Cypek Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 WitamNa jesieni stałem się szczęśliwym posiadaczem Suzuki GS500E z 2003 roku.Końcówkę sezonu dojeździłem na tym co kupiłem.Teraz chce sobie motor przygotować do sezonu.Jakie części kupić bez problemu znalazłem w necie.Teraz prośba:1. Czy jest w necie serwisówka do tego moto?2. Jaką książkę ewentualnie kupić?3. Czy ktoś może łopatologicznie wyjaśnić, jak zmienić filtr oleju, powietrza, paliwa (fotki) i gdzie te elementy się znajdują.4. Jak sprawdzić poziom oleju?5. Jak zmienić olej w lagach - chciałby moto nieco usztywnić, dość mocno mi nurkuje podczas hamowania (wycieku oleju nie stwierdziłem - ewentualnie jak sprawdzić stan tego oleju?6. Jak prawidłowo ocenić stan zużycia: klocków, tarcz, łańcucha-zębatek.7. Za wszelkie linki do informacji serwisowych GS będę wdzięczny. PozdrawiamZa wszelką pomoc będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drbig800 Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 sciagni sobie serwisowke haynesa z netu i tam wszystkiego sie dowiesz wprawdzie jest po angielsku ale sa obrazki i mozna doczytac tez troszke tam jest wszystko lopatoligicznie wytlumaczone zapraszam tez na stronke http://gs500.phorum.pl/ tu masz jeszcze instrukcje po polsku http://rapidshare.com/files/50308726/Instrukcja_GS500E.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 najpierw podaj prawidlowy wiek (uzupelnij dane) a pozniej zadawaj pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cypek Opublikowano 18 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 najpierw podaj prawidlowy wiek (uzupelnij dane) a pozniej zadawaj pytania.Sorki, jakiś błędzik się wkradł przy rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 slicznie dziekuje za uzupelnienie profilu :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr_motor Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 hmm bez obrazy kolego ale jak facet niewie jak sprawdzic olej hmm to raczej niech się nie chwytają jego rączki tego motora bo sobie zaszkodzisz ..jeć do warsztatu zapłacisz parę złotych za robote i pewne ze będzie oki a przy okazji popatrzysz moze jak sięto robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drbig800 Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 (edytowane) kazdy musi kiedyś jakoś zacząć 8) Edytowane 18 Grudnia 2007 przez drbig800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cypek Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 hmm bez obrazy kolego ale jak facet niewie jak sprawdzic olej hmm to raczej niech się nie chwytają jego rączki tego motora bo sobie zaszkodzisz ..jeć do warsztatu zapłacisz parę złotych za robote i pewne ze będzie oki a przy okazji popatrzysz moze jak sięto robi Hm, bez obrazy.Czy Ty wszystko wiedziałeś od urodzenia. Od czegoś trzeba zacząć. Najpierw nauczę się sprawdzać poziom oleju - dojdę do remontu silnika. Człowiek całe życie się uczy :D Wydaje mi się, że najważniejsze są dobre chęci. Także czekam na porady. Obecnie przeczesuję wszystkie dostępne strony o moim moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Dobrymi chęciami to piekło jest wybrukowane.Jedź do warsztatu, popatrz mechanikowi na ręce, zadaj kilka pytań, i dopiero sam grzeb przy moto.Innaczej może Cię taka zabawa w samouka kosztować o wiele więcej, niż zaoszczędzisz na warsztacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Witam Uwazam, ze mozesz zrobic to sam. Natomiast gdy slysze, ze ktos chce ingerowac w silnik, jego rozbiorke czy chociazby ustawieniie zaworow gdy nigdy tego nie robil i nie widzial jak sie to robi to powodzenia... ryzyko i ewentualne koszty zniszczen beda wprost proporcjonalne do jego odwagi:) Zanim zaczniesz upewnij sie, ze posiadasz wszystkie narzedzia potrzebne do tego co chcesz zrobic... pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 (edytowane) Aj moi panowie, pierdolicie nieco. GS 500 jest na tyle prosty że kolega może zrobić to sobie sam. A ponieważ jest miły i kulturalny to pomądrzę się znowu :buttrock: Teraz prośba:1. Czy jest w necie serwisówka do tego moto?2. Jaką książkę ewentualnie kupić?3. Czy ktoś może łopatologicznie wyjaśnić, jak zmienić filtr oleju, powietrza, paliwa (fotki) i gdzie te elementy się znajdują.4. Jak sprawdzić poziom oleju?5. Jak zmienić olej w lagach - chciałby moto nieco usztywnić, dość mocno mi nurkuje podczas hamowania (wycieku oleju nie stwierdziłem - ewentualnie jak sprawdzić stan tego oleju?6. Jak prawidłowo ocenić stan zużycia: klocków, tarcz, łańcucha-zębatek.7. Za wszelkie linki do informacji serwisowych GS będę wdzięczny. 1. Jest. Od starszej wersji ale nada się: http://blackbears.ru/index_en.php?get=manual 2. Najlepiej taką: http://www.motopublica.pl/sklep,1027,,,03,...n,109644,0.html 3. Filtr oleju masz w przedniej części silnika pod deklem. Są dwa, oba na 3 śruby M6, najpierw spuszczasz olej śrubą bodajże na klucz 21mm, potem zdejmujesz dekiel od filtra, czyścisz wszystko (jak nie bardzo brudne to najpierw), wymieniasz filtr (nasączając go wpierw nowym olejem który masz zamiar zalać), wymieniasz oring (jeśli jest zużyty). Musisz pamiętać tylko żeby filtr włożyć odpowiednią stroną ale chyba nie da się inaczej (wyjmując stary zobacz którą był włożony). 4. Poziom oleju sprawdź godzinę po jeździe, wykręć bagnet, wytrzyj, włóż w otwór nie wkręcając. 5. Luzujesz korki na górze lag, wyjmujesz je, wylewasz olej (odstawiasz na jakiś czas żeby spłynął) po czym zalewasz tyle ile podaje manual (różnie w różnych rocznikach) i wkręcasz lagi. Czasami (nie wiem jak w tym GS 500) może na rurze nośnej być zawleczka (na górnej półce) którą trzeba zdjąć i potem założyć. 6. Organoleptycznie, ew. mierząc stan zużycia który jest podany w manualu. Zębatki nie mogą mieć zębów zakrzywionych ani w inny sposób zniszczonych, łańcuch powinien być w całym zakresie pracy tak samo napięty Edytowane 20 Grudnia 2007 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Hm, bez obrazy.Czy Ty wszystko wiedziałeś od urodzenia. Od czegoś trzeba zacząć. Najpierw nauczę się sprawdzać poziom oleju - dojdę do remontu silnika. Człowiek całe życie się uczy :D Wydaje mi się, że najważniejsze są dobre chęci. Mozna tez to zrobic od konca. Zacząc od składania silnika. Ja tak miałem. Swoje pierwsze moto musiałem poskładac z częsci wkoszyku + rama na kołach ikierownica. mialem wtedy 13 lat i blade pojecie o silnikach czy skrzyniach biegów. Bez zadnych ksiązek czy nawet kogos kumatego kto sie znał. metoda prób błędów...a po 3 dniach moto smigało... Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.