie działy. Chętnie poczytam. Ale trzymajmy się zasad. Pozdrowienia A w temacie. Wydaje mi się że mechanik podając takie informacje powinien podeprzeć się "wydrukiem" z pomiaru. Do dyskusji dlaczego nie ma takiego przyrządu. Taka karteczka świadczy o jego fachowości, a klient ma podstawę do dalszych decyzji w sprawie ewentualnego remontu. Często uzgadniamy na "gębę" z mechanikiem co ma robić a potem bywają problemy. Tym bardzie że decyzja o remoncie silnika związana jest ze sporymi kosztami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 22 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Panowie nie kluccie sie bo nie po to zakladalem temat. Kazdy kto moze cos wniesc niech pisze nawet jesli sie myli. Co do mechanika to jestem z niego zadowolony i nie mam nawet cienia watpliwosci ze chcialmni naciagnac. Nie bede nic z tym robil bo silnik chodzi bardzo ladnie i sam mechanik odradzilmi ruszanie tego bo to sa koszty. Jak sam powiedzial mial mi wcale o tym nie mowic zeby mnie nie denerwowac ale jednak jest mechanikiem i jak cos stwierdzil to powinien poinformowac i to zrobil. Celem zalozenia tematu bylo ustalenie czy w innych Yamahah jest to samo i jest to jakas tam wada fabryczna czy to tylko taki zbieg okolicznosci ze wyszlo to samo w oby. Niestety jak narazie nie wypowiedzial sie zaden posiadac w/w motocykli jak to u niego wygloda. Szkoda ale moze jeszcze ktos sie odwazy i napisze :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.