ralforlik Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 (edytowane) Witam Potrzebuje odpowiedzi na pytanie w sprawie opon. Muszę zmienić przednią oponę z tylu mam praktycznie nową michelin road2 i teraz moje pytanie czy opłaca sie kupić oponę po torze Bridgestone Battlax BT-002Rfotki tutajhttp://picasaweb.google.co.uk/Kuba.c4l/Opo...474150794987186http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/85d6fae5789fe570.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d61a7201bf5804ab.htmlceny ok 1/3 ceny sklepowej Edytowane 27 Marca 2008 przez ralforlik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Na jazde po prostej tosie jeszcze nadaje, ale po zakretach......wiele juz jej nie zostalo.Pozatym pomijajac ze w niemczech np. mieszane opony sa zabronione, to ja nie uwazam takiego mieszania za dobre wyjscie.Ale to tylko moje zdanie, w polsce mieszane opony sa chyba dozwolone, co ?Mieszanie opony turystycznej (Pilot Road) z czysto sportowa to jakies nieporozumienie.Zrobisz jak uwazasz. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Niecne Zielone Oczy Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 (edytowane) Opony stricte torowe NIE NADAJĄ się do codziennej jazdy na ulicy. Są świetne, ale tylko jak są bardzo dobrze rozgrzane. Jazda w temperaturze 5 stopni to porażka, nie wspominam już o mokrym. Zużyta, używna opona sprawuje się jeszcze gorzej. Ktoś kto ją sprzedaje nie robi tego dla picu, tylko dlatego że straciła ona część swoich możliwości. Na Sportmaxach GP bywało ślisko jak na lodzie, Metzelery Sportec M1 sprawowały się dużo lepiej w ulicznych warunkach. Edytowane 27 Marca 2008 przez Niecne Zielone Oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabster Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Witam!A jaki olej wlewacie do swoich XX-ów? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTBlackbird Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Witam!A jaki olej wlewacie do swoich XX-ów? Pozdrawiam na 13 stronie w tym temacie była o tym mowa. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ralforlik Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 ok dzięki chłopaki za odpowiedź chyba raczej zainwestuje w taką samą na przód.Olej motul 10w40 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FRIDGE Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Witam Potrzebuje odpowiedzi na pytanie w sprawie opon. Muszę zmienić przednią oponę z tylu mam praktycznie nową michelin road2 i teraz moje pytanie czy opłaca sie kupić oponę po torze Bridgestone Battlax BT-002Rfotki tutajhttp://picasaweb.google.co.uk/Kuba.c4l/Opo...474150794987186http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/85d6fae5789fe570.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d61a7201bf5804ab.htmlceny ok 1/3 ceny sklepowej Jeżeli miałbyś komplet takich oponek (Bridgestone Battlax BT-002R) to proponuję żebyś sobie je kupił i założył cały komplet. Zobaczysz jaka jest różnica - jedzie się jakby opony się przykleiły do drogi - napewno nie pożałujesz i będziesz chciał już tylko na takich latać. Patrząc na zdjęcia tych opon - mają jeszcze duużo mięsa więc można śmigać na spokojnie. Jeżeli chodzi o zużycie na bokach to jeżeli na drodze publicznej (nie torze) ktoś zamknie ją w takim stopniu żeby wejść na zużytą na torze część opony to jest dla mnie kozak nad kozaki. Przy normalnym użytkowaniu (nie mówię tu o typowym zejściu na kolano/łokieć) oponki tego typu (potorowe) są jak najbardziej godne polecenia. A dlaczego ktoś zmienia prawie nowe opony torowe na nowe ??? - odpowiedź jest prosta - na tak zużytej oponie (patrz - zużyte boki) nie da się latać na torze w pełnym złożeniu. Jazda na torze polega na śmiganiu na zakrętach a nie biciu rekordów na prostej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 @fridge zastanow sie moze jeszcze raz nad swoja odpowiedzia.Torowe opony polecasz komus na "normalna" droge i to przy takich temperaturach jak panuja obecnie ?Cos mi sie zdajeze nie masz wiele pojecia o oponach torawych, bynajmniej tak mozna sadzic z Twojej wypowiedzi.Jak sie chlopak na tych oponach przy +10°C na miescie "wylozy" pomozesz mu maszyne odbudowaqc ?Najpierw myslec, potem pisac.Nie obrazaj sie odrazu, takie mam zdanie na ten temat. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FRIDGE Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Taka jest różnica między oponami turystycznymi a typowo sportowymi że właśnie sportowe szybciej się rozgrzewają (i to nie tylko od temperatury zewnętrznej ale od tarcia o asfalt) i dzięki temu lepiej trzymają - dzięki temu też duuużo szybciej się zużywają.Jeżeli założymy temperaturę jazdy np. 0 stopni to jest wtedy jeszcze większe prawdopodobieństwo wyłożenia maszyny :D A tak już odbiegając od tematu opon mam pytanko - jaką benzynkę tankujecie do swoich XX-ów? (nie chodzi mi tu o to czy na ORLENIE czy STATOILU czy innej stacji bo to i tak jedno i to samo paliwo) PB95 czy PB98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ralforlik Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 (edytowane) Oglądałem te opony i jednak ich nie kupuje środek jak nówka ale boki przyjechane, rok produkcji 2006. za cenę kompletu kupię nówkę michelina i jeszcze zostanie na zmianę i przejadę więcej km a i na michelinach można ładnie w winklach pośmigać. Mam jeszcze jedno pytanko może ktoś na pisać w paru zdaniach jak sprawdzić luzy zaworowe tzn czy jest konieczna wymiana uszczelki pod deklem zaworowym, czy trzeba zdejmować wałki i mierzyć grubość podkładek czy tylko szczelinomierz pod krzywkę, czy trzeba ruszać napinacz rozrządu?pozdrawiam Pb95 Tańsza :) Edytowane 29 Marca 2008 przez ralforlik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Mam jeszcze jedno pytanko może ktoś na pisać w paru zdaniach jak sprawdzić luzy zaworowe tzn czy jest konieczna wymiana uszczelki pod deklem zaworowym, czy trzeba zdejmować wałki i mierzyć grubość podkładek czy tylko szczelinomierz pod krzywkę, czy trzeba ruszać napinacz rozrządu?pozdrawiam Pb95 Tańsza :icon_mrgreen: Uszczelka pod pokrywa moze byc uzyta wielokrotnie,aczkolwiek trzeba zachowac ostroznosc przy zdejmowaniu i zakladaniu.Dobry patent do zakladania to nalezy ja wstepnie wkleic (silicon) w pokrywe od zaworow. Do sprawdzenia luzow w XX nalezy sciagnac boczne plastiki,zbiornik,puszke powietrzna,etc.Luz jest mierzony pomiedzy walkiem rozrzadu i szklanka.Zawor oczywiscie w pozycji zamknietej,tzn.krzywka na walu rozrzadu skierowana do gory.Nie musisz nic robic z ukladem rozrzadu w celu sprawdzenia luzu.Metoda jaskiniowa na krecenie silnikiem to wykrecenie swiec,wrzucenie szostego biegu i krecenie tylnym kolem. CBR1100XX trzyma luzy niesamowicie dobrze,na 99% beda one w porzadku.Jezeli nie to odezwij sie pozniej,powiemy co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siurniety krolik Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 (edytowane) Nie polecam opon po torowych na ulice. Przy niższej temperaturze badź co gorsza na mokrym tragedia. Tym bardziej że XX swoje waży. Do mojego sprzęta kupuję Metzelery Z6 i jestem zadowolony. Jako ciekawostkę powiem że latałem na nich w Pozaniu po torze i też dały radę :banghead: Jak dobrze poszukasz to kupisz dobre opony sport-tur już za 800 zł komplet. Tak więc kupowanie zjechanych po torze za 400 zł to pomyłka. Pozdr, siurniety P.S. Benzyna różnie cześciej 95 ale czasem też zdarza mi sie lać 98. Edytowane 29 Marca 2008 przez siurniety krolik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Świeżak1100 Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 (edytowane) W ktorym miejscu na ramie beda mocowane?Moze jakeis foto z montazu?Pozdro! crashpady w XX-e zdjęcie 1zdjęcie 2zdjęcie 3zdjęcie 4zdjęcie 5 A co do oponek, to jeżdzę na Michelin Pilot ale zbyt krótko, by się wypowiadać na ich temat. Edytowane 30 Marca 2008 przez Świeżak1100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ralforlik Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 (edytowane) witam Rozebrałem pół moto zwaliłem pokrywę i pomierzyłem luzy, a więc tak praktycznie wszystkie luzy są zmniejszone i mieszczą się w dolnej granicy czyli ssące przeważnie 0,12 0,13 a wydechowe 0,18 0,19 więc już się trochę zużyły i teraz mam pytanie czy zostawiać tak jak jest czy odrazu zrobić na gotowo? Nie chce mi sie za 5000 km rozbierać tego jeszcze raz. możecie podpowiedzieć co teraz jak się do tego zabrać w kilku zwięzłych i zrozumiałych zdaniach ;) jak poustawiać znaki, czy jest jakaś kolejność odkręcania walków, czy konieczne jest przykręcanie kluczem dynamometrycznym, jak poluzować łańcuszek, itp :banghead: pozdrawiam Edytowane 30 Marca 2008 przez ralforlik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Fridge tylko wprowadzasz ludzi w błąd i uparcie się trzymasz swojego. Załóż torówki przy 5 stopniach i przejedź się, a potem opowiadaj pierdoły. Opony torowe pracują optymalnie przy dużo wyższej temperaturze, niż szosowe. O tym trzeba pamiętać. Plusem gumu szosowej jest to, że nawet na zimno ma zapas przyczepności. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.